Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Innstilling fra kirke-, utdannings- og forskningskomiteen om endringer på statsbudsjettet for 1999 under kapitler administrert av Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet

Innhold

Til Stortinget

Proposisjonen inneholder forslag til endringer i statsbudsjettet for 1999, for en del rent tekniske justeringer, samt parallelle endringer i inntekts- og utgiftsbevilgningene under en rekke kapitler. Blant annet foreslås to nye inntektsposter i forbindelse med refusjon fra NORAD for departementets utgifter til samarbeid om utdanning i norsk utviklingsbistand.

Tilskudd til trossamfunn o.a. og privateide skole- og kirkebygg (kap. 210)

Overslagsbevilgningene til registrerte og til uregistrerte trossamfunn foreslås økt med hhv. 8,4 og 0,5 mill. kroner, til livssynssamfunn med 1 mill. kroner. Bakgrunnen er medlemsøkning og økte satser. For å unngå et etterslep i 2000 foreslår departementet å øke tilskuddet til privateide skole- og kirkebygg med 4,6 mill. kroner ut fra de søknadene i 1999 som gir grunnlag for tilskudd.

Tilskudd til grunnskolen (kap. 221)

Her er det et mindreforbruk i forhold til det som ble bevilget i 1999 ettersom det er ansatt færre lærere med godkjent utdanning ved virkemiddelskoler i Nord-Norge. Det har også vært færre barn ved kommunale musikk- og kulturskoler enn antatt. Derimot er det et merforbruk på 10 mill. kroner i tilskudd til skolefritidsordningene, der det har deltatt ca. 5 000 flere barn enn forutsatt for 1999. Økningen på 31,7 mill. kroner i tilskudd til opplæring for fremmedspråklige i grunnskolen har bl.a. sammenheng med økt opplæring av barn i asylmottak. Flere elever har brukt retten til opplæring i finsk og flere har vært på leirskole i 1999 enn tidligere forutsatt. Bevilgningen til det samiske utdanningsområdet er også satt opp.

Kvalitetsutvikling i grunnskolen (kap. 228)

Departementet forslår en bevilgningsøkning på 0,7 mill. kroner for å styrke arbeidet med kvalitetsutvikling i grunnskolen.

Tilskudd til videregående opplæring (kap. 231)

Antall elever og lærlinger som kommer inn under ordningen med ekstra språkopplæring er lavere enn forutsatt og tilskuddet settes derfor ned med 13 mill. kroner.

Statlige skoler med opplæring på videregående nivå (kap. 232)

M/S Sjøveien er nå solgt, de ansatte har fått nytt arbeid, og personalutgiftene er redusert. Netto salgsinntekt på 3,4 mill. kroner ønsker departementet å bruke til nødvendige investeringer i forbindelse med etablering av utdanningstilbud for deltidsbrannmenn og investeringsbehov ved Statens dykkerskole.

Siden det er gitt generell dispensasjon fra kravet om sikkerhetsopplæring for fiskere i 1999, har færre fiskere enn forutsatt møtt til repetisjonskurs. Denne bevilgningen reduseres derfor med 2,3 mill. kroner.

Tilskudd til lærebedrifter og lærlinger (kap. 234)

Tilskuddet til bedrifter som tar inn lærlinger, har hatt et mindreforbruk på 50 mill. kroner. Den viktigste årsaken til dette er at færre lærlinger enn ventet har utløst kvalitetssikringstilskudd i 1999. Nedjusteringer foreslås også i tilskuddet til drift av opplæringsråd og i tilskuddet til voksne lærlinger som må reise bort for å ta deler av opplæringen.

Tilskudd til internasjonale utdanningsprogram (kap. 239 post 72)

Økt administrasjonstilskudd og endrede valutakurser har forhøyet tilskuddet til EU-programmene LEONARDO OG CEDEFOP med 1,7 mill. kroner.

Private skoler (kap. 240)

Overslagsbevilgningen foreslås økt med 17,3 mill. kroner på bakgrunn av 11 nye skoler og fem utvidelser av elevtall ved eksisterende skoler, jf. orientering i Revidert nasjonalbudsjett.

