Innstilling fra transport- og kommunikasjonskomiteen om Endringar i statsbudsjettet 2024 under Samferdselsdepartementet, Endringar i statsbudsjettet 2024 under Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet og Endringar i statsbudsjettet 2024 under Nærings- og fiskeridepartementet
Dette dokument
- Innst. 88 S (2024–2025)
- Kildedok: Prop. 20 S (2024–2025), Prop. 21 S (2024–2025) kap. 1541, 1542, 1543 og 5579 og Prop. 27 S (2024–2025) kap. 916 og 5574
- Utgiver: transport- og kommunikasjonskomiteen
- Sidetall: 5
Tilhører sak
Alt om
Sammendrag
Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet foreslår i Prop. 20 S (2024–2025) endringer i statsbudsjettet for 2024. Dette gjelder programkategoriene 21.10 Administrasjon m.m., 21.20 Luftfartsformål, 21.30 Vegformål, 21.40 Særskilte transporttiltak, 21.50 Jernbaneformål og 22.10 Posttjenester. Det blir også foreslått syv nye eller endrede fullmakter under administrasjon, vegformål og jernbaneformål. Videre blir det orientert om kostnadsoverskridelser for to riksvegprosjekter.
Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet
Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet foreslår i Prop. 21 S (2024–2025) endringer i statsbudsjettet for 2024 for flere programkategorier. I denne innstillingen blir endringer på kap. 1541 IT- og ekompolitikk, kap. 1542 Internasjonalt samarbeid, kap. 1543 Nasjonal kommunikasjonsmyndighet og kap. 5579 Sektoravgifter under Digitalisering- og forvaltningsdepartementet behandlet.
Nærings- og fiskeridepartementet
Nærings- og fiskeridepartementet foreslår i Prop. 27 S (2024–2025) endringer i statsbudsjettet for 2024 for flere programkategorier. I denne innstillingen blir endringer på kap. 916 Kystverket og kap. 5574 Sektoravgifter under Nærings- og fiskeridepartementet behandlet.
Sakens dokumenter er tilgjengelige på sakssiden på stortinget.no.
Komiteens merknader
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Jone Blikra, Tom Einar Karlsen og Marte Mjøs Persen, fra Høyre, Liv Kari Eskeland, Kristin Ørmen Johnsen og Erlend Larsen, fra Senterpartiet, lederen Sigbjørn Gjelsvik, Heidi Anita Lindkvist Holmgren og Geir Inge Lien, fra Fremskrittspartiet, Morten Stordalen og Frank Edvard Sve, fra Sosialistisk Venstreparti, Christian Torset, og fra Venstre, André N. Skjelstad, viser til Prop. 20 S (2024–2025) fra Samferdselsdepartementet, der det blir gjort rede for flere endringsbehov for statsbudsjettet 2024. Komiteen viser også til relevante kapittel innenfor komiteens ansvarsområde i Prop. 21 S (2024–2025) fra Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet og i Prop. 27 S (2024–2025) fra Nærings- og fiskeridepartementet.
Komiteen viser videre til sin behandling av statsbudsjettet 2024 i Prop. 1 S (2023–2024) og de respektive partienes merknader i Innst. 13 S (2023–2024), samt Stortingets behandling av revidert nasjonalbudsjett for 2024, jf. Innst. 447 S (2023–2024).
Når det gjelder kapitler og poster som ikke er omtalt i det følgende, har komiteen ingen merknader og slutter seg til de framlagte forslagene i proposisjonene.
Komiteens medlemmer fra Høyre viser til at formålet med nysalderingen er å gjennomføre tekniske budsjettendringer på slutten av året, som å justere bevilgninger til regelstyrte ordninger. Det kan også gis tilleggsbevilgninger til nødvendige og uforutsette utgifter i slutten av desember. Selv om disse medlemmer ikke er politisk uenig, stiller disse medlemmer spørsmålet om ikke for eksempel støtten til CargoNet for å innfri deres forpliktelser i Statens pensjonskasse, og bevilgningen til forsterket ekom i Trøndelag, burde vært en del av den ordinære budsjettprosessen.
Disse medlemmer viser til «Særskilt tilskudd til styrket kollektivtilbud som følge av midlertidig stenging av Ring 1» til Akershus fylkeskommune, og at tilskuddet krever at fylkeskommunen selv bidrar med minst 50 pst. Stengingen av Ring 1 har medført store trafikale utfordringer for innbyggerne i Akershus og Oslo. Spørsmålet er hvem som bør betale når staten iverksetter tiltak på hovedvegnettet som påvirker innbyggerne i en kommune eller fylkeskommune. Disse medlemmer viser til at regjeringen Solberg stilte med en tiltakspakke for kollektivtransport sist innbyggerne i Akershus ble påvirket av tunnelrehabiliteringer i Oslo.
