I denne proposisjonen legg Nærings- og handelsdepartementet
fram endringsforslag på statsbudsjettet 2009 i samsvar med pkt.
2 nedanfor.
Norsk Akkreditering sine utgifter i 2009 vil
bli høgare enn det som blei lagt til grunn i saldert budsjett, noko
som kjem av større auke i Norsk Akkreditering si verksemd enn venta.
Akkrediteringsverksemda blir finansiert gjennom gebyr.
Nærings- og handelsdepartementet gjer derfor framlegg
om auke av driftsutgiftene under kap. 903 post 1 på 5 mill. kroner,
frå 25,32 til 30,32 mill. kroner, jf. tilsvarande framlegg under
kap. 3903 post 1.
Brønnøysundregistra har fullmakt til å utføre
eksterne oppdrag. Som følgje av større etterspørsel etter tenester,
og generelt meir aktivitet, har utgiftene og inntektene blitt høgare
enn det som blei lagt til grunn i saldert budsjett. På dette grunnlaget
gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om auke av driftsutgiftene
under kap. 904 post 1 med 17,2 mill. kroner, frå 243,3 til 260,5
mill. kroner, jf. omtale under kap. 3904 post 2.
Utviklingskostnadene har blitt 22 mill. kroner høgare
i 2009 enn det overslaget som låg til grunn ved inngåing av avtalane.
I samband med at det blei inngått nye kontrakter for
Altinn II 1. november 2008, blei rutinane for tenesteeigarane si
betaling for bruk av Altinn endra. I det nye avtaleregimet blir
Brønnøysundregistra fakturert for alle kostnadene ved pålogging.
Brønnøysundregistra får i ettertid refusjon frå kvar tenesteeigar
som blir inntektsført under kap. 3904 post 3. Dei samla kostnadene for
pålogging i Altinn som Brønnøysundregistra får refusjon for, er
om lag 40 mill. kroner.
Nærings- og handelsdepartementet gjer framlegg
om å auke løyvinga under kap. 904 post 22 med til saman 62 mill.
kroner, frå 247,2 til 309,2 mill. kroner.
Det har blitt bestilt vesentleg færre nybygg
og ombygging av skip ved norske verft i 2009 enn det som var lagt
til grunn i saldert budsjett 2009. Dette inneber at Sjøfartsdirektoratet
har fått redusert aktivitet med tilsyn og kontroll av nybygg/byggeprosjekt.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg
om å redusere løyvinga under kap. 907 post 1 med 3,5 mill. kroner,
frå 302,7 til 299,2 mill. kroner.
Ordinær løyving gjennom saldert budsjett 2009 var
1 750 mill. kroner. På grunnlag av utrekningar og prognose etter
utbetalingane for 4. til 6. termin 2008 (frå juli til og med desember)
blei løyvinga auka med 60 mill. kroner, til 1 810 mill. kroner.
Tilskotsordninga er regelstyrt. Særleg talet
på sjøfolk som er omfatta av ordningane, er avgjerande for storleiken
på refusjonsutbetalingane. Vidare er lønsnivået for dei aktuelle
sjøfolka utslagsgivande. Reduksjonen i tilskotsutbetalingane i høve
til anslaget i St.prp. nr. 67 (2008–2009) skuldast hovudsakeleg
at taket på 198 000 kroner i refusjonsutbetaling per sysselsett
har gitt større effekt enn tidlegare berekna. På dette grunnlaget
gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga
under kap. 909 post 73 med 80 mill. kroner, frå 1 810 til 1 730
mill. kroner.
Norsk Romsenter har hatt utbetalingar i euro
til ESA til andre kursar enn den som vart lagt til grunn for saldert
budsjett. Samstundes har det òg vore justering i kontigentoppkallinga
frå ESA i budsjettåret. Som følgje av dette blei løyvinga auka med
11,1 mill. kroner ved Stortinget si handsaming av St.prp. nr. 67
og Innst. S. nr. 355 (2008–2009). Etter ytterlegare justering gjer Nærings-
og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga under kap. 922
post 70 med 1,1 mill. kroner, frå 137,5 til 138,6 mill. kroner.
