Innstilling fra utenriks- og forsvarskomiteen om Endringar i statsbudsjettet 2023 under Utanriksdepartementet og Endringar i statsbudsjettet 2023 under Justis- og beredskapsdepartementet, kap. 480 post 50

Til Stortinget

1. Sammendrag

I Prop. 28 S (2023–2024) Under programområde 02 Utanriksforvaltning blir det gjort framlegg om å auke løyvingane med om lag 1,4 mrd. kroner. Auken har i hovudsak samanheng med høgare utgifter under EØS-finansieringsordningane (kap. 117) i år.

Under programområde 03 Internasjonal bistand blir det gjort framlegg om auka støtte til Gaza og dei palestinske sjølvstyremyndigheitene. Det er store behov for bistand grunna krisa i Midtausten. Det blir difor gjort framlegg om å flytte 160,5 mill. kroner frå andre tilskuddsposter på bistandsbudsjettet til naudhjelp og humanitær bistand til Gaza. I tillegg aukar støtta til dei palestinske sjølvstyremyndigheitene med 100 mill. kroner og støtta til Gaza med 100 mill. kroner. Nye overslag tilseier at flyktningutgiftene i Noreg som kan godkjennast som internasjonal bistand (ODA) blir lågare i år enn budsjettert etter revidert nasjonalbudsjett for 2023 (RNB) og det blir gjort framlegg om å redusere løyvinga.

I Prop. 19 S (2023–2024) foreslår regjeringa å auke løyvinga på kap. 480 (Svalbardbudsjettet) post 50, med 35,8 mill. kroner. For sjølve svalbardbudsjettet foreslår departementet å auke løyvinga på kap. 3 post 50 Tilskudd til Longyearbyen lokalstyre, med 50,0 mill. kroner, til støtte til reduserte strømprisar i Longyearbyen. Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 18 post 1 Navigasjonsinnretninger, med 795 000 kroner som følgje av at mindreutgifta frå 2022 er løyvd på nytt.

Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 3030 post 70 Skatter m.m., med 15,0 mill. kroner som følgje av høgare rekna skatteinntekter for 2023. Tilskotet til svalbardbudsjettet blir redusert tilsvarande, som ei parallelljustering.

2. Regjeringens forslag

Oversikt over regjeringens forslag til endringer i rammeområde 4, jf. Prop. 28 S (2023–2024) og Prop. 19 S (2023–2024).

Kap.

Post

Formål

Kroner

Utgifter

100

Utanriksdepartementet

1

Driftsutgifter, vert auka med

20 900 000

frå kr 2 486 664 000 til kr 2 507 564 000

21

Spesielle driftsutgifter, kan overførast, vert redusert med

14 441 000

frå kr 139 556 000 til kr 125 115 000

90

Lån til norske borgarar i utlandet, vert auka med

3 500 000

frå kr 360 000 til kr 3 860 000

104

Kongefamiliens offisielle reiser til utlandet

1

Driftsutgifter, vert redusert med

5 000 000

frå kr 10 980 000 til kr 5 980 000

116

Internasjonale organisasjonar

70

Pliktige bidrag, vert redusert med

46 337 000

frå kr 1 525 002 000 til kr 1 478 665 000

117

EØS-finansieringsordningane

77

EØS-finansieringsordninga 2014–2021, kan overførast, vert auka med

1 069 000 000

frå kr 2 694 000 000 til kr 3 763 000 000

78

Den norske finansieringsordninga 2014–2021, kan overførast, vert auka med

360 000 000

frå kr 3 002 000 000 til kr 3 362 000 000

118

Utanrikspolitiske satsingar

50

Noregs forskningsråd – utanriksområdet, vert redusert med

1 059 000

frå 50 659 000 til 49 600 000

70

Nordområda. Russland og atomsikkerheit,kan overførast, kan nyttast under post 21, vert redusert med

19 200 000

frå kr 185 838 000 til kr 166 638 000

73

Klima, miljøtiltak og hav mv., kan overførast, kan nyttast under post 21,vert redusert med

