Søk

Innhold

13. Oppfølging av anmodningsvedtak

Tabell 3.1 Oppmodingsvedtak under Kunnskapsdepartementet

Sesjon

Vedtak nr.

Stikkord

Følgt opp (ja/nei)

2023–2024

76

Miljøovervakingssystemet COAT

Ja

2023–2024

139

Finansiering av senteret C-REX

Nei

2023–2024

268

Tilskot til WorldSkills Norway

Ja

2023–2024

474

Utsett iverksetjing av vedtak om utestenging av studentar

Ja

2023–2024

475

Karriererettleiarar og rådgivarar i skulen

Ja

2023–2024

476

Greie ut rådgivings- og rettleiingstenesta i skulen

Ja

2023–2024

526

Opptrapping av satsinga på Dembra

Ja

2023–2024

578

Hindre misbruk av personopplysningane til barn og unge

Nei

2023–2024

579

Betre bruk av filter på digitale einingar i barnehage og grunnskule

Ja

2023–2024

621

Fleire elevar på ekskursjon til fange- og konsentrasjonsleirar

Nei

2023–2024

659

Betre ivaretaking av kunnskap om æreskultur og æresvald i utdanningar

Ja

2023–2024

678

Redusere saksbehandlingstida for å få godkjent utanlandsk utdanning i Noreg

Ja

2023–2024

707

Vurdering av omfang og lovkrav om mellombels tilsetjing av lærarar

Nei

2023–2024

906

Kartlegge bemanningssituasjonen i SFO-tilboda

Nei

2023–2024

907

Justere tilskotsordninga for barnehagar i levekårsutsette område

Ja

2022–2023

471

Meir variert praksis i lærarutdanningane m.m.

Nei

2022–2023

472

Strategi for å styrke laget rundt læraren og eleven

Nei

2022–2023

484

Plan for å vidareutvikle høgare yrkesfagleg utdanning

Nei

2022–2023

553

Lærekandidatordninga

Ja

2022–2023

554

Greie ut nytt yrkestittelnivå

Ja

2022–2023

625

Vald og truslar i skulen

Nei

2022–2023

690

Strategi for å auke rekrutteringa av lærarar

Ja

2022–2023

733

Kandidattypar innanfor fag- og yrkesopplæringa

Ja

2022–2023

734

Læringsstøttande ressursar på begge målformer

Nei

2022–2023

735

IB-tilbod både i grunnskulen og i vidaregåande skule

Nei

2022–2023

736

Handlingsrommet for alternative opplæringsarenaer

Ja

2022–2023

737

Utvide målgruppa for oppfølgingstenesta

Ja

2022–2023

738

Sikre individuell tilrettelegging av opplæringa

Nei

2021–2022

35, pkt. 44

Meldeplikt ved overføring av eigedomsrett til barnehage

Nei

2021–2022

35, pkt. 45

Gjeninnføre rett for kommunane til å føre tilsyn med private barnehagar

Nei

2021–2022

35, pkt. 53

Kartlegging av utfordringar for praktisk opplæring i skulen

Ja

2021–2022

374

Styrking av praktisk læring

Ja

2020–2021

79

Politiattest for tilsetjing i skular og barnehagar

Nei

2020–2021

182

Greie ut Østfold-modellen for lærekandidatar med tilretteleggingsbehov

Ja

2020–2021

941

Opptrappingsplan for studieplassar i medisin, helsefag, sjukepleie og psykologi

Ja

2020–2021

942

Styrke rådgivings- og rettleiingstenesta i skulen

Ja

2020–2021

1070

Sluttkompetanse i vidaregåande skule

Ja

2020–2021

1104

Heilskaplege og koordinerte tenester

Nei

2019–2020

700

Studieplassar i høgare yrkesfagleg utdanning

Nei

2018–2019

51

Finansieringssystemet og ideelle barnehagar

Nei

2017–2018

461

Vilkår for private barnehagar

Nei

2017–2018

802

Finansieringssystemet for private barnehagar

Nei

2017–2018

887

Rangering av søkarar til høgare utdanning

Ja

2016–2017

642

Medlemskap i studentsamskipnad for fagskular

Nei

2015–2016

796

Krav om norsk og samisk språk i barnehagesektoren

Nei

Komiteen viser til oversikten ovenfor, som viser hvilke anmodnings- og utredningsvedtak som gjelder Kunnskapsdepartementets fagområde. Det vises videre til omtalene av de ulike anmodnings- og utredningsvedtakene i proposisjonen. Det vises til kontroll- og konstitusjonskomiteens behandling av Meld. St. 4 (2024–2025) for den formelle kontrollen av oppfølgingen av anmodnings- og utredningsvedtakene.

Nedenfor følger merknader til Kunnskapsdepartementets oppfølging av de enkelte anmodnings- og utredningsvedtak der medlemmer av komiteen mener oppfølgingen er mangelfull.

Vedtak nr. 553, 28. mars 2023 Lærekandidatordninga

Komiteens medlemmer fra Høyre, Fremskrittspartiet og Venstre viser til anmodningsvedtak nr. 553, 28. mars 2023, og understreker viktigheten av at lærekandidatordningen styrkes, og at det blir like muligheter for alle, uavhengig av hvor en bor. Det vil kunne føre til at enda flere fullfører med planlagt sluttkompetanse. Disse medlemmer anser at anmodningsvedtaket ikke er fulgt opp.

Vedtak nr. 554, 28. mars 2023 Utrede nytt yrkestittelnivå

Komiteens medlemmer fra Høyre og Venstre merker seg at departementet foreslår å oppheve anmodningsvedtaket i forslag til vedtak X i proposisjonen. Disse medlemmer mener det er viktig at arbeidet med anmodningsvedtak nr. 554, 28. mars 2023 følges videre opp. En eventuell innføring av et yrkestittelnivå mellom fagarbeiderne med fag eller svennebrev, og de ufaglærte, vil kunne heve statusen til en viktig arbeidstakergruppe som samfunnet trenger, og gi den enkelte flere muligheter. Disse medlemmer ber om at anmodningsvedtaket følges opp.