Innstilling fra utenriks- og forsvarskomiteen om endringer i statsbudsjettet 2015 under Utenriksdepartementet
Dette dokument
- Innst. 145 S (2015–2016)
- Kildedok: Prop. 21 S (2015–2016)
- Dato: 11.12.2015
- Utgiver: utenriks- og forsvarskomiteen
- Sidetall: 8
Tilhører sak
Alt om
Innhold
Til Stortinget
Under programområde 2 Utanriksforvaltning blir det gjort framlegg om netto reduksjonar på 197 mill. kroner. Forslaget omfattar m.a. omfordelingar grunna auka driftsutgifter ved utanriksstasjonane (25 mill. kroner) og auka utgifter til kontingentar i internasjonale organisasjonar (10 mill. kroner), i hovudsak som følgje av svekka norsk krone. Under EØS-finansieringsordningane er det eit netto mindrebehov på 210 mill. kroner, herunder eit meirbehov på 80 mill. kroner grunna svekka kronekurs under post 75 EØS-finansieringsordninga 2009–2014 og eit mindrebehov på 290 mill. kroner grunna usikker framdrift i ordningane under post 76 Den norske finansieringsordninga 2009–2014.
Under programområde 3 Internasjonal utviklingshjelp blir det gjort framlegg om å auke enkelte postar med til saman 1 752,3 mill. kroner og redusere andre postar med til saman 1 044,2 mill. kroner grunna auka utgifter til flyktningtiltak i Noreg (1 716,3 mill. kroner) og auka utgifter grunna svekka kronekurs (36 mill. kroner).
Budsjettet for utviklingshjelp blir foreslått auka med 608,1 mill. kroner for å dekka deler av auka ODA-godkjende flyktningutgifter, resterande behov blir foreslått dekka ved omdisponeringar innanfor Utanriksdepartementet og Klima- og miljødepartementet sine budsjett.
Regjeringa gjer i proposisjonen framlegg om følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
Utgifter | |||
100 | Utanriksdepartementet | ||
1 | Driftsutgifter, vert auka med | 25 000 000 | |
frå kr 1 931 308 000 til kr 1 956 308 000 | |||
116 | Deltaking i internasjonale organisasjonar | ||
70 | Tilskot til internasjonale organisasjonar, vert auka med | 10 000 000 | |
frå kr 1 357 554 000 til kr 1 367 554 000 | |||
117 | EØS-finansieringsordningane | ||
75 | EØS-finansieringsordninga 2009–2014, kan overførast, vert auka med | 80 000 000 | |
frå kr 2 350 000 000 til kr 2 430 000 000 | |||
76 | Den norske finansieringsordninga 2009–2014, kan overførast, vert redusert med | 290 000 000 | |
frå kr 2 150 000 000 til kr 1 860 000 000 | |||
118 | Nordområdetiltak m.m. | ||
1 | Driftsutgifter, kan nyttast under post 70 og 71, vert auka med | 3 000 000 | |
frå kr 25 596 000 til kr 28 596 000 | |||
70 | Nordområdetiltak og prosjektsamarbeid med Russland, kan overførast, kan nyttast under post 1, vert redusert med | 25 000 000 | |
frå kr 345 688 000 til kr 320 688 000 | |||
140 | Utanriksdepartementets administrasjon av utviklingshjelp | ||
1 | Driftsutgifter, vert auka med | 25 000 000 | |
frå kr 1 260 829 000 til kr 1 285 829 000 | |||
150 | Utviklingshjelp til Afrika | ||
78 | Regionløyving for Afrika, kan overførast, vert redusert med | 130 700 000 | |
frå kr 2 091 900 000 til kr 1 961 200 000 | |||
151 | Utviklingshjelp til Asia | ||
78 | Regionløyving for Asia, kan overførast, vert redusert med | 43 300 000 | |
frå kr 819 500 000 til kr 776 200 000 | |||
153 | Utviklingshjelp til Latin-Amerika | ||
78 | Regionløyving for Latin-Amerika, kan overførast, vert redusert med | 2 500 000 | |
frå kr 129 000 000 til kr 126 500 000 | |||
160 | Sivilt samfunn og demokrati | ||
70 | Sivilt samfunn, kan overførast, vert redusert med | 40 000 000 | |