Valutakursane på euro har endra seg i budsjettåret
i høve til kursane som blei lagt til grunn for saldert budsjett.
Samstundes har det vore ei endring i oppkallinga av programmidlar
frå ESA i 2009. Løyvinga blei auka med 20,7 mill. kroner i St.prp.
nr. 67 og Innst. S. nr. 355 (2008–2009). Som følgje av ein ytterlegare
justering gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke
løyvinga under kap. 922 post 71 med 4,9 mill. kroner, frå 278,3 til
283,2 mill. kroner.
Nærings- og handelsdepartementet gjer vidare framlegg
om å auke løyvinga under kap. 922, post 73 Galileo med 0,4 mill
kroner, frå 19 til 19,4 mill. kroner.
Dei samla utgiftene for 2009 vil venteleg bli
om lag 43,5 mill. kroner. Når ein tek omsyn til 8,0 mill. kroner
som er overført frå 2008, er det behov for ei tilleggsløyving på
om lag 24,8 mill. kroner for 2009. Nærings- og handelsdepartementet
gjer framlegg om å auke løyvinga under kap. 950 post 21 med 24,8
mill. kroner, frå kr 10,7 til kr 35,5 mill. kroner.
Ved Stortinget si handsaming av St.prp. nr.
67 og Innst. S. nr. 355 (2008–2009) blei det løyvd 1 mrd. kroner
i ansvarleg lån til Entra Eiendom AS. I tillegg ga staten avkall
på utbyte frå selskapet for rekneskapsåret 2008. Bakgrunnen for dette
var den internasjonale finanskrisa som førte til store verdinedskrivingar
for eigedom i 2008 og første halvår 2009. Den positive utviklinga
har ført til at Entra Eiendom AS no vurderer situasjonen slik at
det ikkje lenger er nødvendig for selskapet å gjere nytte av det
ansvarlege lånet.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet
framlegg om å redusere løyvinga under kap. 950 post 90 med 1 mrd.
kroner, frå 1 mrd. kroner til kr 0.
På statsbudsjettet for 2009 blei det sett av
25 mill. kroner til bygging av nytt kraftverk i Ny-Ålesund. Styret
i Kings Bay AS informerte departementet i brev av 20. april 2009
om at bygginga av kraftverket mellombels var utsett. På dette grunnlaget
gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga
under kap. 953 post 70 med 24,3 mill. kroner, frå 40 til 15,7 mill.
kroner.
Fram til oktober 2009 hadde departementet refundert
om lag 8,3 mill. kroner for kostnader knytt til pålagte, utførte
miljøtiltak i 2009. Etter planen vil det bli aktuelt med ytterlegare
om lag 3,3 mill. kroner til utbetalingar i 2009. På dette grunnlaget
gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å løyve 11,6 mill.
kroner under kap. 960 post 71 til refusjonar for 2009.
Gjennom Regjeringa sine tiltakspakker og St.prp.
nr. 67 (2008–2009) er rammene til Innovasjon Norge auka vesentleg.
Nærings- og handelsdepartementet vurderer det no
slik at det vil vere meir føremålstenleg å endre forholdet mellom
ramma for innovasjonslån og ramma for landsdekkande garantiar. På
denne bakgrunnen gjer departementet framlegg om å auke ramma for
innovasjonslån med 70 mill. kroner, mot ein tilsvarande reduksjon
i ramma for landsdekkande garantiar. Det er allereie løyvt midlar
til tapsavsettingar for garantiane over kap. 2421 post 50. Framlegget
krev såleis inga ny løyving til tapsavsettingar. Tapsavsettingar
til innovasjonslån og landsdekkande garantiar har same føremål,
jf. Forslag til vedtak III og IV.
Nærings- og handelsdepartementet gjer framlegg
om å gjere løyvinga overførbar slik at midla òg kan nyttast i seinare
år, jf. Forslag til vedtak II.
Innlån og avdrag har blitt auka i 2009 fordi
Innovasjon Norge sine lånerammer er auka og utbetaling av lån med
tilhøyrande refinansiering har vore høgare enn det som låg til grunn
ved revidering av budsjettet i vår. Dette inneber òg at avdraga
blir auka. På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet
framlegg om å auke løyvinga under kap. 2421 post 90 med 6,4 mrd.
kroner, frå 35,6 til 42,0 mrd. kroner.