1 170 000

frå kr 6 628 000 til kr 5 458 000

74

Forsking, dialog og menneskerettighetar, vert redusert med

650 000

frå kr 30 874 000 til kr 30 224 000

150

Humanitær bistand

70

Naudhjelp og humanitær bistand, kan overførast, vert auka med

260 500 000

frå kr 5 051 289 000 til kr 5 311 789 000

151

Fred, tryggleik og globalt samarbeid

71

Globale sikkerheitsspørsmål og nedrustning, kan overførast,vert redusert med

7 000 000

frå kr 160 060 000 til kr 153 060 000

74

Pliktige bidrag til FN-organisasjonar mv., kan overførast,vert redusert med

16 265 000

frå kr 375 000 000 til kr 358 735 000

159

Regionløyvingar

70

Midtausten, kan overførast,vert auka med

100 000 000

frå kr 544 011 000 til kr 644 011 000

71

Europa og Sentral-Asia, kan overførast, vert redusert med

95 868 000

frå kr 522 634 000 til kr 426 766 000

75

Afrika, kan overførast,vert redusert med

25 000 000

frå kr 3 014 193 000 til kr 2 989 193 000

170

Sivilt samfunn

70

Sivilt samfunn, kan overførast,vert redusert med

20 000 000

frå kr 2 420 665 000 til kr 2 400 665 000

172

Multilaterale finansinstitusjonar og gjeldslette

70

Verdsbanken, kan overførast,vert auka med

3 605 000

frå kr 1 695 418 000 til kr 1 699 023 000

71

Regionale bankar og fond, kan overførast, vert auka med

255 000

frå kr 1 005 551 000 til kr 1 005 806

73

Gjeldslette, kan overførast,vert redusert med

227 000

frå kr 413 978 000 til kr 413 751 000

179

Flyktningtiltak i Noreg

21

Spesielle driftsutgifter, vert redusert med

434 296 000

frå kr 4 928 824 000 til kr 4 494 528 000

480

Svalbardbudsjettet

50

Tilskudd, økes med

35 795 000

fra kr 393 001 000 til kr 428 796 000

Inntekter

3100

Utanriksdepartementet

2

Gebyr for utlendingssakar ved utanriksstasjonane, vert redusert med

46 000 000

frå kr 250 000 000 til kr 204 000 000

90

Tilbakebetaling av naudlån frå utlandet, vert auka med

82 000

frå kr 318 000 til kr 400 000

3. Komiteens merknader

Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Åsmund Aukrust, Nils-Ole Foshaug, Steinar Krogstad og Trine Lise Sundnes, fra Høyre, Hårek Elvenes, Ingjerd Schie Schou, Erna Solberg og lederen Ine Eriksen Søreide, fra Senterpartiet, Marit Arnstad, Bengt Fasteraune og Ola Borten Moe, fra Fremskrittspartiet, Sylvi Listhaug og Christian Tybring-Gjedde, fra Sosialistisk Venstreparti, Ingrid Fiskaa, fra Rødt, Stine Westrum, fra Venstre, Guri Melby, og fra Kristelig Folkeparti, Dag-Inge Ulstein, viser til Prop. 28 S (2023–2024) om endringer i statsbudsjettet 2023 under Utenriksdepartementet.

Komiteen viser til forslag om økte bevilgninger på ca. 1,4 mrd. kroner under programområde 02. Økningen skyldes i hovedsak høyere utgifter under EØS-finansieringsordningen.

Komiteenviser til forslag om å flytte 160,5 mill. kroner fra andre tilskuddsposter i bistandsbudsjettet til nødhjelp og humanitær bistand til Gaza under programområde 03, International bistand. Komiteen merker seg at det i tillegg blir foreslått økt støtte til de palestinske selvstyremyndighetene med 100 mill. kroner og støtte til Gaza med 100 mill. kroner.

Programområde 02 Utanriksforvaltning

Kap. 100 Utanriksdepartementet

Komiteen merker seg at deler av budsjettåret 2023 har vært krevende på grunn av svak kronekurs og høy inflasjon i flere land når det gjelder driftsutgifter. Den pågående krisen i Israel og Palestina gir også økte utgifter for å følge opp og hjelpe norske borgere.