frå kr 1 925 300 000 til kr 1 885 300 000 | |||
161 | Næringsutvikling | ||
70 | Næringsutvikling, kan overførast, vert redusert med | 42 000 000 | |
frå kr 259 000 000 til kr 217 000 000 | |||
162 | Overgangsbistand (gap) | ||
70 | Overgangsbistand (gap), kan overførast, vert redusert med | 32 000 000 | |
frå kr 209 000 000 til kr 177 000 000 | |||
163 | Naudhjelp, humanitær hjelp og menneskerettar | ||
72 | Menneskerettar, kan overførast, vert redusert med | 20 000 000 | |
frå kr 378 300 000 til kr 358 300 000 | |||
164 | Fred, forsoning og demokrati | ||
70 | Fred, forsoning og demokratitiltak, kan overførast, vert redusert med | 107 000 000 | |
frå kr 631 600 000 til kr 524 600 000 | |||
71 | ODA-godkjende land på Balkan, kan overførast, vert redusert med | 59 000 000 | |
frå kr 355 000 000 til kr 296 000 000 | |||
72 | Utvikling og nedrusting, kan overførast, vert redusert med | 34 500 000 | |
frå kr 152 700 000 til kr 118 200 000 | |||
73 | Andre ODA-godkjende OSSE-land, kan overførast, vert redusert med | 51 500 000 | |
frå kr 515 500 000 til kr 464 000 000 | |||
165 | Forsking, kompetanseheving og evaluering | ||
71 | Fagleg samarbeid, kan overførast, vert redusert med | 25 000 000 | |
frå kr 357 900 000 til kr 332 900 000 | |||
166 | Miljø og berekraftig utvikling m.m. | ||
72 | Internasjonale prosessar og konvensjonar m.m., kan overførast, vert redusert med | 60 000 000 | |
frå kr 922 200 000 til kr 862 200 000 | |||
74 | Fornybar energi, kan overførast, vert redusert med | 170 000 000 | |
frå 910 000 000 til kr 740 000 000 | |||
167 | Flyktningtiltak i Noreg, godkjende som utviklingshjelp (ODA) | ||
21 | Spesielle driftsutgifter, vert auka med | 1 716 346 000 | |
frå kr 2 016 697 000 til kr 3 733 043 000 | |||
168 | Kvinner og likestilling | ||
70 | Kvinner og likestilling, kan overførast, vert redusert med | 30 000 000 | |
frå kr 313 500 000 til kr 283 500 000 | |||
169 | Global helse og utdanning | ||
70 | Global helse, kan overførast, vert redusert med | 50 000 000 | |
frå kr 2 915 000 000 til kr 2 865 000 000 | |||
73 | Utdanning, kan overførast, vert redusert med | 42 000 000 | |
frå kr 1 650 000 000 til kr 1 608 000 000 | |||
170 | FN-organisasjonar m.m. | ||
76 | Tilleggsmidlar via FN-systemet m.m., kan overførast, vert redusert med | 100 000 000 | |
frå kr 583 300 000 til kr 483 300 000 | |||
78 | Bidrag andre FN-organisasjonar m.m., kan overførast, vert auka med | 11 000 000 | |
frå kr 157 300 000 til kr 168 300 000 | |||
172 | Gjeldslette og gjeldsrelaterte tiltak | ||
70 | Gjeldslette, betalingsbalansestøtte og kapasitetsbygging, kan overførast, vert redusert med | 4 700 000 | |
frå kr 250 000 000 til kr 245 300 000 |
For omtale av endringane i dei enkelte kapitla vises det til proposisjonen.
Kulturdepartementet legg fram forslag for Stortinget om tilsegn om statleg tilskot til gjennomføring av prosjektet Noreg som hovudland på bokmessa i Frankfurt i 2019.
Den statlege støtta er avgrensa til 25 mill. kroner for 2018 og 2019 og skal finansierast innanfor ordinær budsjettramme, med like delar på 8,3 mill. kroner frå Utanriksdepartementet, Nærings- og fiskeridepartementet og Kulturdepartementet.
For Utanriksdepartementet sin del betyr dette tilsegn om løyving på inntil 8,3 mill. kroner innafor ordinær budsjettramme i 2018 og 2019. Viser elles til omtale og forslag til romartalsfullmakt i Kulturdepartementet sin proposisjon.
