Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Anne Marit Bjørnflaten, Freddy de Ruiter, Gorm Kjernli, Magne Rommetveit,
Tone Merete Sønsterud og Terje Sørvik, frå Framstegspartiet, Jan-Henrik
Fredriksen, Ingebjørg Godskesen, Bård Hoksrud og Arne Sortevik,
frå Høgre, Øyvind Halleraker, Lars Myraune og Tage Pettersen, frå
Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland, frå Senterpartiet,
Janne Sjelmo Nordås, og frå Kristeleg Folkeparti, leiaren Knut Arild
Hareide, meiner regjeringa med denne proposisjonen fremmer
eit særs viktig og lønsamt samferdselsprosjekt.
Fleirtalet i komiteen, medlemene
frå Arbeidarpartiet, Høgre, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet
og Kristeleg Folkeparti, viser til at regjeringa i Prop.
157 S (2009–2010) gjer framlegg om å byggje ut ny rv. 7 mellom Sokna
og Ørgenvika i Buskerud. Den føreslegne løysinga inneber at bilvegen
kan førast rett fram på ei strekning der vegen i dag gjer ein stor
sving langs Krøderen. Medan vegen i dag er relativt smal, vil det
på den nye strekninga vere to og tre breie køyrefelt. Den nye vegen
vil ha langt høgare tryggleiksstandard enn dagens veg, og den nye vegen
til Hallingdal vert lag 20 km kortare enn i dag. Framlegget inneheld
ei finansieringsplan basert på lokal tilslutning til delvis bompengefinansiering.
Fleirtalet vil peike på at kortare
reisetid og høg standard vil lette transporten mellom Hallingdal og
Osloområdet og gjer det enda meir attraktivt å bu i Hallingdal.
For næringstransportar og reisande til og frå fritidsbustader vil
tiltaket òg gje store føremoner. Vegsambanda vidare vestover, rv. 7
og rv. 52, vert meir attraktive som følgje av investeringa. Utbygginga
vil gjere vegen tryggare og meir trafikksikker. Utbygginga har høg samfunnsøkonomisk
lønsemd, i hovudsak av di dei vegfarande sparar mykje tid med den
nye vegen.
Fleirtalet er godt nøgd med at
ein i proposisjonen legg opp til eit takstopplegg i tråd med dei
fastsette hovudprinsippa for bompengeprosjekt, mellom anna med ein
maksimalrabatt på 10 pst.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet understreker
at bygging av ny rv. 7 mellom Sokna og Ørgenvika i Buskerud fylke
er et viktig prosjekt som vil redusere avstanden mellom Oslo/Hønefossområdet
og Hallingdal/Vestlandet med 20 km. Disse medlemmer ser
prosjektet som en del av den nødvendige opprustingen av veinettet
i Norge som er viktig for å styrke den langsiktige verdiskapingen,
forbedre trafikksikkerheten og redusere miljøulemper. Disse medlemmer gir
derfor sin fulle tilslutning til prosjektet.
Disse medlemmer stiller seg derimot
helt avvisende til bruk av bompengefinansiering. Disse medlemmer viser
til at landets finansminister nylig har lagt frem statsbudsjettet
for 2011 der det fremkommer at anslaget for oljefondet ved utgangen
av 2010 er på 3 018 mrd. kroner. Disse medlemmer understreker
at nettopp investering i gode veier i eget land er en forsvarlig
og fornuftig disponering av oljepenger også i et generasjonsperspektiv.
Nye gode veier varer i 50–70 år. Modernisering av det norske veinettet
slik Fremskrittspartiet har foreslått i Fremskrittspartiets alternative
NTP for 2010–2019, vil derfor også være investering for kommende
generasjoner. Bruk av bompengefinansiering anser Fremskrittspartiet
som en fullstendig unødvendig ekstra-skatt på transport.
Disse medlemmer peker igjen på
at bompengefinansiering som i dette prosjektet er den dyreste form
for finansiering. Fra saken fremgår det:
«Tabell 5.1 Finansieringsplan
for rv. 7 Sokna–Ørgenvika. Mill. 2010-kr | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | –2019 | Sum |
Statlege midlar | | | | 30 | 60 | 630 | 720 |
Bompengar | 10 | 10 | 110 | 480 | 510 | -320 | 800 |
Sum | 10 | 10 | 110 | 510 | 570 | 310 | 1 520 |
Med desse basisføresetnadene er
gjennomsnittleg inntekt pr. passering rekna til om lag 73 kroner
og innkrevjingsperioden rekna til om lag 15 år. Bompengane skal
dekka renteutgifter på om lag 770 mill. kroner og innkrevjingskostnader
på 45 mill kroner, i tillegg til utbyggingskostnader på 800 mill.
kroner. Brutto bompengeinntekter er følgjeleg venta å utgjera om
lag 1 615 mill. kroner.»
Disse medlemmer mener at en
unødvendig bompengefinansiering som også medfører at bilistene faktisk
betaler mer i bompenger enn det veien koster å bygge, er uanstendig.
Prosjektet har en kostnadsramme på 1 580 mill. kroner, og samlede
bompenger vil utgjøre 1 615 mill. kroner.
Disse medlemmer fremmer derfor
følgende forslag:
«Stortinget samtykker i at det gjennomføres
utbygging av rv. 7 på strekningen Sokna–Ørgenvika slik det er redegjort
for i Prop. 157 S (2009–2010). Stortinget ber regjeringen sørge
for forskottering av midler om det er nødvendig for å holde fremdrift
i saken, og innarbeide full statlig finansiering av prosjektet i
sluttsalderingen av statsbudsjettet for 2010.»