Kompetansesentre for spesialundervisning (kap. 243)

I forbindelse med nedbyggingen av statlige spesialpedagogiske kompetansesentre er det et merbehov på overføring av midler til kommunal og fylkeskommunal PP-tjeneste. 29 mill. kroner foreslås bevilget mot tilsvarende reduksjon av driftsposten.

Tilskudd til opplæring for voksne innvandrere (kap. 250 post 60)

Merforbruket på 39,9 mill. kroner skyldes utvidet timeramme for opplæringen og høyere antall flyktninger og asylsøkere.

Universitetene og Norges landbrukshøgskole (kap. 260, 261, 262 og 278)

Endringsforslagene her gjelder refusjonen for drift av Psykososialt senter for flyktninger ved Universitetet i Oslo, fullmakt til å gjøre bruk av merinntekter ved evt. salg i 1999 av Universitetsforlaget A/S og avsetning av midler fra salg av eiendom ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet. Videre foreslås samtykke til at Dragvoll idrettsbygg festes bort til Studentsamskipnaden i Trondheim for én krone året i 80 år. Landbrukshøgskolens aksjeinnskudd på 3 mill. kroner i Fôrtek A/S, bl.a. i form av framtidige leieinntekter, foreslås regnskapsført over kap. 278 ny post.

Departementet fremmer utkast til fullmakt til at universitetene og Norges landbrukshøgskole kan bruke inntekter ved salg av eiendom til kjøp og vedlikehold av andre eiendommer til undervisnings- og forskningsformål.

Statlige høgskoler (kap. 274)

Departementet foreslår en bevilgning på 3 mill. kroner i 1999 til kjøp av orgel ved Høgskolen i Tromsø for å styrke organistutdanningen i Nord-Norge.

Fellesutgifter for universiteter og høgskoler (kap. 281)

Departementet redegjør nærmere for bruken av og plasseringen på de enkelte institusjonskapitler av de 10 mill. kroner til omstillingstiltak ved universiteter og høgskoler som ble bevilget for 1999, og de ytterligere 35 mill. kroner til omstilling og vitenskapelig utstyr som ble vedtatt i forbindelse med Revidert nasjonalbudsjett. Utstyrsbevilgningen har gått til de statlige høgskolene som har opprettet nye studietilbud innenfor kandidatutdanning og hovedfag i IKT, og til de institusjonene som har fått nye knutepunktfunksjoner innenfor IKT- og ingeniørutdanningene. Utstyrsbevilgningene til universitetene er knyttet til økte studenttall innenfor medisin, IKT- og farmasiutdanningene. Omstillingsmidlene skal brukes til tiltak knyttet til justering av studieprofil for bl.a. å legge til rette for større arbeidsdeling og faglig samordning mellom universitetene, styrket faglig ledelse på instituttnivå og omlegging av studier ved å innføre IKT-baserte undervisningsformer. Departementet har lagt vekt på å disponere bevilgningen til tiltak som ikke gir en permanent økning i kostnadene ved institusjonene.

Departementets tilskudd ved utvidelsen av undervisningsdelen ved Regionsykehuset i Tromsø brukes med 5 mill. kroner i samsvar med tidligere tilsagn. Når det gjelder tilskudd til internasjonale programmer, er kontingentutbetalingen til EU økt med 6,2 mill. kroner.

Studier i utlandet og sosiale formål for elever og studenter (kap. 291)

Tilskuddet til lengre reiser foreslås økt med 6,8 mill. kroner som følge av terminforskyvninger i utbetalinger og økt reiseaktivitet. Det er utbetalt mindre tilskudd til studentbarnehageplasser enn forutsatt for 1999 og posten justeres derfor ned med 2,2 mill. kroner.

Når det gjelder det overførbare tilskuddet til bygging av studentboliger, varsler departementet at utbetalingen i 1999 kan bli lavere og at det kan ventes en større overføring på posten til 2000-budsjettet.

