Innstilling fra energi- og miljøkomiteen om endringar i statsbudsjettet 2014 under Olje- og energidepartementet
Dette dokument
- Innst. 76 S (2014–2015)
- Kildedok: Prop. 33 S (2014–2015)
- Dato: 02.12.2014
- Utgiver: energi- og miljøkomiteen
- Sidetall: 5
Tilhører sak
Alt om
Innhold
- Sammendrag
- Endringar i statsbudsjettet 2014
- Kap. 1810 Oljedirektoratet
- Kap. 1815 Petoro AS
- Kap. 1820 Noregs vassdrags- og energidirektorat
- Kap. 1840 CO2-handtering
- Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan overførast, kan nyttast under post 74
- Post 70 Gassnova SF, kan overførast, kan nyttast under post 73 og 74
- Post 71 Forskingstenester, TCM DA, kan overførast
- Post 73 Fullskala CO2-handtering på Mongstad, kan overførast, kan nyttast under post 70
- Post 74 (Ny) Transport av CO2, kan overførast
- Kap. 2440/5440 Statens direkte økonomiske engasjement i petroleumsverksemda
- Kap. 2490 NVE Anlegg
- Kap. 4800 Olje- og energidepartementet
- Kap. 4810 Oljedirektoratet
- Kap. 4840 CO2-handtering
- Kap. 5582 Sektoravgifter under Olje- og energidepartementet
- Kap. 5685 Aksjar i Statoil ASA
- Endringar i statsbudsjettet 2014
- Komiteens merknader
- Komiteens tilråding
Til Stortinget
Olje- og energidepartementet (OED) foreslår i proposisjonen endringar i statsbudsjettet 2014.
Med bakgrunn i avviklinga av Konsesjonsavgiftsfondet blir det i proposisjonen foreslått at Konsesjonsavgiftsfondets vedtekter blir oppheva når endringane i industrikonsesjonslova og vassdragsreguleringslova fremja i Prop. 4 L (2014–2015) trer i kraft.
Som ein del av den årlege behandlinga av statsbudsjettet gir Stortinget fullmakter til Kongen i statsråd og Olje- og energidepartementet knytte til petroleumsverksemda, jf. Prop. 1 S og Innst. 9 S (2013–2014).
I proposisjonen gjer Olje- og energidepartementet greie for bruk av enkelte av desse fullmaktene i 2014.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 4,2 mill. kroner, til 261,5 mill. kroner. Ein viser til motsvarande inntektsauke under kap. 4810, post 1 Gebyrinntekter.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 60 mill. kroner, til 210,1 mill. kroner.
Ein viser til motsvarande inntektsauke under kap. 4810, post 2 Oppdrags- og samarbeidsinntekter.
Den norske stat deltek gjennom Petoro Iceland AS med 25 prosent i tre utvinningsløyve på islandsk kontinentalsokkel.
Det blir foreslått ei fullmakt til å pådra staten forpliktingar utover gitt løyving på inntil 30 mill. kroner knytte til fortløpande forretningsverksemd innanfor gjeldande deltakingsvedtak, jf. forslag til romartalsvedtak II. Tilsvarande fullmakt er foreslått for 2015, jf. Prop. 1 S (2014–2015) for Olje- og energidepartementet.
På vegner av offentlege verksemder har Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) inngått avtale om leveranse av elektronisk ID (eID) frå private leverandørar.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 25 000 kroner, til 493,625 mill. kroner.
Flaumen som råka fleire kommunar på Vestlandet i slutten av oktober har ført til omfattande skadar og det har vore naudsynt å setje i verk tiltak straks for å rydde opp og avverje fare for ytterlegare skadar.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 24 mill. kroner, til 265,3 mill. kroner.
I samband med oppfølginga av Regjeringas strategi for det vidare arbeidet med CO2-handtering vil statsaksjeselskapet Gassco få i oppdrag å sjå på høve til transport av CO2 frå potensielle fangstprosjekt i Noreg, jf. kap. 1840, ny post 74 Transport av CO2.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 10 mill. kroner, til 5 mill. kroner. Ein viser til omtale og tilsvarande løyving under kap. 1840, ny post 74. Som følgje av usikkert kostnadsoverslag for ovannemnde arbeid blir det foreslått å tilføre posten stikkordet «kan nyttast under post 74».
Samla blir det foreslått å redusere løyvinga med 9,5 mill. kroner, til 144,8 mill. kroner. Gassnova disponerer hovuddelen av midlane til kartlegging av høve til fullskala demonstrasjon av CO2-handtering i Noreg. Det blir foreslått å tilføre posten stikkordet «kan nyttes under post 74» etter same forklaring som under post 21.