Eksportfinans hadde hausten 2008 problem med å
få tilgang til langsiktig finansiering. For å sikre norske verksemder
tilbod om finansiering av eksportkontrakter, gjorde Regjeringa framlegg
om at staten skulle tilby Eksportfinans lån på marknadsvilkår.
Løyvinga for 2009 er på 30 mrd. kroner. Eksportfinans har
pr. 1. november 2009 ikkje nytta høvet til å ta opp lån. På dette
grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om at
løyvinga under kap. 2428 post 90 på 30 mrd. kroner blir sett til 0.
Stortinget utvida i juni 2009 trekkfullmakta
for garantiordninga for byggelån med 200 mill. kroner, frå 400 til
600 mill. kroner. Årsaka var at verftsnæringa møtte store utfordringar
og uvisse knytt til fleire engasjement GIEK er involvert i. GIEK
tok i mai 2009 opp eit lån i statskassa på 104 mill. kroner for
å dekke erstatningsansvaret knytt til eit verft som gjekk konkurs
i 2009. Lånet skal tilbakebetalast når fordringane som følgje av
erstatning heilt eller delvis er dekt inn og eventuelt gjennom premieinntekter
frå garantiordninga.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet
framlegg om ei løyving under kap. 2460 ny post 91 på 104 mill. kroner.
Det har vore større auke i Norsk Akkreditering
si verksemd i 2009 enn venta.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet
framlegg om å auke løyvinga under kap. 3903 post 1 med 5 mill. kroner,
frå 19,3 til 24,3 mill. kroner, mot tilsvarande auke under kap.
903 post 1.
Etter ein periode med nedgang fekk Brønnøysundregistra
i 2. kvartal auka aktivitet i mellom anna Lausøyreregisteret. Gebyrinntektene
i Brønnøysundregistra vil derfor bli høgare enn anslaga som låg
til grunn for løyvinga. På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet
framlegg om å auke løyvinga under kap. 3904 post 1 med 35 mill.
kroner, frå 326,3 til 361,3 mill. kroner.
Det er venta at oppdragsinntektene vil auke
med 17,2 mill. kroner. Oppdragsinntektene er knytt mot driftsutgiftene
under kap. 904 post 1. På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet
framlegg om å auke løyvinga under kap. 3904 post 2 med 17,2 mill.
kroner, frå 17,8 til 35 mill. kroner, mot tilsvarande auke under kap. 904
post 1.
Nærings- og handelsdepartementet gjer framlegg
om å auke løyvinga under kap. 3904 post 3 med 40 mill. kroner, frå
0,1 til 40,1 mill. kroner, mot tilsvarande auke under kap. 904 post
22.
På grunnlag av innbetalte gebyr hittil i år
og prognose for innbetaling i resten av året reknar Sjøfartsdirektoratet
med at det blir ein svikt i gebyrinntekta under posten på om lag
3,5 mill. kroner på årsbasis. På dette grunnlaget gjer Nærings-
og handelsdepartementet framlegg om å redusere inntektsløyvinga
under kap. 3907 post 1 med 3,5 mill. kroner, frå 134,3 til 130,8
mill. kroner.
På bakgrunn av føresegn i skipssikkerheitslova, jf.
Ot.prp. nr. 87 (2005–2006), har Sjøfartsdirektoratet innført gebyr
for brot på lova. Nærings- og handelsdepartementet legg til grunn
eit gjennomsnittleg gebyr på kr 100 000 for føretakssaker og kr 25 000
for personlege sertifikat og at det samla vil bli innbetalt om lag
3 mill. kroner i gebyr i 2009. På dette grunnlaget gjer Nærings- og
handelsdepartementet framlegg om ei inntektsløyving på 3 mill. kroner
under kap. 3907 ny post 6.
Nærings- og handelsdepartementet gjer framlegg
om å auke løyvinga under kap. 3950 post 70 med 7,75 mill kroner,
frå 7,75 til 15,5 mill. kroner.
