Innstilling frå justiskomiteen om endringar i statsbudsjettet for 2009 under Justis- og politidepartementet
Dette dokument
- Innst. 59 S (2009–2010)
- Kildedok: Prop. 45 S (2009–2010), unntatt kap. 456 og 3456
- Dato: 26.11.2009
- Utgiver: justiskomiteen
- Sidetall: 8
Tilhører sak
Alt om
Innhold
- 1. Samandrag
- 1.1 Innleiing
- 1.2 Forslag om endringar
- Kap. 400 Justisdepartementet
- Kap. 410 Tingrettane og lagmannsrettane
- Kap. 430 Kriminalomsorga si sentrale forvaltning
- Kap. 3430 Kriminalomsorga si sentrale forvaltning
- Kap. 440 Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten
- Kap. 3440 Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten
- Kap. 441 Oslo politidistrikt
- Kap. 3441 Oslo politidistrikt
- Kap. 3451 Samfunnssikkerhet og beredskap
- Kap. 3462 Tinglysing
- Kap. 5630 Aksjar i Norsk Eigedomsinformasjon as
- Kap. 470 Fri rettshjelp
- Kap. 3470 Fri rettshjelp
- Kap. 471 Staten sitt erstatningsansvar
- Kap. 472 Valdsoffererstatning og rådgiving til offer for kriminalitet
- Kap. 475 Bubehandling
- 2. Merknader frå komiteen
- 3. Tilråding frå komiteen
Til Stortinget
Justis- og politidepartementet legg i proposisjonen fram forslag om endringar i løyvingane under diverse kapittel i statsbudsjettet for 2009. Endringsforslaga på nokre av dei regelbundne postane er m.a. baserte på rekneskapstal per 31. august 2009. Departementet understrekar at tala for forbruk på dei regelbundne postane berre er prognosar, og at dei endelege rekneskapstala kan avvike ein del frå desse prognosane.
Som følgje av forsinka etablering av Utmarksdomstolen for Finnmark er det mogleg å frigjere midlar under kap. 410 post 1 til finansiering av Statsbygg sitt arbeid med planar for landsvern for eigedomane som blir nytta av domstolane over kap. 400 post 1. På denne bakgrunn vert det foreslått å omdisponere 1,1 mill. kroner frå kap. 410 post 1 til kap. 400 post 1.
Løyvinga på posten dekkjer faste og variable lønsutgifter samt lønsutgifter til tilkalla og ekstraordinære dommarar og andre ordinære driftsutgifter.
Det vert foreslått å redusere løyvinga under kap. 410 post 1 med 1,1 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer ordinære driftsutgifter i kriminalomsorga.
Det vert foreslått å auke løyvinga under kap. 430 post 1 med 4,2 mill. kroner mot ein tilsvarande reduksjon i løyvinga under kap. 430 post 21.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3430 post 3. Ettersom inntekter frå husleige, sal og tilskot i 2009 er venta å bli høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2009, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 430 post 1 med 6,8 mill. kroner.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3430 post 4. Som følgje av at tilskot frå Utanriksdepartementet til internasjonalt fengselssamarbeid i 2009 er høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga for 2009, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 430 post 1 med 0,4 mill. kroner.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 430 post 1 med 11,4 mill. kroner.
Posten omfattar utgifter arbeidsdrifta har til materiale, vanleg utskifting av mindre maskiner og utstyr, kursing av tilsette retta mot hjelpemiddel brukt i arbeidsdrifta samt vedlikehald og drift av maskinparken. Arbeidspengar til dei innsette inngår også i løyvinga.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 430 post 21 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3430 post 2. Inntektene som vert ført under posten er venta å bli høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga for 2009. Det vert derfor foreslått å auke løyvinga under kap. 430 post 21 med 5,1 mill. kroner.
Meirutgiftene i samband med arbeidsdrifta under kap. 430 post 21 er venta å bli lågare enn meirinntekta under kap. 3430 post 2. Det vert derfor foreslått å omdisponere 4,2 mill. kroner frå kap. 430 post 21 til kap. 430 post 1.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 430 post 21 med 0,9 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå sal av arbeidsdrifta sin produksjon.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 430 post 21 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3430 post 2. Inntektene som vert ført under posten er venta å bli høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2009. På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3430 post 2 med 5,1 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer m.a. leigeinntekter for teneste- og leigebustad, refundert kost og husleige samt klientavhengige driftstilskot til overgangsbustadane.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3430 post 3. Inntektene frå sal og tilskot som vert ført under posten er venta å bli 6,8 mill. kroner høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2009. Det vert derfor foreslått å auke løyvinga under kap. 3430 post 3 med 6,8 mill. kroner.