Komiteen merker seg forslaget om å flytte 1,1 mill. kroner fra kap. 118 Utenrikspolitiske satsinger, for å dekke merbehovet på kap. 100 Utenriksdepartementet, post 1 Driftsutgifter. I tillegg foreslås det å øke bevilgningen med 20,9 mill. kroner.

Komiteen merker seg at man reduserer bevilgningen til det uformelle utenriksministermøte i NATO med 14,4 mill. kroner på grunn av mindreforbruk og foreslår at deler av deler av denne bevilgningen dekker uforutsette og akutte merbehov i forbindelse med krisehandteringen i Midtøsten.

Komiteen merker seg at det foreslås å øke med 3,5 mill. kroner til lån til norske borgere i utlandet.

Kap. 104 Kongefamiliens offisielle reiser til utlandet

Komiteen merker seg at man reduserer bevilgningen med 5 mill. kroner på grunn av mindreforbruk.

Kap. 116 Internasjonale organisasjonar

Komiteen merker seg at man reduserer bevilgningen med 46,3 mill. kroner i hovedsak på grunn av et mindreforbruk i forbindelse med FNs fredsbevarende operasjoner.

Kap. 117 EØS-finansieringsordningene

Komiteen merker seg forslaget om å øke tildelingen på til sammen 1 429 mill. kroner som følge av økt behov til mottakerland mot avslutningen av finansieringsperioden for EØS-finansieringsordningene.

Kap. 118 Utenrikspolitiske satsinger

Komiteenmerker seg at det foreslås å redusere tildelingen til Norges forskningsråd, utenriksområdet, med 1,1 mill. kroner og flytte de til kap. 100 Utenriksdepartementet, post 1 Driftsutgifter.

Komiteen viser til utenriksdepartementets beskrivelse av forsinkelser i prosjektgjennomføring og konsekvenser av Russlands fullskalainvasjon Ukraina som medfører et mindreforbruk på 19,2 mill. kroner i Post 70 Nordområdene, Russland og atomsikkerhet. Komiteen merker seg at disse midlene foreslås å flyttes til kap. 100 Utenriksdepartementet, post 1 Driftsutgifter.

Komiteen viser til at flere land er blitt bidragsytere til Havpanelet og at Norge derfor kan redusere sitt bidrag med 1,2 mill. kroner.

Komiteen merker seg at det foreslås å redusere Post 74 Forsking, dialog og menneskerettigheter med 650 000 kroner og flytte de til kap. 100 Utenriksdepartementet, post 1 Driftsutgifter.

Kap. 3100 Utenriksdepartementet

Komiteen merker forslaget om å redusere bevilgningen med 46 mill. kroner til Post 2 Gebyr for utlendingssaker ved utenriksstasjonene, grunnet en feil ved beregningene i forbindelse med revidert statsbudsjett.

Komiteen merker seg forslaget til økning på 82 000 kroner til Post 90 Tilbakebetaling av nødlån fra utlandet.

Programområde 03 Internasjonal bistand

Kap. 150 Humanitær bistand

Komiteenviser til utenriksdepartementets beskrivelse av den alvorlige situasjonen i Midtausten og det allerede store behovet blant annet etter jordskjelvene i Tyrkia og Syria og intensivert væpna konflikt i Sudan. Komiteen merker seg at det er behov for akutt humanitær nødhjelp ut 2023 og det foreslås derfor økt bevilgninger med 260,5 mill. kroner til post 70 Nødhjelp og humanitær bistand.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti viser til enighet mellom disse partiene om nysalderingen, og til at man er enige om å øke bevilgningen til humanitær nødhjelp i Gaza. Disse medlemmer foreslår derfor å øke kap. 150 post 70 med 100 mill. kroner til dette formålet sammenlignet med regjeringens forslag i Prop. 28 S (2023–2024).

Disse medlemmer viser videre til at man er enige om å øke bevilgningen til humanitær nødhjelp i Somalia. Disse medlemmer foreslår derfor å øke kap. 150 post 70 med 25 mill. kroner til dette formålet sammenlignet med regjeringens forslag i Prop. 28 S (2023–2024).

