Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Innstilling fra transport- og kommunikasjonskomiteen om Endringar i statsbudsjettet 2024 under Samferdselsdepartementet, Endringar i statsbudsjettet 2024 under Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet og Endringar i statsbudsjettet 2024 under Nærings- og fiskeridepartementet

Til Stortinget

Sammendrag

Samferdselsdepartementet

Samferdselsdepartementet foreslår i Prop. 20 S (2024–2025) endringer i statsbudsjettet for 2024. Dette gjelder programkategoriene 21.10 Administrasjon m.m., 21.20 Luftfartsformål, 21.30 Vegformål, 21.40 Særskilte transporttiltak, 21.50 Jernbaneformål og 22.10 Posttjenester. Det blir også foreslått syv nye eller endrede fullmakter under administrasjon, vegformål og jernbaneformål. Videre blir det orientert om kostnadsoverskridelser for to riksvegprosjekter.

Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet

Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet foreslår i Prop. 21 S (2024–2025) endringer i statsbudsjettet for 2024 for flere programkategorier. I denne innstillingen blir endringer på kap. 1541 IT- og ekompolitikk, kap. 1542 Internasjonalt samarbeid, kap. 1543 Nasjonal kommunikasjonsmyndighet og kap. 5579 Sektoravgifter under Digitalisering- og forvaltningsdepartementet behandlet.

Nærings- og fiskeridepartementet

Nærings- og fiskeridepartementet foreslår i Prop. 27 S (2024–2025) endringer i statsbudsjettet for 2024 for flere programkategorier. I denne innstillingen blir endringer på kap. 916 Kystverket og kap. 5574 Sektoravgifter under Nærings- og fiskeridepartementet behandlet.

Sakens dokumenter er tilgjengelige på sakssiden på stortinget.no.

Komiteens merknader

Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Jone Blikra, Tom Einar Karlsen og Marte Mjøs Persen, fra Høyre, Liv Kari Eskeland, Kristin Ørmen Johnsen og Erlend Larsen, fra Senterpartiet, lederen Sigbjørn Gjelsvik, Heidi Anita Lindkvist Holmgren og Geir Inge Lien, fra Fremskrittspartiet, Morten Stordalen og Frank Edvard Sve, fra Sosialistisk Venstreparti, Christian Torset, og fra Venstre, André N. Skjelstad, viser til Prop. 20 S (2024–2025) fra Samferdselsdepartementet, der det blir gjort rede for flere endringsbehov for statsbudsjettet 2024. Komiteen viser også til relevante kapittel innenfor komiteens ansvarsområde i Prop. 21 S (2024–2025) fra Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet og i Prop. 27 S (2024–2025) fra Nærings- og fiskeridepartementet.

Komiteen viser videre til sin behandling av statsbudsjettet 2024 i Prop. 1 S (2023–2024) og de respektive partienes merknader i Innst. 13 S (2023–2024), samt Stortingets behandling av revidert nasjonalbudsjett for 2024, jf. Innst. 447 S (2023–2024).

Når det gjelder kapitler og poster som ikke er omtalt i det følgende, har komiteen ingen merknader og slutter seg til de framlagte forslagene i proposisjonene.

Komiteens medlemmer fra Høyre viser til at formålet med nysalderingen er å gjennomføre tekniske budsjettendringer på slutten av året, som å justere bevilgninger til regelstyrte ordninger. Det kan også gis tilleggsbevilgninger til nødvendige og uforutsette utgifter i slutten av desember. Selv om disse medlemmer ikke er politisk uenig, stiller disse medlemmer spørsmålet om ikke for eksempel støtten til CargoNet for å innfri deres forpliktelser i Statens pensjonskasse, og bevilgningen til forsterket ekom i Trøndelag, burde vært en del av den ordinære budsjettprosessen.

Disse medlemmer viser til «Særskilt tilskudd til styrket kollektivtilbud som følge av midlertidig stenging av Ring 1» til Akershus fylkeskommune, og at tilskuddet krever at fylkeskommunen selv bidrar med minst 50 pst. Stengingen av Ring 1 har medført store trafikale utfordringer for innbyggerne i Akershus og Oslo. Spørsmålet er hvem som bør betale når staten iverksetter tiltak på hovedvegnettet som påvirker innbyggerne i en kommune eller fylkeskommune. Disse medlemmer viser til at regjeringen Solberg stilte med en tiltakspakke for kollektivtransport sist innbyggerne i Akershus ble påvirket av tunnelrehabiliteringer i Oslo.

