Olje- og energidepartementet (OED) foreslår
i proposisjonen endringar i statsbudsjettet 2014.
Med bakgrunn i avviklinga av Konsesjonsavgiftsfondet
blir det i proposisjonen foreslått at Konsesjonsavgiftsfondets vedtekter
blir oppheva når endringane i industrikonsesjonslova og vassdragsreguleringslova
fremja i Prop. 4 L (2014–2015) trer i kraft.
Som ein del av den årlege behandlinga av statsbudsjettet
gir Stortinget fullmakter til Kongen i statsråd og Olje- og energidepartementet
knytte til petroleumsverksemda, jf. Prop. 1 S og Innst. 9 S (2013–2014).
I proposisjonen gjer Olje- og energidepartementet
greie for bruk av enkelte av desse fullmaktene i 2014.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 4,2 mill. kroner,
til 261,5 mill. kroner. Ein viser til motsvarande inntektsauke under
kap. 4810, post 1 Gebyrinntekter.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 60 mill. kroner,
til 210,1 mill. kroner.
Ein viser til motsvarande inntektsauke under
kap. 4810, post 2 Oppdrags- og samarbeidsinntekter.
Den norske stat deltek gjennom Petoro Iceland AS
med 25 prosent i tre utvinningsløyve på islandsk kontinentalsokkel.
Det blir foreslått ei fullmakt til å pådra staten
forpliktingar utover gitt løyving på inntil 30 mill. kroner knytte
til fortløpande forretningsverksemd innanfor gjeldande deltakingsvedtak,
jf. forslag til romartalsvedtak II. Tilsvarande fullmakt er foreslått
for 2015, jf. Prop. 1 S (2014–2015) for Olje- og energidepartementet.
På vegner av offentlege verksemder har Direktoratet
for forvaltning og IKT (Difi) inngått avtale om leveranse av elektronisk
ID (eID) frå private leverandørar.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 25 000 kroner,
til 493,625 mill. kroner.
Flaumen som råka fleire kommunar på Vestlandet
i slutten av oktober har ført til omfattande skadar og det har vore
naudsynt å setje i verk tiltak straks for å rydde opp og avverje
fare for ytterlegare skadar.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 24 mill. kroner,
til 265,3 mill. kroner.
I samband med oppfølginga av Regjeringas strategi
for det vidare arbeidet med CO2-handtering
vil statsaksjeselskapet Gassco få i oppdrag å sjå på høve til transport
av CO2 frå potensielle fangstprosjekt
i Noreg, jf. kap. 1840, ny post 74 Transport av CO2.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 10 mill.
kroner, til 5 mill. kroner. Ein viser til omtale og tilsvarande
løyving under kap. 1840, ny post 74. Som følgje av usikkert kostnadsoverslag
for ovannemnde arbeid blir det foreslått å tilføre posten stikkordet «kan
nyttast under post 74».
Samla blir det foreslått å redusere løyvinga
med 9,5 mill. kroner, til 144,8 mill. kroner. Gassnova disponerer
hovuddelen av midlane til kartlegging av høve til fullskala demonstrasjon
av CO2-handtering i Noreg. Det blir foreslått
å tilføre posten stikkordet «kan nyttes under post 74» etter same
forklaring som under post 21.
Løyvinga til kjøp av forskingstenester dekkjer driftsutgifter
ved teknologisenteret på Mongstad og nedbetaling av selskapets lån
og kapitalkostnader.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 32 mill.
kroner, til 1 732 mill. kroner.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 27,5 mill.
kroner, til 0,5 mill. kroner.
I tråd med Prop. 1 S (2014–2015) blir det lagt opp
til å føre vidare arbeidet med å kartleggje høve til fullskala demonstrasjon
av CO2-handtering i Noreg.
Utgiftene for studiane er førebels usikre, men første
fasen av Gasscos arbeid med idéstudiar blir anslått til 10 mill.
kroner. Regjeringa vil komme nærare tilbake til status og vidare
planar i revidert budsjett 2015.
Det blir foreslått ei løyving på 10 mill. kroner. Ein
viser til tilsvarande utgiftsreduksjon under kap. 1840, post 21
Spesielle driftsutgifter. Arbeidet vil starte opp i 2014, og vil
gå føre seg inn i 2015. Det blir derfor foreslått at posten blir
tilføydd stikkordet «kan overførast».
Løyvinga under kap. 2440, post 30 Investeringar blir
foreslått redusert med 1 000 mill. kroner, til 37 000 mill. kroner.
Reduksjonen skuldast hovudsakleg forskyving av prosjekt og investeringar på
fleire felt.
SDØEs berekna driftsresultat er redusert med 7 200
mill. kroner, til 118 900 mill. kroner.
Overslaget for netto kontantstraum frå SDØE
er redusert frå 116 900 mill. kroner til 109 900 mill. kroner, ein
reduksjon på 7 000 mill. kroner frå gjeldande budsjett for 2014.
Endringane i underpostar fører ikkje til endring
i NVE Anlegg sitt berekna driftsresultat.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 0,2 mill. kroner,
til 1,4 mill. kroner.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 4,2 mill. kroner,
til 19,2 mill. kroner.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 60 mill. kroner,
til 131,4 mill. kroner.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 37 mill. kroner,
til 73 mill. kroner. Meirverdiavgift blir inntektsført under kap.
5521.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 5 mill. kroner,
til 84 mill. kroner.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 12 mill.
kroner, til 1 099 mill. kroner.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 3,2 mill. kroner,
til 5,6 mill. kroner.
Statoil ASA vil i 2014 utbetale utbytte for
heile 2013 og for to kvartal i 2014. Den norske stat eig i dag 2 136 393 559
aksjar i selskapet.
Det blir foreslått å auke løyvinga på post 85
med 7 691 mill. kroner, til 22 646 mill. kroner.