-
Meld. St. 13 (2020-2021)
Klimaplan for 2021-2030
Alminnelig sak | Melding
-
Prop. 1 S (2020-2021), Innst. 5 S (2020-2021)
Innst. 5 S Proposisjon til Stortinget (forslag til stortingsvedtak) for budsjettåret 2021
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Prop. 1 S (2020-2021), Innst. 8 S (2020-2021)
Statsbudsjettet 2021
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Prop. 1 S (2020-2021), Innst. 13 S (2020-2021)
Statsbudsjettet 2021
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Prop. 45 S (2020-2021), unntatt kap. 923, 926, 2540 og 3926 samt romertall III, Innst. 155 S (2020-2021)
Endringar i statsbudsjettet 2020 under Nærings- og fiskeridepartementet
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Prop. 1 S (2020-2021), Innst. 11 S (2020-2021)
Statsbudsjettet 2021
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Prop. 1 S (2020-2021), Innst. 7 S (2020-2021)
Statsbudsjettet 2021
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Prop. 46 S (2020-2021), Innst. 160 S (2020-2021)
Endringar i statsbudsjettet 2020 under Utanriksdepartementet
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Prop. 1 S (2020-2021), Innst. 3 S (2020-2021)
Innst. 3 S Skatte-, avgifts- og tollinntekter 2021
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Prop. 1 S Tillegg 1 (2020-2021), Innst. 3 S (2020-2021)
Endring av Prop. 1 S (2020-2021) Statsbudsjettet 2021 (saldering)
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Spørretimespørsmål
Datert: 03.12.2020
Besvart: 09.12.2020 av klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn
Om at det nye regelverket gjør at flere industribedrifter kan miste hele sin CO¨2-kompensasjon, og om statsråden vil gå nye runder med EU om denne saken for å inkludere flere virksomheter i ordningen og sikre mulighet for større støtte til hver virksomhet
-
Muntlig spørsmål
Datert: 02.12.2020
Besvart: 02.12.2020 av klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn
Om hvordan statsråden fra Venstre kan forsvare at man har gjort det mindre attraktivt å velge elbil og mer attraktivt å kjøpe fossilbil
-
Muntlig spørsmål
Datert: 02.12.2020
Besvart: 02.12.2020 av klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn
Om vi kan forvente at den varsla klimameldinga og utgreiinga av konsekvensane av klimagassutslepp og kostnadar ved ulike tiltak, er vesentleg betre fundamenterte enn regjeringa sitt eige forslag til budsjett og det som går fram av Klimakur, som kom tidlegare i år
-
Muntlig spørsmål
Datert: 18.11.2020
Besvart: 18.11.2020 av statsminister Erna Solberg
Om statsministeren kan gjøre det klart hva som er forskjellen på regjeringens syn på miljøavgifter for bil og drivstoff og Fremskrittspartiets syn
-
Spørretimespørsmål
Datert: 12.11.2020
Besvart: 18.11.2020 av klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn
Om statsråden kan forsikre om at Norge har vært en konsekvent pådriver for en mest mulig ambisiøs klimapolitikk i forhandlingene om internasjonale regler for utslippskutt i skipsfarten i regi av IMO
-
Interpellasjon nr. 12 (2020-2021)
Datert: 24.09.2020
Besvart: 20.10.2020 av kommunal- og moderniseringsminister Nikolai Astrup
Rette vedkommende: Kommunal- og moderniseringsministeren
Om grep for at byggenæringen skal få fremtidsrettede rammevilkår som vil redusere klimaavtrykket, øke produktiviteten og gi større rom for innovasjon
-
Interpellasjon nr. 2 (2020-2021)
Datert: 30.04.2020
Besvart: 20.10.2020 av olje- og energiminister Tina Bru
Rette vedkommende: Olje- og energiministeren
Om å vurdere å la Norge bidra i utvikllingen av thoriumkjernekraft, bl.a. med henvisning til at Norge har noen av de største thoriumforekomstene i verden
-
Interpellasjon nr. 39 (2019-2020)
Datert: 12.02.2020
Besvart: 03.03.2020 av klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn
Om at regjeringen så langt ikke har greid å komme fram til en løsning for industrien hva gjelder nytt deponi for uorganisk farlig avfall i Norge
-
Interpellasjon nr. 16 (2019-2020)
Datert: 21.11.2019
Besvart: 16.12.2019 av landbruks- og matminister Olaug Vervik Bollestad
Om hvilke lover og vedtak som påvirker handlingsrommet i Hovedavtalen for jordbruket, og ev. å endre avtalen slik at hensyn til dyrevelferd, klima og miljø inkluderes
-
Interpellasjon nr. 6 (2019-2020)
Datert: 17.10.2019
Besvart: 05.11.2019 av klima- og miljøminister Ola Elvestuen
Om å bidra til at norske hurtigbåter blir mer klimavennlige, og til at flere norske grønne arbeidsplasser skapes