Innstilling fra arbeids- og sosialkomiteen om endringar i statsbudsjettet 2012 under Arbeidsdepartementet
Dette dokument
- Innst. 148 S (2012–2013)
- Kildedok: Prop. 29 S (2012–2013)
- Dato: 11.12.2012
- Utgiver: arbeids- og sosialkomiteen
- Sidetall: 7
Tilhører sak
Alt om
Innhold
Til Stortinget
I proposisjonen blir det fremja forslag om endringar av løyvingane under enkelte kapittel under programområde 9 Arbeid og sosiale formål, programområde 29 Sosiale formål, folketrygda, programområde 33 Arbeidsliv, folketrygda, samt enkelte av inntektene for 2012.
Dei reviderte overslaga for folketrygdas utgifter og inntekter i 2012 bygger i hovudsak på tal frå rekneskap per 30. september 2012.
Det blir fremja forslag om å auke løyvingane under utgiftskapitla under programområde 9 Arbeid og sosiale formål utanom lånetransaksjonar med 36,2 mill. kroner, å redusere løyvingane under programområde 29 Sosiale formål, folketrygda med 654,2 mill. kroner og å redusere løyvingane under programområde 33 Arbeidsliv, folketrygda med 374 mill. kroner. Samla gjer Arbeidsdepartementet framlegg om at løyvingane under utgiftskapitla utanom lånetransaksjonar vert nedsett med om lag 992 mill. kroner.
Arbeidsdepartementet gjer framlegg om å auke løyvinga for inntekter utanom lånetransaksjonar under inntektskapitla med om lag 170,6 mill. kroner.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Tove Linnea Brandvik, Thor Erik Forsberg, Kari Henriksen, Anette Trettebergstuen og Heidi Ørnlo, fra Fremskrittspartiet, lederen Robert Eriksson, Vigdis Giltun og Laila Marie Reiertsen, fra Høyre, Sylvi Graham og Torbjørn Røe Isaksen, fra Sosialistisk Venstreparti, Karin Andersen, fra Senterpartiet, Per Olaf Lundteigen, og fra Kristeleg Folkeparti, Laila Dåvøy, viser til komiteens behandling av Prop. 1 S (2011–2012) og de respektive partiers merknader i Innst. 15 S (2011–2012), samt Stortingets behandling av revidert nasjonalbudsjett for 2012, jf. Innst. 375 S (2011–2012).
Når det gjelder kapitler og poster som ikke er omtalt nedenfor, har komiteen ingen merknader og slutter seg til de fremlagte forslagene i proposisjonen.
Komiteen viser for øvrig til de respektive partiers merknader i forbindelse med behandlingen av Prop. 1 S (2012–2013) statsbudsjettet for 2013, kapitler under Arbeidsdepartementet, Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet og Fiskeri- og kystdepartementet (rammeområde 7), jf. Innst. 15 S (2012–2013).
Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet, viser til at nivået på sosialhjelpen avgjøres av individuell vurdering i hvert enkelt tilfelle, og at lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen gir enkeltpersoner og familier som mottar økonomisk sosialhjelp krav på at stønaden i julemåneden dekker rimelige utgifter til julefeiring. Dette er også understreket i Arbeids- og velferdsdirektoratets rundskriv.
Videre viser flertallet til at arbeidsministeren offentlig har minnet om, og oppfordret, kommunene til å gi slik ekstra støtte. Flertallet mener det er avgjørende at slik ekstra støtte gis, og bidrar til at barn får feire jul.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet mener det er en uverdig situasjon når det, ifølge Dagsavisen den 27. november 2012, er 102 000 fattige barn i Norge som ikke har anledning til å oppleve julefeiring slik som barn flest i Norge. Disse medlemmer er generelt, og i sine årlige forslag til budsjetter, opptatt av en utvikling i samfunnet som skal gjøre det mulig for alle foreldre og barn i Norge å ha en levestandard som ivaretar grunnleggende behov og gir muligheter for et godt liv.
De fleste barn i Norge gleder seg til jul, til en familiehøytid som gir varme, glede og samhold. Disse medlemmer vil at de som ikke har muligheter til å sørge for dette på egenhånd bør gis et ekstra løft, og en oppmuntring, fra fellesskapet til jul.