Statens lånekasse for utdanning (kap. 2410, 5310 og 5617)

Driftsbevilgningen foreslås økt med 0,5 mill. kroner i forbindelse med Lånekassens kvalitetsrevisjon av sitt år 2000-prosjekt. Det er tildelt flere gebyrstipend enn ventet i 1999, og overslagsbevilgningen foreslås derfor økt med 29 mill. kroner. Refusjon av utgifter definert som offentlig utviklingshjelp er satt ned med 13,8 mill. kroner. Lånekassens gebyrinntekter for varsel for andre gang og varsel om oppsigelse har økt og er satt opp med 14 mill. kroner. Innføring av fastrente har redusert renteinntektene som foreslås redusert med 50 mill. kroner.

Overslagsbevilgningen til lån over kap. 2410 post 90 foreslås økt med 180 mill. kroner som følge av at det er blitt flere låntakere og høyere lånebeløp i 1999 enn ventet.

Komiteen viser til at eit av måla med Stortinget sin budsjettreform i 1997 var å styrke omsynet til heilskap og langsiktighet ved budsjetthandsaminga, og samstundes avgrense fleire fulle budsjetthandsamingar av same budsjettet. Enkelte endringar i løyvingar for 1999, som det er gjort framlegg om, burde òg ha vore kjende for departementet i samband med arbeidet med 2000-budsjettet og slik sett blitt vurderte i den samanheng. Komiteen har merknader til enkelte poster:

Kap. 221 post 65 Tilskott til undervisning for framandspråklege elevar

Komiteen viser til at departementet gjer framlegg om å auke løyvinga på denne posten med 31,7 mill. kroner. Komiteen har forståing for at det kan vere vanskeleg å budsjettere denne posten då utgiftene heng saman med kor mange born det er i asylmottak. Komiteen viser til at det i 1998 var eit mindreforbruk på om lag 38 mill. kroner og i 1997 eit mindreforbruk på 42 mill. kroner i høve til det som var vedteke budsjett.

Komiteen vil vidare peike på at det kan sjå ut som at det er ein stor differanse på kva staten overfører av midlar og det som er den reelle utgifta for kommunane og ber Regjeringa nedsette eit partsamansett utval for å vurdere dette nærare og gjer framlegg i tråd med dette:

«Stortinget ber Regjeringa om å sette ned eit partsamansett utval som skal gjennomgå tilskotsordninga til undervisning for framandspråklege elevar, og ber Regjeringa leggje fram ein sak for Stortinget våren 2000.»

Kap. 232 post 45 Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald, kan overførast

Komiteen sitt fleirtal, medlemene frå Arbeidarpartiet, Framstegspartiet, Høgre og Sosialistisk Venstreparti, registrerer at M/S Sjøvegen no er seld og at netto salsmidlar utgjer 3,4 mill. kroner. Flertallet stør ikkje departementet sitt framlegg om å nytte desse midlane til investeringar i samband med etablering av utdanningstilbod for deltidsbrannmenn og investeringar ved Staten dykkerskole. Flertallet viser til framlegg nedanfor om bruk av desse midlane.

Komiteens medlemmer fra Kristelig Folkeparti, Senterpartiet og Venstre fremmer Regjeringens forslag til bruk av salgsmidlene:

«Kap. 232 post 45 Større utstyrsinnkjøp og vedlikehold,
kan overførast, blir auka med kr 3 400 000
frå kr 4 626 000 000 til kr 8 026 000»

Kap. 240 post 70 Tilskot til private skolar, omlagløyving

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet og Sosialistisk Venstreparti viser til partienes merknader i Innst. S. nr. 3 (1998-1999). Disse medlemmer foreslo et nytt tilskuddssystem med en todeling av tilskuddssatsene. Denne modellen ville gitt et lavere samlet tilskudd til private skoler for 1999.

Disse medlemmer mener at en ved godkjenning av nye skoler og utvidelse av elevtallet ved eksisterende, må legge til grunn Stortingets årlige bevilgninger. Dette innebærer at skoler som søker om godkjenning først kan godkjennes etter at det er budsjettmessig dekning til etablering av nye skoler. Disse medlemmer vil presisere at en ikke kan godkjenne skoler og så forvente at Stortinget årlig gjennom etterbevilgning vil skaffe nødvendig budsjettdekning.

