Etter skatteloven kan mellom anna gevinst ved realisasjon
og uttak av visse driftsmidlar som blir avskrive etter saldoreglane
(skip, fly, fast eigedom etc.) førast på ein gevinst- og tapskonto,
framfor at heile gevinsten takast til inntekt i realisasjonsåret.
Det same gjeld for gevinst på somme andre slag driftsmidlar i verksemd.
Positiv gevinst- og tapskonto skal takast til inntekt med minst
20 pst. årleg av det som står att på kontoen.
Salssummen ved realisasjon og uttak av visse andre
slag driftsmidlar enn dei som er nemnde ovanfor (maskinar, reiskap,
køyretøy etc.) kan etter skattelova skrivast ned på skattytarens avskrivingsgrunnlag
for slike driftsmidlar. I høve der skattytaren sel med gevinst,
kan avskrivingsgrunnlaget bli negativt. Avskrivingsgrunnlaget blir
då kalla ein «negativ saldo», og skal takast til inntekt med ein
årleg sats lik avskrivingssatsen for dei aktuelle driftsmidla.
Ved opphør av skatteplikt til Noreg skal positiv gevinst-
og tapskonto samt negativ saldo takast til inntekt heilt ut i opphørsåret.
Departementet foreslår ei endring, slik at skattytarar som flytt
til andre statar i EØS, og som derfor ikkje lenger er skattepliktige
til Noreg, kan utsetje inntektsføring av gevinst- og tapskonto samt
negativ saldo, på same vis som skattytarar som blir i Noreg. Heil
eller delvis utflytting i samband med fusjonar og fisjonar der eit
selskap i ein annan EØS-stat er overtakande selskap, skal òg vere
omfatta av denne regelen. Ved flytting til lågskattland i EØS skal
det gjelde særskilte vilkår for skattefri flytting.
Ein viser til forslag til skatteloven § 14-48
andre ledd nytt andre punktum og § 14-48 nye fjerde og femte ledd.
Forslaga gjeld for tidlegare realiserte gevinstar som
ikkje er fullt ut inntektsført ved utflyttinga, på grunn av tidsforskyvinga
av skatten som ligg i ordningane med gevinst- og tapskonto samt negativ
saldo. Det er altså berre tale om å gi skattytarar som flytt ut,
fusjonerar og fisjonerar høve til framleis å skyve på betalinga
av eit gitt skattebeløp, slik som for skattytarar som blir i Noreg. Vidare
vil forslaga berre føre med seg endringar i høve der ein skattytar
samtidig med utflyttinga mister all skattetilknyting til Noreg,
det vil seie at all aktivitet flyttast ut av Noreg. Grunnen til dette
er at skattytarar som haldar oppe aktivitet i Noreg, også etter
gjeldande reglar kan sleppe å gjere opp gevinst- og tapskonto samt
negativ saldo. Om det kjem til å oppstå provenyverknader, vil òg
vere knytt til kva slags frådragsposter skattytaren har i utflyttingsåret.
Det er svært vanskeleg å vurdere provenyverknader
for eit enkelt år som følgje av endringa, ettersom dette typisk
heng saman med enkelte større selskap sine avgjerder. Departementet
trur likevel, på bakgrunn av det som er sagt over, at forslaget
vil ha små provenyverknader.
Forslaga vil heller ikkje å føre med seg vesentleg administrativt
meirarbeid for skatteetaten eller skattytarane.
Departementet foreslår at forslaga får verknad frå
og med inntektsåret 2011.
Komiteen slutter seg
til regjeringens forslag.