I Dagsavisen den 27. november 2012 sier statsråd Anniken Huitfeldt:
«Men folk som trenger ekstra hjelp for å feire jul, skal få det.»
Hun sier også:
«Noen kommuner har gode rutiner for ekstrastønad til julefeiring, men det varierer fra kommune til kommune. Jeg vil si fra på et tidig tidspunkt slik at Nav-kontorene får tid til å gjøre disse vurderingene før jul.»
Disse medlemmer mener det er uakseptabelt at statsråden overlater vurderingen til de respektive kommuner slik at det varierer fra kommune til kommune og fra bydel til bydel, hvilken hjelp som gis – og om den gis.
Dagsavisen skriver videre den 27. november 2012 at det i et rundskriv til lov om sosiale tjenester fra juni i år blir understreket at det skal tas særlig hensyn til barnas behov i alle vurderinger som foretas. Det kan gis økt stønad til å feire begivenheter som for eksempel jul. «Hvilken hjelp du får skal ikke avhenge av hvor du bor,» sier Anniken Huitfeldt i Dagsavisen. Disse medlemmer er enige med statsråden i dette og mener derfor at staten må sørge for at alle kommuner likebehandler sine innbyggere i fremtiden og at alle får like muligheter i utgangspunktet.
Disse medlemmer viser til at Fremskrittspartiet fremmer forslag om en ekstra bevilgning til hjelp til barnefamilier som har behov for det til julefeiring. For å sikre at hjelpen kommer dit den behøves mest, ønsker disse medlemmer at de frivillige organisasjonene, som er i kontakt med fattige familier med barn, får tilført midler til hjelp og støtte til julefeiring for disse familiene. Disse medlemmer viser til finanskomiteens behandling av Prop. 42 S (2012–2013) Ny saldering av statsbudsjettet 2012 hvor Fremskrittspartiet fremmet forslag om å bevilge 25 mill. kroner til fordeling blant de frivillige organisasjonene på kap. 621 post 70 til dette formålet.
Post 21 Forsøk, utviklingstiltak mv., kan overføres, blir foreslått redusert med 2 mill. kroner.
Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet, viser til at bevilgningsendringen blant annet er et resultat av mindre forbruk av ordningen funksjonsassistent enn tidligere lagt opp til, og at forslaget fra komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet derfor ikke er realiserbart.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet merker seg at kap. 634 post 21 foreslås redusert med 2 mill. kroner i Prop. 29 S (2012–2013). Forslaget er begrunnet med at ordningen med tilretteleggingstilskudd er en ny ordning i 2012 og at det tar tid før nye ordninger blir kjent og tatt i bruk fullt ut. Disse medlemmer er enige i det, men viser til at ordningen med funksjonsassistent, som også er hjemlet i denne posten, har vært en forsøksordning siden 1997. Disse medlemmer viser til sine merknader i Innst. 15 S (2011–2012) der medlemmene fra Fremskrittspartiet peker på at ordningen med funksjonsassistent nå bør gjøres permanent. I Innst. 15 S (2011–2012) viser komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet, til Econs evaluering av ordningen som var svært positiv. I Prop. 1 S (2011–2012) la regjeringen opp til en styrking av forsøket med funksjonsassistenter som en del av jobbstrategien.
Disse medlemmer anser at innsparingen som er foreslått i Prop. 29 S (2012–2013) kan bidra til en styrking, og øking, av bruken av funksjonsassistenter i resten av 2012 og vil gå imot regjeringens forslag til reduksjon av kap. 634 post 21 med 2 mill. kroner.