Kap. 281 post 30 Bygg, kan overførast

Komiteen vil peike på at det over lang tid er skapa forventningar til tidlegare signal om bygg og samlokaliseringar.

Komiteen sitt fleirtal, medlemene frå Arbeidarpartiet, Framstegspartiet, Høgre og Sosialistisk Venstreparti, gjer framlegg om å løyve midlar til prosjektering på inneverande års budsjett med i alt 3,4 mill. kroner.

Eit fleirtal, medlemene frå Arbeidarpartiet, Framstegspartiet og Sosialistisk Venstreparti, meiner dette skal gjelde høgskolane i Akershus, Bergen og Bodø og bli fordelt slik:

Høgskolen i Akershus

1,4 mill. kroner

Høgskolen i Bodø

1,0 mill. kroner

Høgskolen i Bergen

1,0 mill. kroner

Dette fleirtalet viser elles til handsaminga av statsbudsjettet for 2000, jf. Budsjett-innst. S. nr. 12 (1999-2000), kap. 281.

Komiteen sine medlemer frå Høgre meiner løyvinga på 3,4 mill. kroner skal gjelde høgskulane i Akershus, Bergen, Bodø, Østfold, Stavanger og Nesna. Dersom løyvingane til prosjektering ikkje strekk til, bed ein Regjeringa kome med forslag til fullfinansiering av prosjekteringa innanfor ramma i Revidert nasjonalbudsjett våren 2000.

Komiteens medlemmer fra Kristelig Folkeparti, Senterpartiet og Venstre støtter Regjeringens forslag i St.prp. nr. 14 (1999-2000). Disse medlemmer mener i denne sammenheng at bevilgninger til prosjektering av nye bygg hører hjemme i behandling av ordinære budsjett. Disse medlemmer vil vise til bevilgningsreglementet og at den forestående nysaldering skal justere for mer- eller mindreforbruk på vedtatt budsjett for inneværende år.

Disse medlemmer vil under behandlingen av St.prp. nr. 1 (1999-2000) komme tilbake til en vurdering av byggeprosjektene. Disse medlemmer støtter for øvrig proposisjonen, jf. kap. 232 ovenfor.

Forslag fra Kristelig Folkeparti, Senterpartiet og Venstre:

Forslag

Kap. 232 post 45 Større utstyrsinnkjøp og vedlikehold,

kan overførast, blir auka med kr 3 400 000

frå kr 4 626 000 000 til kr 8 026 000

Komiteen viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre slikt

vedtak:

I

På statsbudsjettet for 1999 gjøres følgende endringer:

Ka.

Post

Formål

Kroner

Utgifter

200

Kyrkje-, utdannings- og forskningsdepartementet

01

Driftsutgifter, blir auka med

200 000

frå kr 144 627 000 til kr 144 827 000

203

Statens utdanningskontor

01

Driftsutgifter, kan nyttast under kap. 200 post 01, blir auka med

4 500 000

frå kr 125 165 000 til kr 129 665 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

