I ei tolkingsfråsegn frå 1. april dette året
har Skattedirektoratet uttalt seg om forståinga av skatteloven § 16-22
om retten til å føre fram frådrag (kredit) for skatt betalt i utlandet.
Tolkingsfråsegna handsamar spørsmålet om det skal gjerast frådrag
for utanlandsk skatt for inneverande år før det kan gjerast frådrag
for utanlandsk skatt frå tidlegare år. I si tolkingsfråsegn svarer
Skattedirektoratet bekreftande på spørsmålet.
Departementet si vurdering av det nemnte spørsmålet
samsvarar med direktoratet si tolkingsfråsegn. Etter departementet
si vurdering vil det vera tenleg at forståinga går direkte fram
av lova sjølv. Dette kan best gjerast ved å leggje til ei setning
i skatteloven § 16-22, slik at det uttrykkeleg heiter at det skal
gjerast frådrag for utanlandsk skatt for inneverande år før det
kan gjerast frådrag for utanlandsk skatt frå tidlegare år.
Departementet foreslår at skatteloven § 16-22 endrast
slik at det uttrykkeleg går fram at det skal gjerast frådrag for
utanlandsk skatt for inneverande år før det gjerast frådrag for
utanlandsk skatt frå tidlegare år. Ein viser til forslaget om endring
av skatteloven § 16-22 fyrste ledd.
Departementet foreslår at endringa får verknad frå
og med inntektsåret 2011.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
slutter seg til regjeringens forslag.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til regjeringens
forslag om å endre skatteloven § 16-22 slik at det uttrykkelig vil gå
fram at det skal gjøres fradrag for utenlandsk skatt for inneværende
år før det gjøres fradag for utenlandsk skatt fra tidligere år.
Behovet for klargjøring av loven er kommet fram etter at Skattedirektoratet
uttalte seg om loven og tolkningen av den 1. april 2011. Departementets lovendringsforslag
er i tråd med Skattedirektoratets uttalelse.
Disse medlemmer er skeptiske
til at en slik lovendring skjer uten høring. Dette er både teknisk
og komplisert, og disse medlemmer er redd for at
denne lovendringen kan gjøre framføringsadgangen illusorisk for
mange selskaper. Framføringsadgangen skal hindre dobbeltbeskatning
og begrenses fra før til fem år i loven, og det er viktig at en
slik lovendring ikke rammer utilsiktet og blir gjennomført før alle sider
ved saken er belyst. Disse medlemmer vil også peke
på at skatteloven § 16-22 snarere peker i retning av at skatt betalt
i utlandet i et tidligere år skal fradras «i sin helhet» før det
gis fradrag for skatt betalt i utlandet i et senere år. Disse
medlemmer merker seg også at departementet foreslår at lovendringen
skal skje fra skatteåret 2011 og ikke med virkning fra fremleggelsen
av Prop. 116 LS (2010–2011), og ser dette som et klart tegn på at
departementet ikke ser på tilpasningsproblematikken som noen utfordring
i forhold til denne lovendringen. Det er derfor lite som tilsier
at man ikke skal foreta en høringsrunde på lovforslaget og utsette
beslutningen til statsbudsjettbehandlingen til høsten.
Disse medlemmer fremmer derfor
følgende forslag:
«Stortinget ber regjeringen gjennomføre en høring
om lovendringen i skatteloven § 16-22 om fradrag for utenlandsk
skatt. Lovendringen fremmes på nytt i statsbudsjett for 2012 om regjeringen
velger å holde fast på lovendringen etter høringen.»