Samferdselsdepartementet
legg i proposisjonen fram forslag om finansiering av ny fv. 659
på strekninga Skjeltene–Harøya (Nordøyvegen) i Møre og Romsdal.
Prosjektet omfattar
bygging av eitt brusamband og tre undersjøiske tunnelar som skal
gje fast vegsamband mellom øyane Lepsøya, Haramsøya, Flemsøya,
Fjørtofta og Harøya – Nordøyane.
Nordøyvegen vil gje
fastlandssamband for rundt 2 900 personar.
Finansieringa av
prosjektet fv. 659 Nordøyvegen er basert på fylkeskommunale midlar
og bompengar. Det kan vere mogleg med anleggsstart i 2017 og opning
for trafikk i 2023.
Eksisterande veg
har varierande vegbreidde og delvis dårleg kurvatur. Årsdøgntrafikk
(ÅDT) er på om lag 700 køyretøy. Trasé og standard vart fastsett gjennom
vedtak av kommunedelplan med konsekvensutgreiing i 2006.
Prosjektet omfattar
bygging av til saman om lag 5 km ny veg som skal binde nytt og eksisterande
vegnett saman. Utbygginga omfattar totalt om lag 24 km ny veg.
Våren 2016 vart det
gjennomført ekstern kvalitetssikring av prosjektet fv. 659 Nordøyvegen
(KS2). Kvalitetssikringa omfatta prosjektunderlag, kostnadsoverslag
og trafikkgrunnlag. Ekstern kvalitetssikrar tilrådde ei styringsramme
for utbygginga på 3 250 mill. 2016-kroner og ei kostnadsramme på 3 670
mill. 2016-kroner.
Som følgje av at
tunnelsikkerheitsforskrifta for fylkesveg m.m. tredde i kraft 1. januar
2015, vart det behov for nokre mindre endringar av reguleringsplanane.
Desse endringane vart vedtekne hausten 2016. Statens vegvesen har
på bakgrunn av dette gått gjennom kostnadene for prosjektet på nytt.
Etter dette legg Møre og Romsdal fylkeskommune til grunn ei styringsramme
på 3 442 mill. 2017-kroner og ei kostnadsramme på 3 786 mill. 2017-kroner.
I proposisjonen er dette lagt til grunn.
Prosjektet sin samfunnsøkonomiske
netto nytte er rekna til om lag -0,3 mrd. kroner. Netto nytte pr. budsjettkrone
er rekna til -0,14. Netto nytte over totale kostnader er rekna til
-0,09.
Finansieringsopplegget
omfattar fylkeskommunale midlar og bompengar. Dette inneber at Møre
og Romsdal fylkeskommune er ansvarleg for nødvendige låneopptak
for å finansiere framtidige kommunale tilskot knytte til prosjektet,
jf. kap. 3 i proposisjonen.
Fylkeskommunen har
søkt om midlar til prosjektet frå ordninga med alternativ bruk av
ferjetilskot for fylkesvegferjer. Samferdselsdepartementet har stadfesta
at prosjektet fell inn under ordninga, men storleiken på tilskotet
er enno ikkje fastsett. Det er ikkje teke atterhald om slikt tilskot
i fylkeskommunen sitt vedtak, jf. kap. 3 i proposisjonen. Fylkeskommunen er
ansvarleg for nødvendige låneopptak for å finansiere prosjektet,
uavhengig av storleiken på framtidige ferjeavløysingsmidlar.
I tråd med dei lokalpolitiske
vedtaka er det lagt opp til tovegs etterskotsinnkrevjing av bompengar
i ein automatisk bomstasjon ved Skjeltene på fastlandet i Haram
kommune. Mellom øyane skal det ikkje krevjast inn bompengar.
Gjennom vedtak i
fylkestinget 14. desember 2016 har Møre og Romsdal fylkeskommune
stilt sjølvskuldnargaranti for eit maksimalt bompengelån på 525
mill. 2016-kroner, jf. kap. 3 i proposisjonen.