Komiteens tilråding
Komiteens tilråding fremmes av en samlet komité.
Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre følgende
I statsbudsjettet for 2024 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. |
Post |
Formål |
Kroner |
Utgifter |
|||
916 |
Kystverket |
||
|
1 |
Driftsutgifter, kan nyttast under post 45, blir auka med |
33 429 000 |
|
|
frå kr 1 200 013 000 til kr 1 233 442 000 |
|
|
21 |
Særskilde driftsutgifter, kan overførast, blir auka med |
10 000 000 |
|
|
frå kr 36 100 000 til kr 46 100 000 |
|
|
22 |
Driftsutgifter brukarfinansierte tenester, kan overførast, kan nyttast under post 46, blir redusert med |
28 050 000 |
|
|
frå kr 1 182 634 000 til kr 1 154 584 000 |
|
|
30 |
Nyanlegg og større vedlikehald, kan overførast, blir redusert med |
31 000 000 |
|
|
frå kr 883 778 000 til kr 852 778 000 |
|
1300 |
|
Samferdselsdepartementet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
4 245 000 |
|
|
frå kr 188 900 000 til kr 193 145 000 |
|
|
70 |
Tilskot til internasjonale organisasjonar, blir auka med |
4 600 000 |
|
|
frå kr 37 000 000 til kr 41 600 000 |
|
1310 |
|
Flytransport |
|
|
70 |
Kjøp av innanlandske flyruter, kan overførast, blir redusert med |
29 300 000 |
|
|
frå kr 2 036 000 000 til kr 2 006 700 000 |
|
1313 |
|
Luftfartstilsynet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
5 656 000 |
|
|
frå kr 305 500 000 til kr 311 156 000 |
|
1314 |
|
Statens havarikommisjon |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
1 748 000 |
|
|
frå kr 102 000 000 til kr 103 748 000 |
|
1315 |
|
Tilskot til Avinor AS |
|
|
71 |
Tilskot til pålagde oppgåver, kan overførast, blir redusert med |
208 400 000 |
|
|
frå kr 2 575 300 000 til kr 2 366 900 000 |
|
1320 |
|
Statens vegvesen |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
37 385 000 |
|
|
frå kr 4 616 100 000 til kr 4 653 485 000 |
|
|
28 |
Trafikant- og køyretøytilsyn, kan overførast, blir redusert med |
15 000 000 |
|
|
frå kr 2 349 600 000 til kr 2 334 600 000 |
|
|
30 |
Riksveginvesteringar, kan overførast, kan nyttast under post 22 og post 29 og kap. 1332 post 66, blir auka med |
20 400 000 |
|
|
frå kr 10 349 700 000 til kr 10 370 100 000 |
|
|
64 |
Utbetring på fylkesvegar for tømmertransport, kan overførast, blir redusert med |
4 600 000 |
|
|
frå kr 22 400 000 til kr 17 800 000 |
|
|
72 |
Tilskot til riksvegferjedrifta, kan overførast, blir auka med |
11 000 000 |
|
|
frå kr 3 205 000 000 til kr 3 216 000 000 |
|
1323 |
|
Vegtilsynet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
328 000 |
|
|
frå kr 20 400 000 til kr 20 728 000 |
|
1332 |
|
Transport i byområde mv. |
|
|
66 |
Tilskot til byområde, kan overførast, blir auka med |
9 600 000 |
|
|
frå kr 3 907 900 000 til kr 3 917 500 000 |
|
1352 |
|
Jernbanedirektoratet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
6 250 000 |
|
|
frå kr 386 400 000 til kr 392 650 000 |
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter – utgreiingar, kan overførast, blir redusert med |
35 000 000 |
|
|
frå kr 144 200 000 til kr 109 200 000 |
|
|
70 |
Kjøp av persontransport med tog, kan overførast, kan nyttast under post 71, blir redusert med |
400 000 000 |
|
|
frå kr 5 496 100 000 til kr 5 096 100 000 |
|
|
71 |
Kjøp av infrastrukturtenester – drift og vedlikehald, kan nyttast under post 70, blir auka med |
400 000 000 |
|
|
frå kr 8 930 100 000 til kr 9 330 100 000 |
|
|
73 |
Kjøp av infrastrukturtenester – investeringar, kan nyttast under post 74, blir redusert med |
688 000 000 |
|
|
frå kr 17 366 100 000 til kr 16 678 100 000 |
|
|
74 |
Tilskot til togmateriell mv., kan overførast, blir redusert med |
10 600 000 |
|
|
frå kr 10 600 000 til kr 0 |
|
|
77 |
Tilskot til godstogselskap etter ekstremvêret «Hans», kan overførast, blir redusert med |
33 800 000 |
|
|
frå kr 150 000 000 til kr 116 200 000 |
|
1354 |
|