800 000

frå kr 6 900 000 til kr 7 700 000

210

Tilskott til trussamfunn o.a. og privateigde skole- og kyrkjebygg

70

Tilskott til registrerte trussamfunn, omlagløyving, blir auka med

8 400 000

frå kr 44 320 000 til kr 52 720 000

71

Tilskott til uregistrerte trussamfunn, omlagløyving, blir auka med

500 000

frå kr 4 600 000 til kr 5 100 000

72

Tilskott til livssynssamfunn, omlagløyving, blir auka med

1 000 000

frå kr 13 236 000 til kr 14 236 000

75

Tilskott til privateigde skole- og kyrkjebygg, blir auka med

4 600 000

frå kr 10 707 000 til kr 15 307 000

221

Tilskott til grunnskolen

60

Tilskott til verkemiddeltiltak i Nord-Noreg, kan overførast,

blir redusert med

5 000 000

frå kr 13 758 000 til kr 8 758 000

63

Tilskott til skolefritidsordningar, kan overførast, blir auka med

10 000 000

frå kr 314 000 000 til kr 324 000 000

64

Tilskott til undervisning i finsk, blir auka med

700 000

frå kr 5 849 000 til kr 6 549 000

65

Tilskott til undervisning for framandspråklege elevar, blir auka med

31 700 000

frå kr 629 462 000 til kr 661 162 000

66

Tilskott til leirskoleopplæring, blir auka med

2 200 000

frå kr 21 700 000 til kr 23 900 000

67

Tilskott til kommunale musikk- og kulturskolar, omlagløyving,

blir redusert med

2 000 000

frå kr 86 800 000 til kr 84 800 000

68

Det samiske utdanningsrådet, kan overførast, blir auka med

4 500 000

frå kr 25 133 000 til kr 29 633 000

222

Statens grunnskoler og grunnskoleinternater

01

Driftsutgifter, blir auka med

1 000 000

frå kr 48 109 000 til kr 49 109 000

228

Kvalitetsutvikling i grunnskolen

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

700 000

frå kr 135 837 000 til kr 136 537 000

231

Tilskott til vidaregåande opplæring

65

Tilskott til ekstra språkopplæring for framandspråklege elevar/lærlingar, blir redusert med

13 000 000

frå kr 38 400 000 til kr 25 400 000

232

Statlege skolar med opplæring på vidaregåande nivå

01

Driftsutgifter, kan nyttast under post 60, blir auka med

2 500 000

frå kr 128 919 000 til kr 131 419 000

21

Tryggingsopplæring for fiskarar, blir redusert med

2 300 000

frå kr 26 159 000 til kr 23 859 000

234

Tilskott til lærebedrifter og lærlingar

70

Tilskott til bedrifter som tek inn lærlingar, blir redusert med

50 000 000

frå kr 366 500 000 til kr 316 500 000

71

Tilskott til bedrifter som tar inn lærlingar, blir redusert med

900 000

frå kr 7 372 000 til 6 472 000

73

Tilskott til lærlingar, blir redusert med

6 000 000

frå kr 16 009 000 til kr 10 009 000

238

Kvalitetsutvikling i vidaregåande opplæring

01

Driftsutgifter, blir auka med

200 000

frå kr 79 740 000 til kr 79 940 000

239

Andre formål i vidaregåande opplæring

72

Tilskott til internasjonale utdanningsprogram (LEONARDO m.fl.),

blir auka m ed

1 700 000

frå kr 27 310 000 til kr 29 010 000

240

Private skolar o.a.

70

Tilskott, omlagløyving, blir auka med

17 300 000

frå kr 976 829 000 til kr 994 129 000

243

Kompetansesentra for spesialundervisning

01

Driftsutgifter, kan nyttast under postane 21 og 60, blir redusert med

30 300 000

frå kr 708 750 000 til kr 678 450 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

16 000 000

frå kr 18 675 000 til kr 34 675 000

60

Tilskott til kommunar og fylkeskommunar, kan overførast,

blir auka med

29 000 000

frå kr 10 000 000 til kr 39 000 000

244

Nasjonalt læremiddelsenter

01

Driftsutgifter, blir auka med

1 100 000

frå kr 33 323 000 til kr 34 423 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

500 000

frå kr 4 500 000 til kr 5 000 000

250

Statens ressurs- og vaksenopplæringssenter

01

Driftsutgifter, blir auka med

700 000

frå kr 36 557 000 til kr 37 257 000

60

Tilskott til opplæring for vaksne innvandrarar, blir auka med

39 900 000

frå kr 403 034 000 til kr 442 934 000

252

Fjernundervisning

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

1 200 000

frå kr 3 819 000 til kr 5 019 000

260

Universitetet i Oslo

01

Driftsutgifter, blir auka med

46 349 000

frå kr 1 919 690 000 til kr 1 966 039 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

20 000 000

frå kr 477 273 000 til kr 497 273 000

45

Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald, kan overførast, blir auka med

2 600 000

frå kr 162 652 000 til kr 165 252 000

261

Universitetet i Bergen

01

Driftsutgifter, blir auka med

8 847 000

frå kr 1 083 876 000 til kr 1 092 723 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

36 000 000

frå kr 326 262 000 til kr 362 262 000

45

Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald, kan overførast, blir auka med

