Søk

Innhold

15. Oppgaver fra Skatteklagenemnda til Skattedirektoratet

15.1 Sammendrag

Ordninga med ny skatteklagenemnd tok til å gjelde 1. juli 2016. Det har bygd seg opp betydelege restansar av ubehandla klager sidan Skatteklagenemnda vart etablert.

Departementet foreslår lovendringar som reduserer sakstilfanget til Skatteklagenemnda. Endringane vil føre til kortare saksbehandlingstid i dei sakene nemnda behandlar.

Departementet foreslår å leggje klagebehandlinga av vedtak om tvangsmulkt og forseinkingsgebyr etter a-opplysningsloven til Skattedirektoratet.

Departementet foreslår vidare å overføre klager over vedtak om fastsetjing av skatt på inntekt og formue, meirverdiavgift og arbeidsgjevaravgift frå Skatteklagenemnda til Skattedirektoratet når den samla skattemessige verknaden som er påklaga (klagegjenstanden), er under 25 000 kroner. Nemnda skal likevel behandle saker av prinsipiell interesse.

På bakgrunn av innspela i høyringsrunden foreslår departementet òg å overføre klager om skatteavgrensing ved lita skatteevne frå nemnda til direktoratet. Dette er eit saksområde som i dag utgjer ein stor del av sakene i nemnda.

Framlegget inneber ingen økonomiske eller administrative konsekvensar for dei skattepliktige. For Skatteklagenemnda vil ei slik endring gje ein reduksjon i saksmengda på 2 000–2 500 saker per år. For Skatteetaten vil endringane ha som følgje at Skattedirektoratet vert gjort til klageinstans på tre nye område. Kostnadene ved tiltaket er anslått til 15,2 mill. kroner (heilårsverknad) for at Skattedirektoratet skal kunne overta klagebehandlinga utan at det går ut over dei arbeidsoppgåvene direktoratet har i dag.

Departementet syner til framlegg til endringar i a-opplysningsloven §§ 10 og 11 og skatteforvaltningsloven § 13-3 andre ledd.

Departementet foreslår at endringane tek til å gjelde frå 1. august 2018.

15.2 Komiteens merknader

Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Rødt, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet og Senterpartiet viser til at et flertall av høringsinstansene var bekymret for fragmentering av klagene og om rettssikkerheten blir godt nok ivaretatt når samme instans behandler sak og klage.

Disse medlemmer går derfor imot å overføre sakene der klagegjenstanden har lav verdi, til Skattedirektoratet. Flere av høringsinstansene peker på at tilføring av ressurser til sekretariatet ville gi ønsket nedgang i saksbehandlertid og restanse.

Disse medlemmer støtter dette synet og mener det er uheldig at forslaget om overføring av skattebegrensning med liten skatteevne ikke har vært på høring. Saken bør sendes på høring før det tas stilling i dette spørsmålet.

Disse medlemmer støtter derfor ikke overføring av disse sakene fra Skatteklagenemnda til Skattedirektoratet.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet er uroet over den lange behandlingstiden og den store restansen som er i Skatteklagenemnda, og støtter å overføre og samle alle klager som gjelder tvangsmulkt, herunder klagesaker knyttet til a-opplysningsloven, til Skattedirektoratet.

Disse medlemmer slutter seg til regjeringens forslag til endringer i a-opplysningsloven, men går imot forslag til endring i skatteforvaltningsloven § 13-3 annet ledd.

Komiteens medlemmer fra Senterpartiet viser til at Senterpartiet i sitt alternative reviderte nasjonalbudsjett foreslår å styrke Skatteklagenemnda med 15,2 mill. kroner i forhold til regjeringens forslag, slik at behandlingstiden kan reduseres. Disse medlemmer påpeker at det er beklagelig at regjeringen og dens samarbeidspartnere gjennom dette forslaget flytter enda flere statlige arbeidsoppgaver til Oslo og dermed bidrar til en ytterligere sentralisering av Norge.