Posten omfattar avdrag på lån til Innovasjon Norge
frå statskassa, jf. omtale av opplegget for innlån under kap. 2421
post 90. Som følgje av høgare lånerammer og høgare utbetalingstakt
av lån enn lagt til grunn for budsjetteringa i samband med St.prp.
nr. 67 (2008–2009), er det behov for å auke løyvinga vesentleg.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg
om å auke løyvinga under kap. 5325 post 90 med 4,2 mrd. kroner,
frå 35,1 til 39,3 mrd. kroner.
Nærings- og handelsdepartementet gjer framlegg
om ei løyving under nytt kap. 5614 post 80 på 1,255 mill. kroner.
Som følgje av faktiske renteinnbetalingar og prognoser
for resten av året er det grunnlag for å justere renteinntektsløyvinga
ned på grunn av lågare rentesatsar enn lagt til grunn for løyvinga
i St.prp. nr. 67 (2008–2009). På dette grunnlaget gjer Nærings-
og handelsdepartementet framlegg om at løyvinga under kap. 5625
post 80 blir redusert med 45 mill. kroner, frå 360 til 315 mill. kroner.
Ved Stortinget si handsaming av St.prp. nr. 67 og
Innst. S. nr. 355 (2008–2009) blei løyvinga under denne posten sett
ned til 10 983,7 mill. kroner i samla aksjeutbyte frå selskap under Nærings-
og handelsdepartementet si forvalting.
I høve til inneliggjande overslag for utbyte
er innbetalt utbyte frå selskapa 3 mill. kroner lågare. Dette skuldast
hovudsakeleg endringar i utbyte frå Aker Holding AS og Secora AS.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg
om å redusere løyvinga under kap. 5656 post 85 med 3 mill. kroner,
frå 10 983,7 til 10 980,7 mill. kroner.
Oppgjeret av buet har tatt lengre tid og saka
kan først fremmast for Stortinget i revidert budsjett 2010.
ESA har konkludert med at Mesta AS blei overkompensert
på overgangskontraktene for drift og vedlikehald av veg med 66,4
mill. kroner. I tillegg har ESA avgjort at enkelte restruktureringskostnader,
og vedtaket om å frita Mesta AS for dokument- og tinglysingsavgift,
er i strid med statsstønadsregelverket. Kravet om tilbakebetaling
for desse fordelane må reknast ut av staten.
Regjeringa må innan 7. desember 2009 avgjere om
staten skal akseptere vedtaket eller bringe saka inn for EFTA-domstolen.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Else-May Botten, Lillian Hansen, Arne L. Haugen, Ingrid Heggø og lederen
Terje Aasland, fra Fremskrittspartiet, Per Roar Bredvold, Harald
T. Nesvik og Torgeir Trældal, fra Høyre, Svein Flåtten, Frank Bakke
Jensen og Elisabeth Røbekk Nørve, fra Sosialistisk Venstreparti,
Alf Egil Holmelid, fra Senterpartiet, Irene Lange Nordahl, og fra
Kristelig Folkeparti, Rigmor Andersen Eide, viser til Prop.
48 S (2009–2010) om endringar i statsbudsjettet for 2009 under Nærings-
og handelsdepartementet, der de fleste endringsforslagene er av
teknisk karakter.
Komiteen har merket seg at utviklingskostnadene
vedrørende Altinn har blitt 22 mill. kroner høyere i 2009 enn det
overslaget som lå til grunn ved inngåelsen av avtalene. Komiteen har
også merket seg at bygging av nytt kraftverk i Ny Ålesund er utsatt,
da en gjennomgang av kostnadene viser at budsjettet ville bli overskredet
og at også drifts- og vedlikeholdskostnadene ville bli høyere enn
opprinnelig vurdert.