Komiteens tilråding

Komiteens tilråding fremmes av en samlet komité.

Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre følgende

vedtak:
I

I statsbudsjettet for 2024 blir det gjort følgjande endringar:

Kap.

Post

Formål

Kroner

Utgifter

916

Kystverket

1

Driftsutgifter, kan nyttast under post 45, blir auka med

33 429 000

frå kr 1 200 013 000 til kr 1 233 442 000

21

Særskilde driftsutgifter, kan overførast, blir auka med

10 000 000

frå kr 36 100 000 til kr 46 100 000

22

Driftsutgifter brukarfinansierte tenester, kan overførast, kan nyttast under post 46, blir redusert med

28 050 000

frå kr 1 182 634 000 til kr 1 154 584 000

30

Nyanlegg og større vedlikehald, kan overførast, blir redusert med

31 000 000

frå kr 883 778 000 til kr 852 778 000

1300

Samferdselsdepartementet

1

Driftsutgifter, blir auka med

4 245 000

frå kr 188 900 000 til kr 193 145 000

70

Tilskot til internasjonale organisasjonar, blir auka med

4 600 000

frå kr 37 000 000 til kr 41 600 000

1310

Flytransport

70

Kjøp av innanlandske flyruter, kan overførast, blir redusert med

29 300 000

frå kr 2 036 000 000 til kr 2 006 700 000

1313

Luftfartstilsynet

1

Driftsutgifter, blir auka med

5 656 000

frå kr 305 500 000 til kr 311 156 000

1314

Statens havarikommisjon

1

Driftsutgifter, blir auka med

1 748 000

frå kr 102 000 000 til kr 103 748 000

1315

Tilskot til Avinor AS

71

Tilskot til pålagde oppgåver, kan overførast, blir redusert med

208 400 000

frå kr 2 575 300 000 til kr 2 366 900 000

1320

Statens vegvesen

1

Driftsutgifter, blir auka med

37 385 000

frå kr 4 616 100 000 til kr 4 653 485 000

28

Trafikant- og køyretøytilsyn, kan overførast, blir redusert med

15 000 000

frå kr 2 349 600 000 til kr 2 334 600 000

30

Riksveginvesteringar, kan overførast, kan nyttast under post 22 og post 29 og kap. 1332 post 66, blir auka med

20 400 000

frå kr 10 349 700 000 til kr 10 370 100 000

64

Utbetring på fylkesvegar for tømmertransport, kan overførast, blir redusert med

4 600 000

frå kr 22 400 000 til kr 17 800 000

72

Tilskot til riksvegferjedrifta, kan overførast, blir auka med

11 000 000

frå kr 3 205 000 000 til kr 3 216 000 000

1323

Vegtilsynet

1

Driftsutgifter, blir auka med

328 000

frå kr 20 400 000 til kr 20 728 000

1332

Transport i byområde mv.

66

Tilskot til byområde, kan overførast, blir auka med

9 600 000

frå kr 3 907 900 000 til kr 3 917 500 000

1352

Jernbanedirektoratet

1

Driftsutgifter, blir auka med

6 250 000

frå kr 386 400 000 til kr 392 650 000

21

Spesielle driftsutgifter – utgreiingar, kan overførast, blir redusert med

35 000 000

frå kr 144 200 000 til kr 109 200 000

70

Kjøp av persontransport med tog, kan overførast, kan nyttast under post 71, blir redusert med

400 000 000

frå kr 5 496 100 000 til kr 5 096 100 000

71

Kjøp av infrastrukturtenester – drift og vedlikehald, kan nyttast under post 70, blir auka med

400 000 000

frå kr 8 930 100 000 til kr 9 330 100 000

73

Kjøp av infrastrukturtenester – investeringar, kan nyttast under post 74, blir redusert med

688 000 000

frå kr 17 366 100 000 til kr 16 678 100 000

74

Tilskot til togmateriell mv., kan overførast, blir redusert med

10 600 000

frå kr 10 600 000 til kr 0

77

Tilskot til godstogselskap etter ekstremvêret «Hans», kan overførast, blir redusert med

33 800 000

frå kr 150 000 000 til kr 116 200 000

1354

Statens jernbanetilsyn

1

Driftsutgifter, blir auka med

1 955 000

frå kr 109 700 000 til kr 111 655 000

1370

Posttenester

70

Kjøp av posttenester, kan overførast, blir auka med

43 100 000

frå kr 1 713 550 000 til kr 1 756 650 000

1541

IT- og ekompolitikk

70

Forvaltningsutvikling, IT- og ekompolitikk, kan nyttast under post 22, blir redusert med