Komiteen har elles ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjere følgjande
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2012 vert det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner | Kroner | |
Utgifter | |||||
601 | Utgreiingsverksemd, forsking m.m. | ||||
21 | Særskilde driftsutgifter, vert redusert med | 2 150 000 | |||
frå kr 59 320 000 til kr 57 170 000 | |||||
70 | Tilskott, vert auka med | 1 150 000 | |||
frå kr 23 690 000 til kr 24 840 000 | |||||
605 | Arbeids- og velferdsetaten | ||||
1 | Driftsutgifter, vert auka med | 60 900 000 | |||
frå kr 10 261 435 000 til kr 10 322 335 000 | |||||
612 | Tilskott til Statens pensjonskasse | ||||
1 | Driftsutgifter, overslagsløyving, vert redusert med | 37 000 000 | |||
frå kr 9 268 000 000 til kr 9 231 000 000 | |||||
613 | Arbeidsgjeveravgift til folketrygda | ||||
1 | Driftsutgifter, overslagsløyving, vert auka med | 15 000 000 | |||
frå kr 922 000 000 til kr 937 000 000 | |||||
614 | Bustadlåneordninga i Statens pensjonskasse | ||||
1 | Driftsutgifter, vert auka med | 9 000 000 | |||
frå kr 54 000 000 til kr 63 000 000 | |||||
90 | Utlån, overslagsløyving, vert auka med | 6 200 000 000 | |||
frå kr 16 600 000 000 til kr 22 800 000 000 | |||||
616 | Gruppelivsforsikring | ||||
1 | Driftsutgifter, overslagsløyving, vert redusert med | 9 000 000 | |||
frå kr 178 000 000 til kr 169 000 000 | |||||
634 | Arbeidsmarknadstiltak | ||||
21 | Forsøk, utviklingstiltak mv., kan overførast, vert redusert med | 2 000 000 | |||
frå kr 115 779 000 til kr 113 779 000 | |||||
642 | Petroleumstilsynet | ||||
1 | Driftsutgifter, vert auka med | 1 000 000 | |||
frå kr 190 551 000 til kr 191 551 000 | |||||
646 | Pionerdykkarar i Nordsjøen | ||||
1 | Driftsutgifter, kan overførast, får ei løyving på | 100 000 | |||
70 | Tilskott til pionerdykkarar, overslagsløyving, får ei løyving på | 1 500 000 | |||
660 | Krigspensjon | ||||
70 | Tilskott, militære, overslagsløyving, vert redusert med | 3 000 000 | |||
frå kr 168 000 000 til kr 165 000 000 | |||||
71 | Tilskott, sivile, overslagsløyving, vert redusert med | 18 000 000 | |||
frå kr 423 000 000 til kr 405 000 000 | |||||
664 | Pensjonstrygda for sjømenn | ||||
70 | Tilskott, vert auka med | 22 000 000 | |||
frå kr 292 979 000 til kr 314 979 000 | |||||
666 | Avtalefesta pensjon (AFP) | ||||
70 | Tilskott, vert auka med | 46 000 000 | |||
frå kr 1 974 000 000 til kr 2 020 000 000 | |||||
667 | Supplerande stønad til personar over 67 år | ||||
70 | Tilskott, overslagsløyving, vert redusert med | 16 000 000 | |||
frå kr 406 000 000 til kr 390 000 000 | |||||
2470 | Statens pensjonskasse | ||||
24 | Driftsresultat: | ||||
1. Driftsinntekter, overslagsløyving | -601 963 000 | ||||
2. Driftsutgifter, overslagsløyving | 451 802 000 | ||||
3. Avskrivninger | 124 144 000 | ||||
4. Renter av statens kapital | 25 404 000 | ||||
5. Til investeringsføremål | 14 781 000 | ||||
14 168 000 | |||||
45 | Større investeringar og vedlikehald, kan overførast, vert redusert med | 3 289 000 | |||
frå kr 29 084 000 til kr 25 795 000 | |||||
2541 | Dagpengar | ||||
70 | Dagpengar, overslagsløyving, vert redusert med | 504 000 000 | |||
frå kr 10 504 000 000 til kr 10 000 000 000 | |||||
2542 | Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs mv. | ||||
70 | Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs mv., overslagsløyving, vert auka med | 130 000 000 | |||