Det blir foreslått at stikkordet «kan overførast» blir knytte til kap. 103 regjeringa si fellesløyving for representasjon, post1 Driftsutgifter, jf. forslag til romartalsfullmakt.
Forslaget blir grunngjeve med at enkelte av utgiftene til kongeparet sitt 25 års-jubileum i år først vil komme til utbetaling i 2016, og at posten må ha stikkordet «kan overførast» for at alle ubrukte løyvingar på posten i 2015 skal kunne overførast til bruk i 2016.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Svein Roald Hansen, lederen Anniken Huitfeldt, Marit Nybakk, Kåre Simensen og Jonas Gahr Støre, fra Høyre, Elin Rodum Agdestein, Regina Alexandrova, Sylvi Graham, Øyvind Halleraker og Trond Helleland, fra Fremskrittspartiet, Harald T. Nesvik, Per Sandberg og Christian Tybring-Gjedde, fra Kristelig Folkeparti, Knut Arild Hareide, fra Senterpartiet, Liv Signe Navarsete, fra Venstre, Trine Skei Grande, og fra Sosialistisk Venstreparti, Rannveig Kvifte Andresen, merker seg at man under programområde 02 Utenriksforvaltning i år har hatt store merutgifter ved utenriksstasjonene som følge av svak kronekurs. Videre at dette også gjør seg gjeldende for midler til EØS-finansieringsordningene – der kronekursen målt mot euro slår ut.
Komiteen merker seg også at det på den annen side kan reduseres i bevilgningene til programmer under Den norske finansieringsordningen, da fremdriften i enkelte programmer er usikker.
Komiteen merker seg for øvrig at regjeringen har gjort endringer under programområde 03 Internasjonal utviklingshjelp, med styrking av bevilgningen til ODA-godkjente flyktningtiltak på 1 716,3 mill. kroner på grunn av økede utgifter til flyktningtiltak i Norge etter den store tilstrømming av asylsøkere på kort tid. Det blir vist til omtale i budsjettproposisjonene til Justis- og beredskapsdepartementet og Kunnskapsdepartementet som er ansvarlige for dette saksfeltet.
Komiteen viser til at utgiftene som omtales kan rapporteres som offisiell utviklingshjelp i tråd med retningslinjene til OECDs utviklingskomité, og at dette har vært norsk praksis siden tidlig på 1990-tallet. Komiteen slutter seg til dette. Komiteen merker seg at tilleggsbehov til dette formål i salderingen blir foreslått finansiert med en økning i bistandsrammen på 608,1 mill. kroner og en omfordeling innenfor Utenriksdepartementet sitt budsjett på 1 008,2 mill. kroner samt 100 mill. kroner fra Klima- og miljødepartementets budsjett. Komiteen merker seg også at hvis man ser bort fra utgiftene til flyktninger i Norge, legger regjeringen opp til å bruke 30,1 mrd. kroner til bistand i 2015.
Komiteen viser til at den humanitære krisen i Syria og i nabolandene er mer og mer akutt. Fem år inn i krigen opplever stadig flere barn i Syria akutt underernæring. At Verdens matvareprogram (WFP) i en slik situasjon må redusere matrasjonene, er uakseptabelt. Komiteen vil også peke på at FNs høykommissær for flyktninger (UNHCR) har store budsjettutfordringer. Med den store migrasjonen er det et prekært behov for å hjelpe de mange på flukt og ikke minst de som befinner seg i Syrias nærområder f.eks. i Libanon og Jordan.
Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Høyre, Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti, Senterpartiet og Venstre, foreslår derfor å styrke kap. 170 post 74 med 100 mill. kroner til UNHCR. Flertallet foreslår også å øke bevilgningen til kap. 170 post 73 med 100 mill. kroner til FNs matvareprogram. De økte midlene til kap. 170 post 74 og kap. 170 post 73 øremerkes innsats i Syria og nærområdene. Flertallet vil når det gjelder inndekning vise til finanskomiteens behandling av Innst. 150 S (2015–2016), jf. Prop. 34 S (2015–2016).