Løyvinga til kjøp av forskingstenester dekkjer driftsutgifter ved teknologisenteret på Mongstad og nedbetaling av selskapets lån og kapitalkostnader.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 32 mill. kroner, til 1 732 mill. kroner.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 27,5 mill. kroner, til 0,5 mill. kroner.
I tråd med Prop. 1 S (2014–2015) blir det lagt opp til å føre vidare arbeidet med å kartleggje høve til fullskala demonstrasjon av CO2-handtering i Noreg.
Utgiftene for studiane er førebels usikre, men første fasen av Gasscos arbeid med idéstudiar blir anslått til 10 mill. kroner. Regjeringa vil komme nærare tilbake til status og vidare planar i revidert budsjett 2015.
Det blir foreslått ei løyving på 10 mill. kroner. Ein viser til tilsvarande utgiftsreduksjon under kap. 1840, post 21 Spesielle driftsutgifter. Arbeidet vil starte opp i 2014, og vil gå føre seg inn i 2015. Det blir derfor foreslått at posten blir tilføydd stikkordet «kan overførast».
Løyvinga under kap. 2440, post 30 Investeringar blir foreslått redusert med 1 000 mill. kroner, til 37 000 mill. kroner. Reduksjonen skuldast hovudsakleg forskyving av prosjekt og investeringar på fleire felt.
SDØEs berekna driftsresultat er redusert med 7 200 mill. kroner, til 118 900 mill. kroner.
Overslaget for netto kontantstraum frå SDØE er redusert frå 116 900 mill. kroner til 109 900 mill. kroner, ein reduksjon på 7 000 mill. kroner frå gjeldande budsjett for 2014.
Endringane i underpostar fører ikkje til endring i NVE Anlegg sitt berekna driftsresultat.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 0,2 mill. kroner, til 1,4 mill. kroner.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 4,2 mill. kroner, til 19,2 mill. kroner.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 60 mill. kroner, til 131,4 mill. kroner.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 37 mill. kroner, til 73 mill. kroner. Meirverdiavgift blir inntektsført under kap. 5521.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 5 mill. kroner, til 84 mill. kroner.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 12 mill. kroner, til 1 099 mill. kroner.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 3,2 mill. kroner, til 5,6 mill. kroner.
Statoil ASA vil i 2014 utbetale utbytte for heile 2013 og for to kvartal i 2014. Den norske stat eig i dag 2 136 393 559 aksjar i selskapet.
Det blir foreslått å auke løyvinga på post 85 med 7 691 mill. kroner, til 22 646 mill. kroner.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Åsmund Aukrust, Eva Kristin Hansen, Per Rune Henriksen, Anna Ljunggren og Terje Aasland, fra Høyre, Nikolai Astrup, Tina Bru, Odd Henriksen og Eirik Milde, fra Fremskrittspartiet, Jan-Henrik Fredriksen og Oskar J. Grimstad, fra Kristelig Folkeparti, Rigmor Andersen Eide, fra Senterpartiet, Marit Arnstad, fra Venstre, lederen Ola Elvestuen, fra Sosialistisk Venstreparti, Ingunn Gjerstad, og fra Miljøpartiet De Grønne, Rasmus Hansson, viser til de foreslåtte endringene i statsbudsjettet for 2014 for Olje- og energidepartementet, og til forslag om at Konsesjonsavgiftsfondets vedtekter blir opphevet når endringene i industrikonsesjonsloven og vassdragsreguleringsloven trer i kraft.
Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2014 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner | |
Utgifter: | ||||
1810 | Oljedirektoratet | |||
1 | Driftsutgifter, blir auka med | 4 200 000 | ||
frå kr 257 300 000 til kr 261 500 000 | ||||
21 | Spesielle driftsutgifter, kan overførast, blir auka med | 60 000 000 | ||
frå kr 150 100 000 til kr 210 100 000 | ||||
1820 | Noregs vassdrags- og energidirektorat | |||
1 | Driftsutgifter, blir auka med | 25 000 | ||
frå kr 493 600 000 til kr 493 625 000 | ||||
22 | Flaum- og skredførebygging, kan overførast, kan nyttast under postane 60 og 72, blir auka med | 24 000 000 | ||
frå kr 241 300 000 til kr 265 300 000 | ||||
1840 | CO2-handtering | |||
21 | Spesielle driftsutgifter, kan overførast, kan nyttast under post 74, blir nedsett med | 10 000 000 | ||
frå kr 15 000 000 til kr 5 000 000 | ||||
70 | Gassnova SF, kan overførast, kan nyttast under postane 73 og 74, blir nedsett med | 9 500 000 | ||
fra kr 154 300 000 til kr 144 800 000 | ||||
71 | Forskingstenester, TCM DA, kan overførast, blir nedsett med | 32 000 000 | ||
frå kr 1 764 000 000 til kr 1 732 000 000 | ||||
73 | Fullskala CO2-handtering på Mongstad, kan overførast, kan nyttast under post 70, blir nedsett med | 27 500 000 | ||
frå kr 28 000 000 til kr 500 000 | ||||
74 | (Ny) Transport av CO2, kan overførast, blir løyvd med | 10 000 000 | ||
2440 | Statens direkte økonomiske engasjement i petroleumsverksemda | |||
30 | Investeringar, blir nedsett med | 1 000 000 000 | ||
frå kr 38 000 000 000 til kr 37 000 000 000 | ||||
2490 | NVE Anlegg | 0 | ||
24 | Driftsresultat | |||
Spesifikasjon: | ||||
Driftsinntekter | -85 000 000 | |||
Driftsutgifter | 80 700 000 | |||
Avskrivingar | 4 000 000 | |||
Renter av statens kapital | 300 000 | |||
Investeringsformål | 1 000 000 | |||
Reguleringsfond | - 1 000 000 | |||
0 | ||||
Inntekter: | ||||
4800 | Olje- og energidepartementet | |||
70 | Garantiprovisjon, Gassco, blir auka med | 200 000 | ||
frå kr 1 200 000 til kr 1 400 000 | ||||
4810 | Oljedirektoratet | |||
1 | Gebyrinntekter, blir auka med | 4 200 000 | ||
frå kr 15 000 000 til kr 19 200 000 | ||||
2 | Oppdrags- og samarbeidsinntekter, blir auka med | 60 000 000 | ||
frå kr 71 400 000 til kr 131 400 000 | ||||
4 | Sal av undersøkingsmateriale, blir auka med | 37 000 000 | ||
frå kr 36 000 000 til kr 73 000 000 | ||||
4840 | CO2-handtering | |||
80 | Renter, TCM DA, blir nedsett med | 5 000 000 | ||
frå kr 89 000 000 til kr 84 000 000 | ||||
86 | Avdrag, TCM DA, blir nedsett med | 12 000 000 | ||
frå kr 1 111 000 000 til kr 1 099 000 000 | ||||
5440 | Statens direkte økonomiske engasjement i petroleumsverksemda | |||
24 | Driftsresultat, blir nedsett med | 7 200 000 000 | ||
frå kr 126 100 000 000 til kr 118 900 000 000 | ||||
Spesifikasjon: | ||||
Driftsinntekter | 180 800 000 000 | |||
Driftsutgifter | -31 600 000 000 | |||
Leite- og feltutviklingsutgifter | -2 300 000 000 | |||
Avskrivingar | -23 100 000 000 | |||
Renter av statens kapital | -4 900 000 000 | |||
118 900 000 000 | ||||
80 | Renter av statens kapital, blir nedsett med | 800 000 000 | ||
frå kr 5 700 000 000 til kr 4 900 000 000 | ||||
5582 | Sektoravgifter under Olje- og energidepartementet | |||
70 | Bidrag til kulturminnevern, blir auka med | 3 200 000 | ||
frå kr 2 400 000 til kr 5 600 000 | ||||
5685 | Aksjar i Statoil ASA | |||
85 | Utbytte, blir auka med | 7 691 000 000 | ||
frå kr 14 955 000 000 til kr 22 646 000 000 |
II
Fullmakt til å inngå forplikting ut over gitt løyvingStortinget samtykkjer i at Olje- og energidepartementet i 2014 kan pådra seg forpliktingar utover gitt løyving innanfor følgjande beløp:
Kap | Post | Formål | Samla ramme |
1815 | Petoro AS | ||
73 | Statleg deltaking i petroleumsverksemd på islandsk kontinentalsokkel | 30 mill. kroner |
III
Oppheving av vedtektene til KonsesjonsavgiftsfondetStortinget samtykkjer i at Konsesjonsavgiftsfondets vedtekter, vedtekne av Stortinget 31. januar 1975, blir oppheva når endringane i industrikonsesjonslova og vassdragsreguleringslova fremja i Prop. 4 L (2014–2015) trer i kraft.
Oslo, i energi- og miljøkomiteen, den 2. desember 2014
Ola Elvestuen |
leder og ordfører |