frå kr 700 000 000 til kr 830 000 000 | |||||
2620 | Stønad til einsleg mor eller far | ||||
70 | Overgangsstønad, overslagsløyving, vert auka med | 2 000 000 | |||
frå kr 2 543 000 000 til kr 2 545 000 000 | |||||
72 | Stønad til barnetilsyn, overslagsløyving, vert redusert med | 9 000 000 | |||
frå kr 364 000 000 til kr 355 000 000 | |||||
73 | Utdanningsstønad, vert redusert med | 5 000 000 | |||
frå kr 56 000 000 til kr 51 000 000 | |||||
75 | Tilskott til flytting for å kome i arbeid, vert auka med | 100 000 | |||
frå kr 200 000 til kr 300 000 | |||||
76 | Forskottering av underhaldsbidrag, vert redusert med | 20 000 000 | |||
frå kr 820 000 000 til kr 800 000 000 | |||||
2650 | Sjukepengar | ||||
70 | Sjukepengar for arbeidstakarar mv., overslagsløyving, vert auka med | 250 000 000 | |||
frå kr 30 700 000 000 til kr 30 950 000 000 | |||||
71 | Sjukepengar for sjølvstendige, overslagsløyving, vert redusert med | 10 000 000 | |||
frå kr 1 590 000 000 til kr 1 580 000 000 | |||||
72 | Omsorgs- og pleiepengar ved sjukdom hos barn mv., overslagsløyving, vert redusert med | 10 000 000 | |||
frå kr 530 000 000 til kr 520 000 000 | |||||
75 | Feriepengar av sjukepengar, overslagsløyving, vert redusert med | 20 000 000 | |||
frå kr 1 780 000 000 til kr 1 760 000 000 | |||||
2651 | Arbeidsavklaringspengar | ||||
70 | Arbeidsavklaringspengar, overslagsløyving, vert auka med | 6 000 000 | |||
frå kr 35 534 000 000 til kr 35 540 000 000 | |||||
71 | Tilleggsstønad, overslagsløyving, vert redusert med | 75 000 000 | |||
frå kr 530 000 000 til kr 455 000 000 | |||||
2655 | Uføre | ||||
70 | Grunnpensjon, overslagsløyving, vert redusert med | 94 000 000 | |||
frå kr 22 779 000 000 til kr 22 685 000 000 | |||||
71 | Tilleggspensjon, overslagsløyving, vert redusert med | 378 000 000 | |||
frå kr 35 528 000 000 til kr 35 150 000 000 | |||||
72 | Særtillegg, overslagsløyving, vert redusert med | 13 000 000 | |||
frå kr 2 233 000 000 til kr 2 220 000 000 | |||||
73 | Førebels uførepensjon, overslagsløyving, vert redusert med | 13 000 000 | |||
frå kr 13 000 000 til kr 0 | |||||
75 | Menerstatning ved yrkesskade, overslagsløyving, vert redusert med | 2 000 000 | |||
frå kr 115 000 000 til kr 113 000 000 | |||||
76 | Yrkesskade gml. Lovgivning, overslagsløyving, vert redusert med | 12 000 000 | |||
frå kr 82 000 000 til kr 70 000 000 | |||||
2661 | Grunn- og hjelpestønad, hjelpemiddel mv. | ||||
71 | Hjelpestønad, overslagsløyving, vert redusert med | 30 000 000 | |||
frå kr 1 740 000 000 til kr 1 710 000 000 | |||||
73 | Hjelpemiddel mv. til arbeid og utdanning, vert redusert med | 11 000 000 | |||
frå kr 137 000 000 til kr 126 000 000 | |||||
74 | Tilskott til bilar, vert redusert med | 20 500 000 | |||
frå kr 720 500 000 til kr 700 000 000 | |||||
75 | Betring av funksjonsevna, hjelpemiddel, vert auka med | 15 000 000 | |||
frå kr 2 690 000 000 til kr 2 705 000 000 | |||||
76 | Betring av funksjonsevna, hjelpemiddel som tenester, vert redusert med | 10 000 000 | |||
frå kr 220 000 000 til kr 210 000 000 | |||||
78 | Høyreapparat, vert redusert med | 84 000 000 | |||
frå kr 454 000 000 til kr 370 000 000 | |||||
2670 | Alderdom | ||||
70 | Grunnpensjon, overslagsløyving, vert redusert med | 128 000 000 | |||
frå kr 52 408 000 000 til kr 52 280 000 000 | |||||
71 | Tilleggspensjon, overslagsløyving, vert redusert med | 374 000 000 | |||