Statens jernbanetilsyn |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
1 955 000 |
|
|
frå kr 109 700 000 til kr 111 655 000 |
|
1370 |
|
Posttenester |
|
|
70 |
Kjøp av posttenester, kan overførast, blir auka med |
43 100 000 |
|
|
frå kr 1 713 550 000 til kr 1 756 650 000 |
|
1541 |
|
IT- og ekompolitikk |
|
|
70 |
Forvaltningsutvikling, IT- og ekompolitikk, kan nyttast under post 22, blir redusert med |
235 000 |
|
|
frå kr 36 708 000 til kr 36 473 000 |
|
1542 |
|
Internasjonalt samarbeid |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
90 000 |
|
|
frå kr 3 600 000 til kr 3 690 000 |
|
|
70 |
Internasjonale program, kan overførast, blir redusert med |
32 787 000 |
|
|
frå kr 476 782 000 til kr 443 995 000 |
|
1543 |
|
Nasjonal kommunikasjonsmyndigheit |
|
|
1 |
Driftsutgifter, kan overførast, blir auka med |
4 489 000 |
|
|
frå kr 256 363 000 til kr 260 852 000 |
|
|
70 |
Telesikkerheit og -beredskap, kan overførast, blir auka med |
50 000 000 |
|
|
frå kr 187 992 000 til kr 237 992 000 |
|
Inntekter |
|||
4313 |
|
Luftfartstilsynet |
|
|
1 |
Gebyrinntekter, blir redusert med |
24 500 000 |
|
|
frå kr 175 000 000 til kr 150 500 000 |
|
5574 |
|
Sektoravgifter under Nærings- og fiskeridepartementet |
|
|
77 |
Sektoravgifter Kystverket, blir redusert med |
48 700 000 |
|
|
frå kr 1 176 971 000 til kr 1 128 271 000 |
|
5579 |
|
Sektoravgifter under Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet |
|
|
70 |
Sektoravgifter Nasjonal kommunikasjonsmyndigheit, blir auka med |
4 489 000 |
|
|
frå kr 274 136 000 til kr 278 625 000 |
|
Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan føye til stikkordet «kan overførast» på kap. 1301 Forsking og utvikling mv., post 70 Pilotprosjekt for utsleppsfrie anleggsplassar.
Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan gi tilsegn om tilskot utover gitte løyvingar, men slik at samla ramme for nye tilsegner og gammalt ansvar ikkje overstig følgjande beløp:
Kap. |
Post |
Formål |
Samla ramme |
1352 |
|
Jernbanedirektoratet |
|
|
74 |
Tilskot til togmateriell mv. |
830 mill. kroner |
Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan forplikte staten for framtidige budsjettår utover gitt løyving og gi tilsegn om tilskot inntil følgjande beløp:
Kap. |
Post |
Formål |
Samla ramme for gamle og nye forpliktingar |
Ramme for forpliktingar som forfell kvart år |
1352 |
|
Jernbanedirektoratet |
|
|
|
70 |
Kjøp av persontransport med tog |
34 300 mill. kroner |
5 710 mill. kroner |
Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 for det togmateriellet som inngår i statens kjøp av persontransporttenester med tog på kap. 1352 Jernbanedirektoratet, post 70 Kjøp av persontransport med tog, kan:
-
a. gi ein restverdigaranti for bokførte verdiar på inntil 7 680 mill. kroner
-
b. gi ytterlegare restverdigaranti til oppgraderingar og nyinvesteringar innanfor ei ramme på inntil 15 500 mill. kroner. Det blir lagt til grunn 75 pst. restverdigaranti.
Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan forplikte staten for framtidige budsjettår på kap. 1355 (nytt) CargoNet AS, post 70 (ny) Tilskot til eingongsoppgjer, til å gi støtte for å innfri reguleringsforpliktingar som CargoNet AS har i Statens pensjonskasse for oppsette pensjonsrettar og for tidlegare tilsette som no er pensjonistar, innanfor ei ramme på 475 mill. kroner (prisnivå 2024).
Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan overskride løyvinga på kap. 1320 Statens vegvesen, post 72 Tilskot til riksvegferjedrifta, med inntil 200 mill. kroner for å dekkje utgifter ved ev. rettskraftig dom om vederlagsjustering i kontraktar.
Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan debitere Statens vegvesens mellomvære med statskassa i statsrekneskapen og kreditere konto for forskyving i balansen med 15 307 269,46 kroner.
Sigbjørn Gjelsvik |
leder og ordfører |