Disse medlemmer viser videre til at man er enige om å øke bevilgningen til humanitær nødhjelp i Sudan. Disse medlemmer foreslår derfor å øke kap. 150 post 70 med 25 mill. kroner til dette formålet sammenlignet med regjeringens forslag i Prop. 28 S (2023–2024).

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Rødt fremmer følgende forslag:

«I statsbudsjettet for 2023 gjøres følgende endringer:

Kap.

Post

Formål

Kroner

Kroner

150

Humanitær bistand

70

Nødhjelp og humanitær bistand, kan overføres, økes med

410 500 000

fra kr 5 051 289 000 til kr 5 461 789 000»

Kap. 151 Fred, tryggleik og globalt samarbeid

Komiteen merker seg forslag om å flytte 7 mill. kroner fra post 71 Globale sikkerhetsspørsmål og nedrustning til kap. 150 post 70 Nødhjelp og humanitær bistand for å øke hjelpen til Gaza.

Komiteen merker seg reduksjonen på 16,3 mill. kroner til post 74 Pliktig bidrag til FN-organisasjoner mv. på grunn av enkelte endringer i kontingentutgiftene for 2023.

Kap. 159 Regionløyvingar

Komiteen viser til Gaza-krigen og at den kritiske økonomiske situasjonen i Palestina kan gi økt grunnlag for stor uro og mulig kollaps på Vestbredden. Derfor foreslås økt budsjettstøtte til de palestinske selvstyremyndighetene med 100 mill. kroner på post 70 Midtøsten.

Komiteen viser til forslag om å flytte 95,9 mill. kroner fra post 71 Europa og Sentral-Asia, samt forslag om å flytte 25 mill. kroner fra post 75 Afrika til kap. 150, post 70 Nødhjelp og humanitær bistand for å øke hjelpen til Gaza.

Kap. 161 Utdanning, forsking og offentlige institusjoner

Post 72 Kunnskapsbank og faglig samarbeid

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti viser til enighet mellom disse partiene om nysalderingen, og til at man er enige om å øke bevilgningen til kunnskapsbank og faglig samarbeid. Disse medlemmer foreslår derfor å øke kap. 161 post 72 med 20 mill. kroner sammenlignet med regjeringens forslag i Prop. 28 S (2023–2024).

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Rødt, fremmer følgende forslag:

«I statsbudsjettet for 2023 gjøres følgende endringer:

Kap.

Post

Formål

Kroner

Kroner

161

Utdanning, forskning og faglig samarbeid

72

Kunnskapsbanken og faglig samarbeid, kan overføres, økes med

20 000 000

fra kr 830 714 000 til kr 850 714 000»

Kap. 162 Næringsutvikling

Komiteen viser til at Norge har tatt initiativ til fondet Financing for Agricultural SMEs in Africa (FASA). FASA er et fond som skal gå til risikoavlastning for investeringer i landbrukssektoren i Afrika. Komiteen merker seg at Norge har pådratt seg forpliktende bidrag på 350 mill. kroner fordelt over de neste tre årene og at utenriksdepartementet ber om tilsagnsfullmakt.

Kap. 163 Klima, miljø og hav

Post 70 Miljø og klima

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti viser til enighet mellom disse partiene om nysalderingen, og til at man er enige om å øke bevilgningen til fondet for tap og skade med 25 mill. dollar. Disse medlemmer foreslår derfor å øke kap. 163 post 70 med 268 mill. kroner sammenlignet med regjeringens forslag i Prop. 28 S (2023–2024).

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Rødt, fremmer følgende forslag:

«I statsbudsjettet for 2023 gjøres følgende endringer:

Kap.

Post

Formål

Kroner

Kroner

163

Klima, miljø og hav

70

Miljø og klima, kan overføres,økes med

268 000 000

fra kr 1 794 431 000 til kr 2 062 431 000»

Kap. 170 Sivilt samfunn

Komiteen merker seg forslaget om å flytte 20 mill. kroner fra post 70 Sivilt samfunn til kap. 150 post 70 Nødhjelp og humanitær bistand for å øke hjelpen til Gaza.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti viser til enighet mellom disse partiene om nysalderingen, og til at man er enige om å øke bevilgningen til sivilt samfunn.