1 500 000

frå kr 74 062 000 til kr 75 562 000

49

Kjøp av eigedom, kan overførast, blir auka med

3 900 000

frå kr 10 000 til kr 3 910 000

262

Noregs teknisk-naturvitskapelege universitet

01

Driftsutgifter, blir redusert med

1 151 000

frå kr 1 465 248 000 til kr 1 464 097 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

56 000 000

frå kr 268 862 000 til kr 324 862 000

45

Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald, kan overførast, blir auka med

4 900 000

frå kr 108 232 000 til kr 113 132 000

49

Kjøp av eigedom, kan overførast, blir auka med

23 890 000

frå kr 10 000 til kr 23 900 000

263

Universitetet i Tromsø

01

Driftsutgifter, blir auka med

11 055 000

frå kr 622 760 000 til kr 673 815 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

2 000 000

frå kr 134 647 000 til kr 136 647 000

45

Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald, kan overførast, blir auka med

1 000 000

frå kr 29 768 000 til 30 768 000

264

Noregs handelshøgskole

01

Driftsutgifter, blir auka med

14 900 000

frå kr 138 281 000 til kr 153 181 000

268

Noregs idrettshøgskole

01

Driftsutgifter, blir auka med

1 875 000

frå kr 72 207 000 til kr 74 082 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

1 400 000

frå kr 3 908 000 til kr 5 308 000

269

Noregs musikkhøgskole

01

Driftsutgifter, blir auka med

1 395 000

får kr 83 333 000 til kr 84 728 000

273

Statlege kunsthøgskolar

01

Driftsutgifter, blir auka med

3 340 000

frå kr 135 747 000 til kr 139 087 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir redusert med

407 000

frå kr 407 000 til kr 0

274

Statlege høgskolar

01

Driftsutgifter, blir auka med

50 294 000

frå kr 5 003 624 000 til kr 5 053 918 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

11 500 000

frå kr 213 361 000 til kr 224 861 000

45

Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald, kan overførast, blir auka med

8 000 000

får kr 160 209 000 til kr 168 209 000

278

Noregs landbrukshøgskole

01

Driftsutgifter, blir auka med

800 000

frå kr 324 856 000 til kr 325 656 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

4 000 000

frå kr 140 869 000 til kr 144 869 000

49

Kjøp av eigedom, kan overførast, blir auka med

770 000

frå kr 10 000 til kr 780 000

90

(Ny) Kjøp av aksjar, blir løyvt med

3 000 000

får kr 0 til kr 3 000 000

281

Fellesutgifter for universitet og høgskolar

01

Driftsutgifter, blir redusert med

52 600 000

frå kr 595 284 000 til kr 542 684 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

100 000

frå kr 4 085 000 til kr 4 185 000

30

Bygg, kan overførast, blir løyvt med

3 400 000

frå kr 0 til kr 3 400 000

61

Tilskott til utviding av RiTø, kan overførast,blir auka med

5 000 000

frå kr 10 000 000 til kr 15 000 000

73

Tilskott til internasjonale program, blir auka med

6 200 000

frå kr 36 240 000 til kr 42 440 000

283

Det norske meteorologiske institutt

01

Driftsutgifter, blir auka med

7 400 000

frå kr 213 083 000 til kr 220 483 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med

8 000 000

frå kr 43 568 000 til kr 51 568 000

291

Studie i utlandet og sosiale formål for elevar og studentar

70

Tilskott til lengre reiser, omlagløyving, blir auka med

6 800 000

frå kr 70 628 000 til kr 77 428 000

73

Tilskott til studentbarnehageplassar, blir redusert med

2 200 000

frå kr 67 388 000 til kr 65 188 000

294

Kyrkjeleg administrasjon

01

Driftsutgifter, blir auka med

3 000 000

frå kr 79 996 000 til kr 82 996 000

297

Nidaros domkyrkje o.a.