Komiteens medlemmer fra Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti viser til at regjeringen foreslår å redusere kap. 164 post 72 med 34,5 mill. kroner. Disse medlemmer viser til at organisasjoner som arbeider med kunnskaps- og informasjonsarbeid knyttet til nedrustningsspørsmål har fått støtte gjennom denne posten på tilskuddsordningen Utvikling og nedrustning administrert av Utenriksdepartementet. Disse medlemmer viser til at disse organisasjonene nylig fikk sine søknader avvist, og mener at det ikke foreligger en faglig begrunnelse for dette annet enn omdisponeringene på bistandsbudsjettet. Disse medlemmer mener at tilskuddsordningen bør skjermes fra reduksjonen i posten, og dermed at organisasjonene får behandlet sin søknad på nytt for søknadsperioden 2015–2016.
Disse medlemmer viser til at Norad tidlig i 2015 lyste ut midler internasjonalt til organisasjoner som arbeider med temaområdet kvinner, fred og sikkerhet, under overskriften: «Funds for efforts supporting the follow-up of 1325 – Women, Peace and Security 2015–2017». Disse medlemmer viser til at etter en grundig vurdering og prosess valgte Norad ut 8 av 85 søkere, som fikk tildelt midler over en treårs periode. I brev til organisasjonene skriver Norad følgende:
«All applicants fulfilling the formal criteria have been thoroughly assessed on the basis of their overall quality, their relevance to the objectives of this grant scheme, the geographic focus and the type and capacity of the applicant organization. All applications were also assessed on how they contributed to forming an integral and holistic civil society portfolio for 2015-2017.»
Disse medlemmer viser til to av prosjektene som ble tildelt støtte, Nobel Women’s Initiative, som fikk en bevilgning på 9 mill. kroner for perioden 2015–2017, og Women’s International League for Peace and Freedom (WILPF), som fikk innvilget 12,5 mill. kroner for tidsrommet 2015–2017. Nobel Women’s Initiative fikk midler til sitt arbeid for kvinner, fred og sikkerhet og blant annet knyttet til kvinner og jenters situasjon og sårbarhet i en fluktsituasjon. Organisasjonen har knyttet kvinner som Shirin Ebadi, Tawakool Karman og Jodi Williams til seg i arbeidet. Etter at vedtaket var formidlet ble midlene tatt i bruk og er i stor grad brukt og implementert etter formålet. Brev om at midlene allikevel ikke tildeles ble mottatt i siste halvdel av november. Disse medlemmer viser videre til WILPF, som fikk midler til et spesifikt programarbeid på kvinner, fred og sikkerhet i Midtøsten og Nord-Afrika, som også fikk brev fra Norad i siste halvdel av november med beskjed om at midlene allikevel ikke blir tildelt.
Disse medlemmer er kritisk til omgjøringen av disse vedtakene, noe som har graverende konsekvenser for disse organisasjonene og det arbeidet de gjør. Disse medlemmer mener det er lite planmessig å trekke tilbake midler til temaområdet kvinner, fred og sikkerhet, noe som ifølge regjeringen selv er et prioritert satsingsområde i utviklingspolitikken. Disse medlemmer mener vedtakene bør omgjøres og organisasjonene tildeles midler etter tidligere inngåtte avtaler.
Disse medlemmer viser til det som ser ut til å være en endring i budsjettpraksis fra Utenriksdepartementets side, hvor større deler av midlene over bistandsbudsjettet holdes tilbake gjennom året, og tilfeller hvor vedtak om tildeling omgjøres etter de er blitt formidlet til mottakerne. Disse medlemmer er bekymret over utviklingen som skaper en uforutsigbar situasjon for bistandsmottakere, enten i det sivile samfunn eller andre aktører, og frykter at mindre forutsigbarhet og stabil finansiering på sikt vil kunne forringe kvaliteten i bistanden.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser til at FNs matvareprogram har et stort ansvar i konfliktområdet som Sahel og i Syria. I Sahel-området er mange fordrevet fra sine hjem på grunn av tørke og konflikter, og matvareprogrammet hjelper 6 millioner mennesker. FNs matvareprogram leverer også mat til syriske flyktninger i og utenfor Syria.
Dette medlem foreslår derfor å disponere ekstra midler til dette formålet og foreslår at kap. 170 post 73 styrkes med 100 mill. kroner.
Dette medlem viser til at UNHCR har hovedansvar for organisering av flyktningleirer og hjelp til flyktninger i svært mange steder i verden. I lys av den akutte flyktningkrisen er det nødvendig å styrke organisasjonens arbeid. Dette medlem foreslår derfor at bevilgningen under kap. 170 post 74 UNHCR økes med 250 mill. kroner.