Løyvinga dekkjer tilskot til deltaking i internasjonalt fengselssamarbeid.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3430 post 4. Ettersom tilskot frå Utanriksdepartementet til internasjonalt fengselssamarbeid er høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2009 vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3430 post 4 med 0,4 mill. kroner.
Løyvinga dekkjer alle ordinære driftsutgifter ved Politidirektoratet, politidistrikta (ikkje Oslo politidistrikt), politireserven og politiet sine særorgan (ikkje Politihøgskolen).
Det er venta ein nedgang i talet på produserte pass. Dette vil gje reduserte utgifter på til saman 8,6 mill. kroner. På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 440 post 1 med 8,6 mill. kroner.
Med bakgrunn i kravet om realistisk budsjettering vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 50 mill. kroner.
EU har vedteke å gje høgare prioritet til prosjektet, og medlemslanda har forplikta seg til å utvikle/sluttføre sine nasjonale Schengen informasjonssystem. Medlemslanda skal også gjennomføre ulike testaktivitetar i samarbeid med EU-kommisjonen mot det sentrale SIS II.
EU-avgjerda har vesentlege konsekvensar for det norske SIS II-prosjektet. Aktivitetsnivået må aukast andre halvår 2009 for å kunne møte dei internasjonale pliktene opp mot EU. Auka aktivitet medfører i hovudsak behov for å ta inn fleire eksterne konsulentar med spisskompetanse i prosjektet, og kostnadene stig vesentleg som følgje av dette. På denne bakgrunn vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 10 mill. kroner.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 51,4 mill. kroner.
Posten dekkjer sideutgifter i samband med dei sivile gjeremåla.
På bakgrunn av rekneskapstal hittil i år og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 23 med 10 mill. kroner.
Det er no klart at Noreg sitt tilskot til EUs yttergrensefond for 2009 ikkje vil bli krevd inn før i 2010. På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 440 post 73 med 47 mill. kroner i 2009.
Posten dekkjer inntekter frå behandlingsgebyr for pass og våpenløyvingar. Posten dekkjer også gebyr for Oslo politidistrikt.
Det vert vist til omtale under kap. 440 post 1 om redusert passproduksjon.
På posten vert det rekneskapsført inntekter frå innbytte og sal av utskifta køyretøy m.m.
Med bakgrunn i kravet om realistisk budsjettering vert det foreslått å løyve 50 mill. kroner under kap. 3440 post 3.
Posten dekkjer gebyr i samband med statsborgarskap, familieinnvandring og arbeids-, busettings- og utdanningsløyver.
På bakgrunn av erfaringstal, rekneskapstal hittil i år og venta utvikling vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3440 post 6 med 10,9 mill. kroner.
Posten skal dekkje gebyrinntekter i samband med den sivile rettspleia på grunnplanet – dvs. gebyr for tvangsforretningar og forliksrådsbehandling.
På bakgrunn av erfaringstal, rekneskapstal hittil i år og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post 7 med 85 mill. kroner.
Posten dekkjer alle ordinære driftsutgifter i Oslo politidistrikt.
Som følgje av mindre aktivitet knytta til politioppdrag som gjev refusjonar, vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 441 post 1 med 5 mill. kroner.
Vidare vert det på bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling foreslått å auke løyvinga under kap. 441 post 1 med 1,5 mill. kroner.
Samla vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 441 post 1 med 3,5 mill. kroner.
Posten gjeld i hovudsak refusjonar av utgifter for politioppdrag som einingane i politidistriktet har utført for organisasjonar, lag, entreprenørar og offentlege etatar i samsvar med særskilt heimel.
Inntektsmålet for posten ligg noko høgt, og hittil i år er det rekneskapsført lite på posten i høve til tidlegare år. Dette har samanheng med politikonflikten som fann stad i første halvår 2009, der polititilsette tok på seg færre privatbetalte oppdrag. Aktiviteten vil truleg ta seg opp dei siste månadene av året. På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3441 post 2 med 5 mill. kroner.