frå kr 92 724 000 000 til kr 92 350 000 000 | |||||
72 | Ventetillegg, overslagsløyving, vert auka med | 2 000 000 | |||
frå kr 17 000 000 til kr 19 000 000 | |||||
73 | Særtillegg, overslagsløyving, vert auka med | 405 000 000 | |||
frå kr 5 555 000 000 til kr 5 960 000 000 | |||||
2680 | Etterlatne | ||||
70 | Grunnpensjon, overslagsløyving, vert redusert med | 46 000 000 | |||
frå kr 1 301 000 000 til kr 1 255 000 000 | |||||
71 | Tilleggspensjon, overslagsløyving, vert redusert med | 54 000 000 | |||
frå kr 1 069 000 000 til kr 1 015 000 000 | |||||
72 | Særtillegg, overslagsløyving, vert redusert med | 14 000 000 | |||
frå kr 111 000 000 til kr 97 000 000 | |||||
74 | Utdanningsstønad, vert auka med | 200 000 | |||
frå kr 500 000 til kr 700 000 | |||||
2686 | Gravferdsstønad | ||||
70 | Gravferdsstønad, overslagsløyving, vert redusert med | 7 000 000 | |||
frå kr 180 000 000 til kr 173 000 000 | |||||
2690 | Diverse utgifter | ||||
70 | Sjukestønadsutgifter i utlandet, vert auka med | 45 000 000 | |||
frå kr 285 000 000 til kr 330 000 000 | |||||
77 | Pasientar frå gjensidighetsland mv., vert auka med | 60 000 000 | |||
frå kr 95 000 000 til kr 155 000 000 | |||||
Inntekter | |||||
3605 | Arbeids- og velferdsetaten | ||||
6 | Gebyrinntekter for fastsetjing av bidrag, vert redusert med | 2 000 000 | |||
frå kr 22 000 000 til kr 20 000 000 | |||||
3614 | Bustadlåneordninga i Statens pensjonskasse | ||||
1 | Gebyrinntekter, lån, vert auka med | 8 000 000 | |||
frå kr 37 000 000 til kr 45 000 000 | |||||
90 | Tilbakebetaling av lån, vert redusert med | 600 000 000 | |||
frå kr 7 600 000 000 til kr 7 000 000 000 | |||||
3616 | Gruppelivsforsikring | ||||
1 | Premieinntekter, vert redusert med | 2 000 000 | |||
frå kr 87 000 000 til kr 85 000 000 | |||||
3634 | Arbeidsmarknadstiltak | ||||
85 | Innfordring av feilutbetaling, Arbeidsmarknadstiltak, vert redusert med | 880 000 | |||
frå kr 1 000 000 til kr 120 000 | |||||
5470 | Statens pensjonskasse | ||||
30 | Avsetning til investeringsføremål, vert redusert med | 3 289 000 | |||
frå kr 18 069 000 til kr 14 780 000 | |||||
5607 | Renter av bustadlåneordninga i Statens pensjonskasse | ||||
80 | Renter, vert auka med | 42 000 000 | |||
frå kr 1 168 000 000 til kr 1 210 000 000 | |||||
5701 | Diverse inntekter | ||||
2 | Diverse inntekter, vert auka med | 219 900 000 | |||
frå kr 350 100 000 til kr 570 000 000 | |||||
71 | Refusjon ved yrkesskade, vert redusert med | 105 700 000 | |||
frå kr 925 000 000 til kr 819 300 000 | |||||
73 | Refusjon frå bidragspliktige, vert redusert med | 49 000 000 | |||
frå kr 384 000 000 til kr 335 000 000 | |||||
74 | Refusjon medisinsk handsaming, vert auka med | 29 000 000 | |||
frå kr 21 000 000 til kr 50 000 000 | |||||
5704 | Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs | ||||
2 | Dividende, vert auka med | 30 000 000 | |||
frå kr 150 000 000 til kr 180 000 000 | |||||
5705 | Refusjon av dagpengar | ||||
1 | Refusjon av dagpengar, statsgaranti ved konkurs, vert auka med | 5 000 000 | |||
frå kr 60 000 000 til kr 65 000 000 | |||||
3 | Refusjon av dagpengar frå EØS-land, vert redusert med | 1 700 000 | |||
frå kr 4 000 000 til kr 2 300 000 | |||||
(Ny) | 4 | Refusjon av dagpengar for grensearbeidarar mv. busett i Norge, får ei løyving på | 1 300 000 |
Oslo, i arbeids- og sosialkomiteen, den 11. desember 2012
Robert Eriksson |
leder og ordfører |