Dette medlem viser til at UNAIDS sammen med mange aktører, har klart å redusere antall HIV-smittede, men at man nå ser en økning av utbrudd i Europa og Nord-Afrika. Organisasjonen er rammet av kutt fra flere donorer på grunn av flyktningkrisen. Dette medlem foreslår derfor å øke bevilgningen til UNAIDS kap. 170 post 77 med 50 mill. kroner.
Dette medlem vil når det gjelder inndekning vise til finanskomiteens behandling av Innst. 150 S (2015–2016), jf. Prop. 34 S (2015–2016).
Dette medlem fremmer på denne bakgrunn følgende forslag:
«I statsbudsjettet for 2015 gjøres følgende endringer:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
170 | FN-organisasjonar m.m. | ||
73 | Verdens matvareprogram (WFP), kan overføres, økes med | 100 mill. kroner | |
fra 212 mill. kroner til 312 mill. kroner | |||
74 | FNs Høykommisær for flyktninger (UNHCR), økes med | 250 mill. kroner | |
fra 300 mill. kroner til 550 mill. kroner | |||
77 | FNs aidsprogram (UNAIDS), kan overføres, økes med | 50 mill. kroner | |
fra 175 mill. kroner til 225 mill. kroner» |
Forslag fra Sosialistisk Venstreparti:
Forslag 1
I statsbudsjettet for 2015 gjøres følgende endringer:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
170 | FN-organisasjonar m.m. | ||
73 | Verdens matvareprogram (WFP), kan overføres, økes med | 100 mill. kroner | |
fra 212 mill. kroner til 312 mill. kroner | |||
74 | FNs Høykommisær for flyktninger (UNHCR), økes med | 250 mill. kroner | |
fra 300 mill. kroner til 550 mill. kroner | |||
77 | FNs aidsprogram (UNAIDS), kan overføres, økes med | 50 mill. kroner | |
fra 175 mill. kroner til 225 mill. kroner» |
Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2015 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
Utgifter | |||
100 | Utanriksdepartementet | ||
1 | Driftsutgifter, vert auka med | 25 000 000 | |
frå kr 1 931 308 000 til kr 1 956 308 000 | |||
116 | Deltaking i internasjonale organisasjonar | ||
70 | Tilskot til internasjonale organisasjonar, vert auka med | 10 000 000 | |
frå kr 1 357 554 000 til kr 1 367 554 000 | |||
117 | EØS-finansieringsordningane | ||
75 | EØS-finansieringsordninga 2009–2014, kan overførast, vert auka med | 80 000 000 | |
frå kr 2 350 000 000 til kr 2 430 000 000 | |||
76 | Den norske finansieringsordninga 2009–2014, kan overførast, vert redusert med | 290 000 000 | |
frå kr 2 150 000 000 til kr 1 860 000 000 | |||
118 | Nordområdetiltak m.m. | ||
1 | Driftsutgifter, kan nyttast under post 70 og 71, vert auka med | 3 000 000 | |
frå kr 25 596 000 til kr 28 596 000 | |||
70 | Nordområdetiltak og prosjektsamarbeid med Russland, kan overførast, kan nyttast under post 1, vert redusert med | 25 000 000 | |
frå kr 345 688 000 til kr 320 688 000 | |||
140 | Utanriksdepartementets administrasjon av utviklingshjelp | ||
1 | Driftsutgifter, vert auka med | 25 000 000 | |
frå kr 1 260 829 000 til kr 1 285 829 000 | |||
150 | Utviklingshjelp til Afrika | ||
78 | Regionløyving for Afrika, kan overførast, vert redusert med | 130 700 000 | |
frå kr 2 091 900 000 til kr 1 961 200 000 | |||
151 | Utviklingshjelp til Asia | ||
78 | Regionløyving for Asia, kan overførast, vert redusert med | 43 300 000 | |
frå kr 819 500 000 til kr 776 200 000 | |||
153 | Utviklingshjelp til Latin-Amerika | ||
78 | Regionløyving for Latin-Amerika, kan overførast, vert redusert med | 2 500 000 | |