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Rødt, foreslår å øke kap. 170 post 70 med 20 mill. kroner sammenlignet med regjeringens forslag i Prop. 28 S (2023–2024).

Kap. 172 Multilaterale finansinstitusjoner og gjeldslette

Komiteen merker seg forslaget om å øke tildelingen med 3,6 mill. kroner til post 70 Verdensbanken. Dette er siste innbetalingen i perioden for kapitalpåfyllingen til Den internasjonale bank for rekonstruksjon og utvikling (IBRD).

Komiteen viser til behovet for å øke post 71 Regionale banker og fond med 0,3 mill. kroner på grunn av valutajusteringer.

Komiteen merker seg at utbetalinger i tråd med vedtatt gjeldsplan er noe lavere enn budsjettert på post 73 Gjeldslette og at man reduserer tildelingen med 0,2 mill. kroner.

Kap. 179 Flyktningtiltak i Norge

Komiteen viser til at nye overslag fra Arbeids- og inkluderingsdepartementet, Barne- og familiedepartementet, Helse- og omsorgsdepartementet, Justis- og beredskapsdepartementet og Kunnskapsdepartementet tilsier at flyktningutgiftene i Norge under disse departementene som kan godkjennes som internasjonal bistand blir lavere i år enn budsjettert etter revidert nasjonalbudsjett for 2023. Komiteen merker seg at man reduserer bevilgningen på post 21 Spesielle driftsutgifter med 434,3 mill. kroner.

Kap. 480 Svalbardbudsjettet

Komiteen viser til Prop. 19 S (2023–2024) om endringer i statsbudsjettet 2023 under Justis- og beredskapsdepartementet og merker seg at departementet foreslår å øke tildeling på kap. 480 post 50, med 35,8 mill. kroner. Komiteen viser til at for selve svalbardbudsjettet foreslår departementet å øke kap. 3 post 50 Tilskudd til Longyearbyen lokalstyre, med 50,0 mill. kroner, til støtte til reduserte strømpriser i Longyearbyen. Departementet foreslår å øke tildelingen kap. 18 post 1 Navigasjonsinnretninger, med 795 000 kroner som følge av at mindreutgifter fra 2022 er bevilget på nytt. Departementet foreslår å øke bevilgningen på kap. 3030 post 70 Skatter m.m., med 15,0 mill. kroner som følge av høyere regna skatteinntekter for 2023. Tilskuddet til svalbardbudsjettet blir redusert tilsvarende, som ei parallelljustering.

4. Komiteens tilråding

Komiteens tilråding II og III fremmes av en samlet komité. Komiteens tilråding I fremmes medlemmene i komiteen fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Rødt.

Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre følgende

vedtak:
I

I statsbudsjettet for 2023 blir det gjort følgjande endringar:

Kap.

Post

Formål

Kroner

Utgifter

100

Utanriksdepartementet

1

Driftsutgifter, vert auka med

20 900 000

frå kr 2 486 664 000 til kr 2 507 564 000

21

Spesielle driftsutgifter, kan overførast, vert redusert med

14 441 000

frå kr 139 556 000 til kr 125 115 000

90

Lån til norske borgarar i utlandet, vert auka med

3 500 000

frå kr 360 000 til kr 3 860 000

104

Kongefamiliens offisielle reiser til utlandet

1

Driftsutgifter, vert redusert med

5 000 000

frå kr 10 980 000 til kr 5 980 000

116

Internasjonale organisasjonar

70

Pliktige bidrag, vert redusert med

46 337 000

frå kr 1 525 002 000 til kr 1 478 665 000

117

EØS-finansieringsordningane

77

EØS-finansieringsordninga 2014–2021, kan overførast, vert auka med

1 069 000 000

frå kr 2 694 000 000 til kr 3 763 000 000

78

Den norske finansieringsordninga 2014–2021, kan overførast, vert auka med

360 000 000

frå kr 3 002 000 000 til kr 3 362 000 000

118

Utanrikspolitiske satsingar

50

Noregs forskningsråd – utanriksområdet, vert redusert med

1 059 000

frå 50 659 000 til 49 600 000

70

Nordområda. Russland og atomsikkerheit, kan overførast, kan nyttast under post 21, vert redusert med

