Søk

Innhold

6. Statsministerens kontor

6.1 Sammendrag

Statsministerens kontor (SMK) støtter statsministeren i arbeidet med å lede og samordne arbeidet i regjeringen, blant annet ved å forberede, gjennomføre og følge opp regjeringskonferansene. Kontoret sørger for den formelle kontakten mellom regjeringen og Stortinget og samordner regjeringsmedlemmenes deltakelse i Stortingets debatter og spørretimer. Kontoret har arbeidsgiverfunksjoner for samtlige regjeringspolitikere. I tillegg til Statsministerens kontor består budsjettområdet også av statsrådet og Regjeringsadvokaten.

6.1.1 Konklusjoner for Statsministerens kontor

  • Statsregnskapet for Statsministerens kontor er i det vesentlige riktig avlagt og presentert.

  • Alle årsregnskapene er riktig avlagt.

  • Riksrevisjonen har ingen nye saker.

  • Riksrevisjonen har ingen oppfølging av tidligere saker.

6.2 Komiteens merknader

Komiteen viser til Dokument 1 (2023–2024) kapittel 6 om Statsministerens kontor.

Komiteen merker seg at statsregnskapet for Statsministerens kontor i det vesentlige er riktig avlagt og presentert.

Komiteen merker seg at alle årsregnskapene er riktig avlagt, og at Riksrevisjonen ikke har noen nye saker eller oppfølging av tidligere saker.