01

Driftsutgifter, blir auka med

2 050 000

frå kr 24 522 000 til kr 26 572 000

2410

Statens lånekasse for utdanning

01

Driftsutgifter, blir auka med

500 000

frå kr 209 111 000 til kr 209 611 000

71

Andre stipend, omlagløyving, blir auka med

29 000 000

frå kr 635 500 000 til kr 664 500 000

90

Lån til Statens lånekasse for utdanning, omlagløyving, blir auka med

180 000 000

frå kr 6 366 000 000 til kr 6 546 000 000

Inntekter

3200

Kyrkje-, utdannings- og forskningsdepartementet

05

(Ny) Refusjon frå NORAD, blir løyvt med

200 000

frå kr 0 til kr 200 000

3203

Statens utdanningskontor

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

800 000

frå kr 900 000 til kr 1 700 000

11

Kursavgifter, blir auka med

4 500 000

frå kr 2 500 000 til kr 7 000 000

3222

Statens grunnskolar og grunnskoleinternat

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

1 000 000

får kr 321 000 til kr 1 321 000

3232

Statlege skolar med opplæring på vidaregåande nivå

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

7 400 000

frå kr 6 568 000 til kr 13 968 000

3238

Kvalitetsutvikling i vidaregåande opplæring

05

(Ny) Refusjon frå NORAD, blir løyvt med

200 000

frå kr 0 til kr 200 000

3243

Kompetansesentra for spesialundervisning

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

16 000 000

frå kr 18 529 000 til kr 34 529 000

02

Salsinntekter o.a., blir redusert med

1 300 000

frå kr 5 281 000 til kr 3 981 000

03

Diverse inntekter, blir løyvt med

200 000

frå kr 0 til kr 200 000

60

Betaling frå kommunar og fylkeskommunar, blir redusert med

200 000

frå kr 3 450 000 til kr 3 250 000

3244

Nasjonalt læremiddelsenter

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

500 000

frå kr 4 500 000 til kr 5 000 000

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

1 100 000

frå kr 8 165 000 til kr 9 265 000

3250

Statens ressurs- og vaksenopplæringssenter og opplæring for vaksne innvandrarar

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

700 000

frå kr 4 138 000 til kr 4 838 000

3252

Fjernundervisning

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

1 200 000

frå kr 200 000 til kr 1 400 000

3260

Universitetet i Oslo

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

20 000 000

frå kr 462 936 000 til kr 482 936 000

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

28 000 000

frå kr 82 081 000 til kr 110 081 000

11

Kursavgift ved vaksenopplæringstiltak, blir auka med

6 600 000

frå kr 4 383 000 til kr 10 983 000

3261

Universitetet i Bergen

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

36 000 000

frå kr 334 410 000 til kr 370 410 000

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

4 000 000

frå kr 23 087 000 til kr 27 087 000

11

Kursavgift ved vaksenopplæring, blir auka med

600 000

frå kr 128 000 til kr 728 000

49

Sal av eigedom, blir auka med

3 900 000

frå kr 10 000 til kr 3 910 000

3262

Noregs teknisk-naturvitskapelege universitet

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

56 000 000

frå kr 275 810 000 til kr 331 810 000

02

Salsinntekter o.a., blir redusert med

4 500 000

frå kr 34 589 000 til kr 30 089 000

11

Kursavgift ved vaksenopplæringstiltak, blir redusert med

300 000

frå kr 2 361 000 til kr 2 061 000

49

Sal av eigedom, blir auka med

19 000 000

frå kr 10 000 til kr 19 010 000

3263

Universitetet i Tromsø

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

2 000 000

frå kr 137 400 000 til kr 139 400 000

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

6 000 000

frå kr 24 025 000 til kr 30 025 000

82

Refusjon frå Sosial- og helsedepartementet, blir auka med

5 055 000

frå kr 0 til kr 5 055 000

3264

Noregs handelshøgskole

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

1 500 000

frå kr 5 240 000 til kr 6 740 000

11

Kursavgift ved vaksenopplæringstiltak, blir løyvt med

13 000 000

frå kr 0 til kr 13 000 000

3268

Noregs idrettshøgskole