19 200 000

frå kr 185 838 000 til kr 166 638 000

73

Klima, miljøtiltak og hav mv., kan overførast, kan nyttast under post 21, vert redusert med

1 170 000

frå kr 6 628 000 til kr 5 458 000

74

Forsking, dialog og menneskerettighetar, vert redusert med

650 000

frå kr 30 874 000 til kr 30 224 000

150

Humanitær bistand

70

Naudhjelp og humanitær bistand, kan overførast, vert auka med

410 500 000

frå kr 5 051 289 000 til kr 5 461 789 000

151

Fred, tryggleik og globalt samarbeid

71

Globale sikkerheitsspørsmål og nedrustning, kan overførast, vert redusert med

7 000 000

frå kr 160 060 000 til kr 153 060 000

74

Pliktige bidrag til FN-organisasjonar mv., kan overførast, vert redusert med

16 265 000

frå kr 375 000 000 til kr 358 735 000

159

Regionløyvingar

70

Midtausten, kan overførast, vert auka med

100 000 000

frå kr 544 011 000 til kr 644 011 000

71

Europa og Sentral-Asia, kan overførast, vert redusert med

95 868 000

frå kr 522 634 000 til kr 426 766 000

75

Afrika, kan overførast, vert redusert med

25 000 000

frå kr 3 014 193 000 til kr 2 989 193 000

161

Utdanning, forskning og faglig samarbeid

72

Kunnskapsbanken og faglig samarbeid, kan overføres, økes med

20 000 000

fra kr 830 714 000 til kr 850 714 000

163

Klima, miljø og hav

70

Miljø og klima, kan overføres, økes med

268 000 000

fra kr 1 794 431 000 til kr 2 062 431 000

172

Multilaterale finansinstitusjonar og gjeldslette

70

Verdsbanken, kan overførast, vert auka med

3 605 000

frå kr 1 695 418 000 til kr 1 699 023 000

71

Regionale bankar og fond, kan overførast, vert auka med

255 000

frå kr 1 005 551 000 til kr 1 005 806

73

Gjeldslette, kan overførast, vert redusert med

227 000

frå kr 413 978 000 til kr 413 751 000

179

Flyktningtiltak i Noreg

21

Spesielle driftsutgifter, vert redusert med

434 296 000

frå kr 4 928 824 000 til kr 4 494 528 000

480

Svalbardbudsjettet

50

Tilskudd, økes med

35 795 000

fra kr 393 001 000 til kr 428 796 000

Inntekter

3100

Utanriksdepartementet

2

Gebyr for utlendingssakar ved utanriksstasjonane, vert redusert med

46 000 000

frå kr 250 000 000 til kr 204 000 000

90

Tilbakebetaling av naudlån frå utlandet, vert auka med

82 000

frå kr 318 000 til kr 400 000

II

Stortinget samtykker i at Utanriksdepartementet i 2023 kan gi tilsegn om tilskot til Financing for Agricultural SMEs in Africa (FASA, Landbruksinvesteringsfondet) med inntil 350 mill. kroner i perioden 2023–2026 under kap. 162 Næringsutvikling, landbruk og fornybar energi, post 71 Matsikkerhet, fisk og landbruk.

III
Bestillingsfullmakt

Stortinget samtykker i at Olje- og energidepartementet i 2023 kan pådra staten forpliktelser ut over den gitte bevilgningen til skredsikring av Longyearbyen, men slik at samlet ramme for nye forpliktelser og gammelt ansvar ikke overstiger 50 mill. kroner på Justis- og beredskapsdepartementet sitt kap. 480 post 50, jf. Svalbardbudsjettet kap. 0007 Tilfeldige utgifter, post 30 Skred- og boligtiltak.

Oslo, i utenriks- og forsvarskomiteen, den 11. desember 2023

Ine Eriksen Søreide

Nils-Ole Foshaug

leder

ordfører