frå kr 129 000 000 til kr 126 500 000 | |||
160 | Sivilt samfunn og demokrati | ||
70 | Sivilt samfunn, kan overførast, vert redusert med | 40 000 000 | |
frå kr 1 925 300 000 til kr 1 885 300 000 | |||
161 | Næringsutvikling | ||
70 | Næringsutvikling, kan overførast, vert redusert med | 42 000 000 | |
frå kr 259 000 000 til kr 217 000 000 | |||
162 | Overgangsbistand (gap) | ||
70 | Overgangsbistand (gap), kan overførast, vert redusert med | 32 000 000 | |
frå kr 209 000 000 til kr 177 000 000 | |||
163 | Naudhjelp, humanitær hjelp og menneskerettar | ||
72 | Menneskerettar, kan overførast, vert redusert med | 20 000 000 | |
frå kr 378 300 000 til kr 358 300 000 | |||
164 | Fred, forsoning og demokrati | ||
70 | Fred, forsoning og demokratitiltak, kan overførast, vert redusert med | 107 000 000 | |
frå kr 631 600 000 til kr 524 600 000 | |||
71 | ODA-godkjende land på Balkan, kan overførast, vert redusert med | 59 000 000 | |
frå kr 355 000 000 til kr 296 000 000 | |||
72 | Utvikling og nedrusting, kan overførast, vert redusert med | 34 500 000 | |
frå kr 152 700 000 til kr 118 200 000 | |||
73 | Andre ODA-godkjende OSSE-land, kan overførast, vert redusert med | 51 500 000 | |
frå kr 515 500 000 til kr 464 000 000 | |||
165 | Forsking, kompetanseheving og evaluering | ||
71 | Fagleg samarbeid, kan overførast, vert redusert med | 25 000 000 | |
frå kr 357 900 000 til kr 332 900 000 | |||
166 | Miljø og berekraftig utvikling m.m. | ||
72 | Internasjonale prosessar og konvensjonar m.m., kan overførast, vert redusert med | 60 000 000 | |
frå kr 922 200 000 til kr 862 200 000 | |||
74 | Fornybar energi, kan overførast, vert redusert med | 170 000 000 | |
frå 910 000 000 til kr 740 000 000 | |||
167 | Flyktningtiltak i Noreg, godkjende som utviklingshjelp (ODA) | ||
21 | Spesielle driftsutgifter, vert auka med | 1 716 346 000 | |
frå kr 2 016 697 000 til kr 3 733 043 000 | |||
168 | Kvinner og likestilling | ||
70 | Kvinner og likestilling, kan overførast, vert redusert med | 30 000 000 | |
frå kr 313 500 000 til kr 283 500 000 | |||
169 | Global helse og utdanning | ||
70 | Global helse, kan overførast, vert redusert med | 50 000 000 | |
frå kr 2 915 000 000 til kr 2 865 000 000 | |||
73 | Utdanning, kan overførast, vert redusert med | 42 000 000 | |
frå kr 1 650 000 000 til kr 1 608 000 000 | |||
170 | FN-organisasjonar m.m. | ||
73 | Verdens matvareprogram (WFP), kan overførast, vert auka med | 100 000 000 | |
frå kr 212 000 000 til kr 312 000 000 | |||
74 | FNs Høykommisær for flyktninger (UNHCR), vert auka med | 100 000 000 | |
frå kr 300 000 000 til kr 400 000 000 | |||
76 | Tilleggsmidlar via FN-systemet m.m., kan overførast, vert redusert med | 100 000 000 | |
frå kr 583 300 000 til kr 483 300 000 | |||
78 | Bidrag andre FN-organisasjonar m.m., kan overførast, vert auka med | 11 000 000 | |
frå kr 157 300 000 til kr 168 300 000 | |||
172 | Gjeldslette og gjeldsrelaterte tiltak | ||
70 | Gjeldslette, betalingsbalansestøtte og kapasitetsbygging, kan overførast, vert redusert med | 4 700 000 | |
frå kr 250 000 000 til kr 245 300 000 |
II
Stikkordet «kan overførast»
Stortinget samtykkjer i at kap. 103 Regjeringas fellesløyving for representasjon, post 1 Driftsutgifter får stikkordet «kan overførast».
Oslo, i utenriks- og forsvarskomiteen, den 11. desember 2015
Anniken Huitfeldt | Sylvi Graham |
leder | ordfører |