Komiteen har merket seg at EFTA
sitt overvåkningsorgan (ESA) har konkludert med at Mesta AS mottok
ulovlig statsstøtte i forbindelse med etableringen i 2003, og at
Regjeringen innen 7. desember 2009 må avgjøre om vedtaket skal aksepteres
eller bringes inn for EFTA-domstolen.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
viser til at Regjeringen gjennom sine tiltakspakker har økt rammene til
Innovasjon Norge vesentlig, for å dempe virkningene av den internasjonale
finanskrisen på norsk økonomi. Økte rammer til Innovasjon Norge
har vært spesielt viktig i en periode med stor usikkerhet i de internasjonale
finansmarkedene. Flertallet har merket seg at NHD nå
vurderer det som mer hensiktsmessig å endre forholdet mellom rammene
for innovasjonslån og landsdekkende garantier, og støtter forslaget om
at rammen for innovasjonslån økes med 70 mill. kroner, mot en tilsvarende
reduksjon i rammen for landsdekkende garantier.
Flertallet er kjent med at Eksportfinans
er en sentral tilbyder av konkurransedyktig finansiering til norsk
eksportindustri. Flertallet er tilfreds med at Regjeringen
høsten 2008 la til rette for at staten skulle kunne tilby Eksportfinans
lån på markedsvilkår, jf. St.prp. nr. 32 (2008–2009), for å sikre
at norske bedrifter fortsatt skulle gis tilbud om finansiering selv
om Eksportfinans hadde problemer med å få tilgang til langsiktig
finansiering. Flertallet har merket seg at Eksportfinans
pr. 1. november 2009 ikke har utnyttet denne låneordningen, og støtter
derfor Regjeringens forslag om at bevilgningen på kap. 2428 post
90 settes til kr 0 i 2009. Flertallet har videre
merket seg at Regjeringen foreslår at bevilgningen på kap. 2428
post 90 settes til 20 mrd. kroner på neste års budsjett.
Flertallet viser til at det har
vært variasjon i ressursbruken knyttet til eierskapsforvaltningen de
siste årene. Flertallet har merket seg at det er
store verdier som forvaltes. Når det gjelder kostnader knyttet til
ekstern rådgivning, har det samlede omfanget variert sterkt fra
år til år. Høyest var kostnadene i 2003, på 45,9 mill. kroner. Kostnadene
har vært noe lavere de siste fire årene enn i fireårsperioden 2002–2005. Flertallet mener
at disse kostnadene naturlig vil kunne variere fra år til år som
følge av at sakene staten som eier må håndtere, varierer. Flertallet mener
det er naturlig å være varsom med bruken av eksterne konsulenter,
men vil allikevel understreke at det må være tilstrekkelig fleksibilitet
for å håndtere de sakene som kommer opp, på en profesjonell måte.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til at det er bevilget 10,7 mill. kroner til å dekke utgifter og
faglig bistand i forbindelse med forvaltningen av det statlige eierskapet
mens utgiftene er forventet å bli 43,5 mill. kroner. Disse
medlemmer reagerer på den stadig økende konsulentbruken
mens det samtidig gjennomføres økede bevilgninger til personlige
ressurser i departementet. Disse medlemmer mener
det er forståelig at det kan være behov for profesjonell bistand
i krevende eierskapsspørsmål, men disse medlemmer mener
at man da burde sørget for en mer nøysom ressursbruk internt i departementet.
Komiteens medlemmer fra Høyre viser
til at budsjettet for 2009 er dramatisk overskredet ved at de samlede
utgiftene for 2009 nå anslås til om lag 43,5 mill. kroner mot en
budsjettert bevilgning på 10,7 mill. kroner. Disse medlemmer viser
til at dette er en mangel på budsjettdisiplin som er uakseptabel
og som må forbedres. Disse medlemmer mener at ikke alle
saker er av en så komplisert natur at det er nødvendig å leie inn
landets dyreste rådgivere hver gang det oppstår eierskapssaker,
og mener videre at det er naturlig at en del slike saker må kunne
løses og fremstilles av tilgjengelig kompetanse i departementet.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet
og Høyre registrerer den positive utviklingen i Entra Eiendom
A/S som gjør at selskapet vurderer å ikke lenger ha bruk for det ansvarlige
lånet Stortinget tidligere har bevilget, en bevilgning Høyre for
øvrig var imot.