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

1 400 000

frå kr 4 000 000 til kr 5 400 000

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

1 700 000

frå kr 5 084 000 til kr 6 784 000

3269

Noregs musikkhøgskole

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

500 000

frå kr 275 000 til kr 775 000

06

Inntekter ved konserter og tenester, blir løyvt med

700 000

fra kr 0 til kr 700 000

3273

Statlege kunsthøgskolar

01

Inntekter ved oppdrag, blir redusert med

430 000

frå kr 430 000 til kr 0

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

2 700 000

frå kr 2 541 000 til kr 5 241 000

3274

Statlege høgskolar

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

11 500 000

frå kr 221 565 000 til kr 233 065 000

02

Salsinntekter o.a., blir redusert med

4 000 000

frå kr 145 287 000 til kr 141 278 000

11

Kursavgift ved vaksenopplæringstiltak, blir auka med

31 200 000

frå kr 0 til kr 31 200 000

3278

Noregs landbrukshøgskole

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

4 000 000

frå kr 140 869 000 til kr 144 869 000

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

3 700 000

frå kr 19 275 000 til kr 22 975 000

49

Sal av eigedom, blir auka med

770 000

frå kr 10 000 til kr 780 000

3281

Fellesutgifter for universitet og høgskolar

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

100 000

frå kr 2 656 000 til 2 756 000

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

2 400 000

frå kr 103 000 til kr 2 503 000

3283

Det norske meteorologiske institutt

01

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

8 000 000

frå kr 39 966 000 til kr 47 966 000

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

7 400 000

frå kr 8 438 000 til kr 15 838 000

3294

Kirkeleg administrasjon

02

Salsinntekter o.a., blir auka med

3 000 000

frå kr 626 000 til kr 3 626 000

3297

Nidaros domkyrkje o.a.

02

Inntekter ved oppdrag, blir auka med

1 750 000

frå kr 7 448 000 til kr 9 198 000

04

Salsinntekter o.a., blir auka med

300 000

frå kr 1 440 000 til kr 1 740 000

5310

Statens lånekasse for utdanning

04

Refusjon av ODA-godkjente utgifter, blir redusert med

13 800 000

frå kr 18 800 000 til kr 5 000 000

72

Gebyr, blir auka med

14 000 000

frå kr 92 000 000 til kr 106 000 000

90

Avdrag, blir auka med

694 000 000

frå kr 3 006 000 000 til kr 3 700 000 000

5617

Renter frå Statens lånekasse for utdanning

80

Renter, blir redusert med

50 000 000

frå kr 4 600 000 000 til kr 4 550 000 000

II

Merinntektsfullmakter

Stortinget samtykker i at Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet i 1999 kan overskride bevilgninger mot tilsvarende merinntekter under kapitler og poster som angitt i tabellen nedenfor:

Fullmakt til å overskride bevilgninger under

mot tilsvarende merinntekter under

kap. 200 post 01

kap. 3200 post 05

kap. 238 post 01

kap. 3238 post 05

kap. 260 post 01

kap. 3260 post 82

kap. 260 post 21

kap. 3260 post 02

kap. 260 post 45

kap. 3260 post 49

kap. 261 post 21

kap. 3261 post 02

kap. 261 post 45

kap. 3261 post 49

kap. 263 post 45

kap. 3263 post 49

kap. 278 post 45

kap. 3278 post 49

III

Fullmakter vedrørende fast eiendom

Stortinget samtykker i at:

  • 1. Noregs teknisk-naturvitskapelege universitet fester bort ein tomt på 6 da på gnr. 48 bnr. 53 i Trondheim kommune (Dragvoll idrettsbygg) til Studentsamskipnaden i Trondheim til ein festepris på kr 1 per år i 80 år.

  • 2. Universiteta og Noregs landbrukshøgskole kan nytte inntekter ved sal av eigedom til kjøp og vedlikehald av andre eigedommar til undervisnings- og forskingsformål.

IV

Stortinget ber Regjeringa om å sette ned eit partsamansett utval som skal gjennomgå tilskotsordninga til undervisning for framandspråklege elevar, og ber Regjeringa leggje fram ein sak for Stortinget våren 2000.

Oslo, i kirke-, utdannings- og forskningskomiteen, den 2. desember 1999

Grete Knudsen

leder

Sigvald Oppebøen Hansen

ordfører

Rune E. Kristiansen

sekretær