Samferdselsdepartementet legg i proposisjonen fram
forslag om finansiering og utbygging av ny rv. 7 mellom Sokna og
Ørgenvika i Buskerud fylke.
Prosjektet er omtala i St.meld. nr. 16 (2008–2009)
Nasjonal transportplan 2010–2019. Her er det lagt til grunn utbygging
av rv. 7 Sokna–Ørgenvika som eit delvis bompengefinansiert prosjekt
med oppstart i planperioden 2010–2013 og fullføring i siste seksårsperiode.
I samsvar med lokale vedtak legg Samferdselsdepartementet opp til
ei forsering av prosjektet, med anleggsstart hausten 2011 og opning
hausten 2014.
Rv. 7 saman med rv. 52 over Hemsedal er eit viktig
ledd i transporttilbodet mellom Austlandet og Vestlandet. Hallingdal
og Hemsedal er samstundes eit viktig turist- og hytteområde dit
dei fleste tilreisande kjem med bil via rv. 7. Prosjektet Sokna–Ørgenvika
gjev stor tidsgevinst for trafikantane, med 20 km nedkorta køyrelengde og
18 min. nedkorta køyretid. Ein reknar og med at den nye vegstrekninga
utan kryss og med midtmarkering og forbikøyringsfelt vil betra ulykkessituasjonen.
Dagens rv. 7 vert ein tryggare lokalveg etter omlegginga. Sokna
sentrum vil få miljøgevinst gjennom tiltaka langs eksi-sterande
veg. Saman med prosjektet Ramsrud–Kjeldbergsvingene, som no er under
utbygging, vil ny veg mellom Sokna og Ørgenvika styrka rolla rv. 7
har som eit viktig samband mellom Osloregionen og Vestlandet.
Samferdselsdepartementet har merka seg lokale styresmakter
si vilje til å forsera prosjektet gjennom forskottering av statlege
midlar. Bompengeselskapet får difor høve til å forskottera dei statlege
løyvingane i perioden 2014–2019, noko som gjev ei forsering av prosjektet.
Det er føresett at bompengeselskapet stiller til disposisjon 10
mill. kroner i 2010 til førebuande arbeid.
Dei 6 kommunane i Hallingdal og Buskerud fylkeskommune
har gjennom den lokale behandlinga slutta seg til bompengeopplegget,
inkludert takst- og rabattsystem, med innkrevjing gjennom ein automatisk
bomstasjon. Med dei økonomiske føresetnadene som er lagt til grunn,
vil prosjektet vera nedbetalt etter 15 år. Departementet sluttar
seg til det skisserte opplegget for handtering av eventuell kostnadsauke
og endra inntening, jf. proposisjonen. Det er ein føresetnad at
bompengeselskapet inngår bindande avtale om lågare lånerente enn
6,5 pst. for ein periode på minst 10 år. Departementet føreset at dokumentasjon
på dette ligg føre før anleggsstart.
Den nye traseen med lengde på om lag 17 km tek av
frå dagens rv. 7 like nord for sentrum i Sokna i Ringerike kommune,
og går stort sett parallelt med Bergensbana fram til Ørgenvika ved
Krøderen i Krødsherad kommune.
Omrekna til 2010-prisnivå blir styringsramma 1 520
mill. kroner og kostnadsramma 1 620 mill. kroner. Netto nytte for
prosjektet er rekna til 1,8 mrd. kroner, med netto nytte over totale
kostnader på 1,1. Netto nytte per budsjettkrone er 2,2.
Den lokalpolitiske handsaminga går nærare fram av
pkt. 3 i proposisjonen.
I finansieringsplanen som no ligg føre, legg Samferdselsdepartementet
til grunn 720 mill. kroner i statlege midlar i tråd med St.meld.
nr. 16 (2008–2009). Dette inneber at det er lagt til grunn 800 mill.
kroner i bompengar til prosjektet. Med utgangspunkt i lokalt ynskje
om forsering av prosjektet legg departementet opp til at bompengeselskapet
får høve til å forskottera hovuddelen av statlege løyvingar i perioden
2014–2019, mot refusjon i perioden 2014–2019. Refusjon skjer utan
kompensasjon for renter og prisstigning.
Bompengane skal dekka renteutgifter på om lag 770
mill. kroner og innkrevjingskostnader på 45 mill kroner, i tillegg
til utbyggingskostnader på 800 mill. kroner. Brutto bompengeinntekter
er følgjeleg venta å utgjera om lag 1 615 mill. kroner.
Finansieringsopplegget byggjer på tovegs innkrevjing
gjennom ein automatisk bomstasjon, som vert sett i drift når prosjektet
opnar for trafikk. Utstyret vert plassert på portalar og stolpar.
Trafikkføresetnadene går fram av pkt. 4 og bompengeopplegget i pkt.
5 i proposisjonen. Bomstasjonen er basert på AutoPASS-systemet.
Etter at Stortinget har fatta vedtak om finansie-ring
og utbygging av rv. 7 på strekninga Sokna–Ørgenvika i Buskerud,
vil det verta inngått avtale mellom Vegdirektoratet og bompengeselskapet
i tråd med føresetnadene som er lagt til grunn i proposisjonen.