Disse medlemmer er imidlertid
overrasket over at selskapet med støtte fra eier nå selger bygg
av en type som var grunnlaget for at selskapet ble dannet. Disse
medlemmer viser til næringsministerens brev til komiteen
av 26. november 2009 (vedlagt) hvor det klart fremgår at staten
som eier har oppfordret Entra til å selge såkalte "formålsbygg"
tilbake til Statsbygg. Disse medlemmer viser til
at det i samme brev henvises til at selskapet arbeider med en strategiprosess
i tråd med eiers oppfordringer på generalforsamlingen i 2009, men disse
medlemmer vil påpeke at arbeidet synes å gå svært langsomt
siden det ikke foreligger nyheter om dette arbeidet det siste halve
året.
Komiteens medlemmer fra Høyre viser
til at Høyre i eierskapsmeldingen mente at selskapet burde selges
ut fra staten, da det vesentlige av virksomheten er konkurranseutsatt,
drives på forretningsmessige vilkår og minst like godt kan ivaretas
av private selskaper, særlig når kjernevirksomheten nå synes å bli
tonet ned.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet
og Høyre fremmer følgende forslag:
"Stortinget gir Regjeringen fullmakt til et
nedsalg av statens eierinteresser i Entra Eiendom A/S til 0 pst."
Komiteens medlemmer fra Høyre viser
til at det nå er klarlagt at budsjettet for bygging av nytt kraftverk
i Ny-Ålesund inneholdt sviktende forutsetninger, særlig når det
gjelder drifts- og vedlikeholdskostnadene, og at de positive virkningene
som var forutsatt i investeringsbudsjettet, var overvurdert. Disse
medlemmer mener det er det eneste fornuftige at byggingen
nå er stoppet og utsatt etter at det er brukt kr 700 000 på det
opprinnelige, ikke gjennomførbare prosjektet.
Forslag fra Fremskrittspartiet og Høyre:
Stortinget gir Regjeringen fullmakt til et nedsalg av
statens eierinteresser i Entra Eiendom A/S til 0 pst.
Komiteens tilråding
fremmes av en samlet komité.
Komiteen har ellers ingen merknader,
viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2009 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
| | Utgifter | |
903 | | Norsk Akkreditering | |
| 1 | Driftsutgifter, blir auka med | 5 000 000 |
| | frå kr 25 320
000 til kr 30 320 000 | |
904 | | Brønnøysundregistra | |
| 1 | Driftsutgifter, blir auka med | 17 200 000 |
| | frå kr 243 300
000 til kr 260 500 000 | |
| 22 | Forvalting av
Altinn-løysinga, kan overførast, blir auka med
| 62 000 000 |
| | frå kr 247 200
000 til kr 309 200 000 | |
907 | | Sjøfartsdirektoratet | |
| 1 | Driftsutgifter, blir redusert med | 3 500 000 |
| | frå kr 302 700 000 til kr 299 200
000 | |
909 | | Tiltak for sysselsetting
av sjøfolk | |
| 73 | Tilskot til sysselsetting
av sjøfolk, overslagsløyving, blir redusert med
| 80 000 000 |
| | frå kr 1 810 000 000
til kr 1 730 000 000 | |
922 | | Romverksemd | |
| 70 | Kontingent i European
Space Agency (ESA), blir auka med | 1 100 000 |
| | frå kr 137 500
000 til kr 138 600 000 | |
| 71 | Internasjonal
romverksemd, blir auka med | 4 900 000 |
| | frå kr 278 300
000 til kr 283 200 000 | |
| 73 | Galileo, blir auka med | 400 000 |
| | frå kr 19 000 000
til kr 19 400 000 | |
950 | | Forvalting av
statleg eigarskap | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter,
kan overførast, blir auka med | 24 800 000 |
| | frå kr 10 700
000 til kr 35 500 000 | |
| 90 | Ansvarleg lån, blir redusert med | 1 000 000 000 |
| | frå kr 1 000 000
000 til kr 0 | |
953 | | Kings Bay AS | |
| 70 | Tilskot blir redusert med | 24 300 000 |
| | frå 40 000 000
til 15 700 000 | |
960 | | Raufoss ASA | |
| 71(ny) | Refusjon for miljøtiltak, blir løyvd med | 11 600 000 |
2421 | | Innovasjon Norge | |
| 90 | Lån frå statskassa
til utlånsverksemd, overslagsløyving, blir
auka med | 6 400 000 000 |
| | frå kr 35 600
000 000 til kr 42 000 000 000 | |
2428 | | Eksportfinans
ASA | |
| 90 | Statlege lån til
Eksportfinans ASA, overslagsløyving, blir
redusert med | 30 000 000 000 |
| | frå kr 30 000 000
000 til kr 0 | |
2460 | | Garanti-instituttet
for eksportkreditt | |
| 91(ny) | Utbetaling iflg.