Posten omfattar foreldreinnbetaling og statstilskot til personalbarnehage.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3441 post 5 med 1,5 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå avgifter til dekning av utgifter for tilsyn retta mot risikofylt verksemd.
Avgiftsinnbetalingane er venta å bli lågare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2009. På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3451 post 1 med 3,9 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå registreringar av rettar i burettsdelar.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3462 post 1 med 6 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå tinglysing i fast eigedom ved Statens kartverk.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3462 post 2 med 20 mill. kroner.
Gjeldande løyving under posten i 2009 er 8,7 mill. kroner. På generalforsamlinga til Norsk Eigedomsinformasjon as våren 2009 vart det vedteke eit utbytte på 10,728 mill. kroner for rekneskapsåret 2008. På denne bakgrunn vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 5630 post 85 med 2,028 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer utgifter til sakkunnige og meddommarar m.m. i saker der det er gitt fri sakførsel.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 1 med 0,5 mill. kroner.
Løyvinga på posten skal gå til å dekkje utgifter til advokat i saker der det er gitt heil eller delvis fri sakførsel.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 470 post 70 med 30 mill. kroner.
Saksomkostningar tilkjent staten i benefiserte saker blir førte under posten.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3470 post 1 med 2 mill. kroner.
Etter straffeprosesslova har ein sikta rett til erstatning for økonomisk tap og til oppreisning etter faste satsar for krenking eller anna skade av ikkje-økonomisk art dersom vedkomande blir frifunne, forfølginga mot vedkomande blir innstilt, eller vedkomande har vore pågripen eller fengsla i strid med sentrale menneskerettskonvensjonar. Løyvinga på posten er regelstyrt.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 471 post 72 med 4 mill. kroner.
Posten er ei regelstyrt overslagsløyving og skal gå til erstatning i saker etter valdsoffererstatningslova, m.a. sakskostnader i samband med søknaden og klagebehandlinga.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 472 post 70 med 21 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer dei regelstyrte utgiftene til staten i samband med behandlinga av saker om tvangsoppløysing av aksjeselskap og saker om konkurs etter konkurslova § 73.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 475. post 1 med 10 mill. kroner.
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Jan Bøhler, Sigvald Oppebøen Hansen, Stine Renate Håheim, Thor Lillehovde og Tove-Lise Torve, frå Framstegspartiet, Hans Frode Kielland Asmyhr, Morten Ørsal Johansen, leiaren Per Sandberg og Tor Sigbjørn Utsogn, frå Høgre, André Oktay Dahl og Anders B. Werp, frå Sosialistisk Venstreparti, Akhtar Chaudhry, og frå Senterpartiet, Jenny Klinge, viser til at inntektene fra arbeidsdriften i kriminalomsorgen ligger an til å bli høyere enn forventet, og at merinntektene trolig vil overstige merkostnadene. Komiteen vil understreke at den anser det som positivt at arbeidsdriften genererer inntekter, og vil oppfordre kriminalomsorgen til å vektlegge dette også i det videre arbeidet med arbeidsdriften og de som jobber der.
Komiteen merker seg at det fremmes forslag om å øke bevilgningen til politiet med 50 mill. kroner, begrunnet i at det tidligere fremlagte budsjettet ikke inneholder realistiske anslag for inntekter fra salg og innbytte av kjøretøy og lignende som skiftes ut. Komiteen ser positivt på at tilsvarende oppjustering er foreslått i statsbudsjettet for 2010.
Komiteen merker seg at økt aktivitetsnivå i SIS II-prosjektet også medfører økte kostnader, særlig til eksterne konsulenter med særlig spisskompetanse. Komiteen ser det som gunstig at det i justissektoren generelt, og i dette prosjektet spesielt, blir benyttet spisskompetanse der det vil tilføre verdifull erfaring og kunnskap.
Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjere slikt
vedtak:
I statsbudsjettet for 2009 vert det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
Utgifter | |||
400 | Justisdepartementet | ||
1 | Driftsutgifter, vert auka med | 1 100 000 | |
frå kr 261 146 000 til kr 262 246 000 | |||
410 | Tingrettane og lagmannsrettane | ||
1 | Driftsutgifter, vert redusert med | 1 100 000 | |
frå kr 1 443 581 000 til kr 1 442 481 000 | |||
430 | Kriminalomsorga si sentrale forvaltning | 11 400 000 | |
1 | Driftsutgifter, vert auka med | ||
frå kr 2 954 555 000 til kr 2 965 955 000 | |||
21 | Spesielle driftsutgifter, kan nyttes under kap. 430 post 1, vert auka med | 900 000 | |
frå kr 62 228 000 til kr 63 128 000 | |||
440 | Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten | ||
1 | Driftsutgifter, kan nyttast under kap. 441 post 1, vert auka med | 51 400 000 | |
frå kr 8 339 532 000 til kr 8 390 932 000 | |||
23 | Sideutgifter i samband med sivile gjeremål, vert auka med | 10 000 000 | |
frå kr 42 038 000 til kr 52 038 000 | |||
73 | Tilskot til EUs yttergrensefond, vart redusert med | 47 000 000 | |
frå kr 47 000 000 til kr 0 | |||
441 | Oslo politidistrikt | ||
1 | Driftsutgifter, kan nyttast under kap. 440 post 1, vert redusert med | 3 500 000 | |
frå kr 1 700 028 000 til kr 1 696 528 000 | |||
470 | Fri rettshjelp | ||
1 | Driftsutgifter, vert auka med | 500 000 | |
frå kr 4 399 000 til kr 4 899 000 | |||
70 | Fri sakførsel, vert redusert med | 30 000 000 | |
frå kr 436 884 000 til kr 406 884 000 | |||
471 | Staten sitt erstatningsansvar | ||
72 | Erstatning etter straffeforfølging, overslagsløyving, vert redusert med | 4 000 000 | |
frå kr 17 767 000 til kr 13 767 000 | |||
472 | Valdsoffererstatning og rådgivning til offer for kriminalitet | ||
70 | Erstatning til offer for vald, overslagsløyving, vert redusert med | 21 000 000 | |
frå kr 166 127 000 til kr 145 127 000 | |||
475 | Bubehandling | ||
1 | Driftsutgifter, vert auka med | 10 000 000 | |
frå kr 47 999 000 til kr 57 999 000 |
Kap. | Post | Formål | Kroner |
Inntekter | |||
3430 | Kriminalomsorga si sentrale forvaltning | ||
2 | Inntekter frå arbeidsdrifta, vert auka med | 5 100 000 | |
frå kr 56 169 000 til kr 61 269 000 | |||
3 | Andre inntekter, vert auka med | 6 800 000 | |
frå kr 8 210 000 til kr 15 010 000 | |||
4 | Tilskot, vert auka med | 400 000 | |
frå kr 1 574 000 til kr 1 974 000 | |||
3440 | Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten | ||
1 | Gebyr - pass og våpen, vert redusert med | 40 000 000 | |
frå kr 281 600 000 til kr 241 600 000 | |||
3 | (NY) Salsinntekter, vert løyvd med | 50 000 000 | |
6 | Gebyr – utlendingssaker, vert redusert med | 10 900 000 | |
frå kr 95 535 000 til kr 84 635 000 | |||
7 | Gebyr – sivile gjeremål, vert auka med | 85 000 000 | |
frå kr 465 021 000 til kr 550 021 000 | |||
3441 | Oslo politidistrikt | ||
2 | Refusjonar, vert redusert med | 5 000 000 | |
frå kr 23 535 000 til kr 18 535 000 | |||
5 | Personalbarnehage, vert auka med | 1 500 000 | |
frå kr 2 756 000 til kr 4 256 000 | |||
3451 | Samfunnssikkerhet og beredskap | ||
1 | Gebyr, vert redusert med | 3 900 000 | |
frå kr 114 816 000 til kr 110 916 000 | |||
3462 | Tinglysing | ||
1 | Gebyrinntekter, burettsregister, vert redusert med | 6 000 000 | |
frå kr 54 000 000 til kr 48 000 000 | |||
2 | Gebyrinntekter, fast eigedom, vert auka med | 20 000 000 | |
frå kr 865 000 000 til kr 885 000 000 | |||
3470 | Fri rettshjelp | ||
1 | Tilkjende saksomkostningar m.m., vert redusert med | 2 000 000 | |
frå kr 3 132 000 til kr 1 132 000 | |||
5630 | Aksjer i Norsk Eiendomsinformasjon as | ||
85 | Utbytte, vert auka med | 2 028 000 | |
frå kr 8 700 000 til kr 10 728 000 |
Oslo, i justiskomiteen, den 26. november 2009
Per Sandberg |
André Oktay Dahl |
leder |
ordfører |