235 000

frå kr 36 708 000 til kr 36 473 000

1542

Internasjonalt samarbeid

1

Driftsutgifter, blir auka med

90 000

frå kr 3 600 000 til kr 3 690 000

70

Internasjonale program, kan overførast, blir redusert med

32 787 000

frå kr 476 782 000 til kr 443 995 000

1543

Nasjonal kommunikasjonsmyndigheit

1

Driftsutgifter, kan overførast, blir auka med

4 489 000

frå kr 256 363 000 til kr 260 852 000

70

Telesikkerheit og -beredskap, kan overførast, blir auka med

50 000 000

frå kr 187 992 000 til kr 237 992 000

Inntekter

4313

Luftfartstilsynet

1

Gebyrinntekter, blir redusert med

24 500 000

frå kr 175 000 000 til kr 150 500 000

5574

Sektoravgifter under Nærings- og fiskeridepartementet

77

Sektoravgifter Kystverket, blir redusert med

48 700 000

frå kr 1 176 971 000 til kr 1 128 271 000

5579

Sektoravgifter under Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet

70

Sektoravgifter Nasjonal kommunikasjonsmyndigheit, blir auka med

4 489 000

frå kr 274 136 000 til kr 278 625 000

II
Tilføying av stikkord

Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan føye til stikkordet «kan overførast» på kap. 1301 Forsking og utvikling mv., post 70 Pilotprosjekt for utsleppsfrie anleggsplassar.

III
Tilsegnsfullmakt

Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan gi tilsegn om tilskot utover gitte løyvingar, men slik at samla ramme for nye tilsegner og gammalt ansvar ikkje overstig følgjande beløp:

Kap.

Post

Formål

Samla ramme

1352

Jernbanedirektoratet

74

Tilskot til togmateriell mv.

830 mill. kroner

IV
Fullmakt til å pådra staten forpliktingar utover budsjettåret for kjøp av transporttenester

Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan forplikte staten for framtidige budsjettår utover gitt løyving og gi tilsegn om tilskot inntil følgjande beløp:

Kap.

Post

Formål

Samla ramme for gamle og nye forpliktingar

Ramme for forpliktingar som forfell kvart år

1352

Jernbanedirektoratet

70

Kjøp av persontransport med tog

34 300 mill. kroner

5 710 mill. kroner

V
Restverdisikring for eksisterande materiell, oppgraderingar av eksisterande materiell og investeringar i nytt materiell

Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 for det togmateriellet som inngår i statens kjøp av persontransporttenester med tog på kap. 1352 Jernbanedirektoratet, post 70 Kjøp av persontransport med tog, kan:

  • a. gi ein restverdigaranti for bokførte verdiar på inntil 7 680 mill. kroner

  • b. gi ytterlegare restverdigaranti til oppgraderingar og nyinvesteringar innanfor ei ramme på inntil 15 500 mill. kroner. Det blir lagt til grunn 75 pst. restverdigaranti.

VI
Fullmakt til å pådra staten forpliktingar ved å innfri CargoNet AS’ reguleringsforpliktingar i Statens pensjonskasse (eingongsoppgjer)

Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan forplikte staten for framtidige budsjettår på kap. 1355 (nytt) CargoNet AS, post 70 (ny) Tilskot til eingongsoppgjer, til å gi støtte for å innfri reguleringsforpliktingar som CargoNet AS har i Statens pensjonskasse for oppsette pensjonsrettar og for tidlegare tilsette som no er pensjonistar, innanfor ei ramme på 475 mill. kroner (prisnivå 2024).

VII
Fullmakt til å overskride gitte løyvingar

Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan overskride løyvinga på kap. 1320 Statens vegvesen, post 72 Tilskot til riksvegferjedrifta, med inntil 200 mill. kroner for å dekkje utgifter ved ev. rettskraftig dom om vederlagsjustering i kontraktar.

VIII
Fullmakt til korreksjon i statsrekneskapen

Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2024 kan debitere Statens vegvesens mellomvære med statskassa i statsrekneskapen og kreditere konto for forskyving i balansen med 15 307 269,46 kroner.

Oslo, i transport- og kommunikasjonskomiteen, den 9. desember 2024

Sigbjørn Gjelsvik

leder og ordfører