trekkfullmakt – garantiordninga for byggelån til skipsbyggingsindustrien, blir løyvd med | 104 000 000 |
| | | |
| | Inntekter | |
3903 | | Norsk Akkreditering | |
| 1 | Gebyrinntekter
og andre inntekter, blir auka med | 5 000 000 |
| | frå kr 19 300
000 til kr 24 300 000 | |
3904 | | Brønnøysundregistra | |
| 1 | Gebyrinntekter, blir auka med | 35 000 000 |
| | frå kr 326 300 000
til kr 361 300 000 | |
| 2 | Refusjonar, oppdragsinntekter
og andre inntekter, blir auka med | 17 200 000 |
| | frå kr 17 800 000
til kr 35 000 000 | |
| 3 | Refusjonar og
inntekter knytt til forvaltinga av Altinn-løysinga, blir auka med | 40 000 000 |
| | frå kr 100 000
til kr 40 100 000 | |
3907 | | Sjøfartsdirektoratet | |
| 1 | Gebyr for skip
og offshoreinnstallasjoner i NOR, blir redusert med
| 3 500 000 |
| | frå kr 134 300 000 til kr 130 800
000 | |
| 6 (ny) | Gebyr for brot
på skipssikkerheitslova (overtredingsgebyr),
blir løyvd med | 3 000 000 |
3950 | | Forvalting av
statleg eigarskap | |
| 70 | Tilbakeføring
av tilskot til pensjonar for tidligare Raufoss-tilsette, blir auka med | 7 750 000 |
| | frå kr 7 750 000
til kr 15 500 000 | |
5325 | | Innovasjon Norge | |
| 90 | Avdrag på uteståande
fordringar, blir auka med | 4 200 000 000 |
| | frå kr 35 100
000 000 til kr 39 300 000 000 | |
5614 | (nytt) | Renter frå Garanti-instituttet
for eksportkreditt | |
| 80 | Renter, blir løyvd med | 1 255 000 |
5625 | | Renter og utbyte
frå Innovasjon Norge | |
| 80 | Renter på lån
frå statskassa, blir redusert med | 45 000 000 |
| | frå kr 360 000
000 til kr 315 000 000 | |
5656 | | Aksjar i selskap
under NHD si forvalting | |
| 85 | Utbyte, blir redusert med | 3 000 000 |
| | frå kr 10 983 700 000 til kr
10 980 700 000 | |
II
Overførbar løyving
Stortinget samtykkjer i at løyvinga under kap. 2421
Innovasjon Norge, post 73 Tilskot til innkjøpskonsortium for kjøp
av kraft, blir gjort overførbar ved tilføying av stikkordet "kan
overførast".
III
Garantifullmakt
Stortinget samtykkjer i at Nærings- og handelsdepartementet
i 2009 kan gi Innovasjon Norge fullmakt til å gi tilsegn om nye
garantiar for inntil 100 mill. kroner, men slik at totalramma for
nytt og gammalt ansvar ikkje overstig 240 mill. kroner.
IV
Lånefullmakt
Stortinget samtykkjer i at Nærings- og handelsdepartementet
i 2009 kan gi Innovasjon Norge fullmakt til å gi tilsegn om nye landsdekkande
innovasjonslån innafor ei ramme på 1 470 mill. kroner.
Det vises til oversendte proposisjon. På vedtakssiden,
under kap. 904, post 01 har det ved en inkurie oppstått en feil
i teksten. Riktig tekst skal være:
904 | | Brønnøysundregistra | |
| 01 | Driftsutgifter,
blir auka med | 17 200 000 |
| | frå kr 243 300 000 til kr 260
500 000 | |
Oslo, i næringskomiteen, den 8. desember 2009
Terje Aasland |
Per Roar Bredvold |
leder |
ordfører |