Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Innstilling fra arbeids- og sosialkomiteen om endringar i statsbudsjettet for 2007 under Arbeids- og inkluderingsdepartementet

Dette dokument

  • Innst. S. nr. 61 (2007-2008)
  • Kildedok: St.prp. nr. 12 (2007-2008), unntatt kap. 650, 651, 683, 690, 691, 3651, 3680 og 3690
  • Dato: 30.11.2007
  • Utgiver: Arbeids- og sosialkomiteen
  • Sidetall: 5
  • PDF

Innhold

Til Stortinget

Arbeids- og inkluderingsdepartementet legg i proposisjonen fram forslag om endringar av løyvingane under enkelte kapittel under programområde 09 Arbeid og sosiale formål på statsbudsjettet, endringar av løyvingane under programområde 29 Sosiale formål, folketrygda, programområde 33 Arbeidsliv, folketrygda og inntektene under folketrygda for 2007.

Følgjande områder i proposisjonen blir ikkje handsama av arbeids- og sosialkomiteen, men av kommunal- og regionalkomiteen: kap. 650, 651, 683, 690, 691, 3651, 3680 og 3690 og er difor ikkje omtalt i denne innstillinga.

Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Lise Christoffersen, Eva Kristin Hansen, Per Rune Henriksen og Sverre Myrli, fra Fremskrittspartiet, Robert Eriksson, Kari Kjønaas Kjos og Kenneth Svendsen, fra Høyre, Martin Engeset, fra Sosialistisk Venstreparti, lederen Karin Andersen, fra Kristelig Folkeparti, Åse Gunhild Woie Duesund, fra Senterpartiet, Dagfinn Sundsbø, og fra Venstre, André N. Skjelstad, viser til komiteens behandling av St.prp. nr. 1 (2006-2007) og de respektive partiers merknader i Budsjett-innst. S. nr. 15 (2006-2007), samt Stortingets behandling av Revidert nasjonalbudsjett for 2007, jf. Innst. S. II (2006-2007).

Når det gjelder kapitler og poster som ikke er omtalt nedenfor, har komiteen ingen merknader og slutter seg til de fremlagte forslagene i proposisjonen.

Post 1 Driftsutgifter blir foreslått auka samla med 5,875 mill. kroner.

Ei auking med 0,875 mill. kroner mot at kap. 683 Ressurssenter for natur- og reindriftstenester, post 1 Driftsutgifter blir foreslått redusert med tilsvarande beløp. I tillegg styrking av post 1 med 5 mill. kroner knytt til utgifter til helserefusjonsprosjektet.

Post 21 Særskilde driftsutgifter foreslås redusert med 5 mill. kroner. Forslaget fremmast mot tilsvarande auke under kap. 601 post 73 Tilskot til helse- og rehabiliteringstenester for sjukmeldte.

Post 45 foreslås auka med 8 mill. kroner.

Styrkinga av Arbeids- og velferdsetaten med 13 mill. kroner; 5 mill. kroner på post 1 og 8 mill. kroner på post 45 fremmes med inndekking i nedsetjing av løyvinga under kap. 634 post 73. Forslaget inneber òg at Helse- og omsorgsdepartementets ramme blir redusert med 3 mill. kroner, jf. St.prp. nr. 10 (2007-2008).

Rekneskapen til tidlegare Rikstrygdeverket viste i 2006 tre uavklarte differansar som er vidareført i Arbeids- og velferdsetatens rekneskap. Dette gjeld kasseforsterkningar, pensjonstrygd for sjømenn og bidragsområdet. Nettoeffekten av differansane utgjer 106,7 mill. kroner.

Differansane for kasseforsterkningar og pensjonstrygd for sjømenn er per i dag isolert og bokført som gjeld i Arbeids- og velferdsetaten sin balanse. Etterkontrollar viser at utbetalingane er korrekte, slik at differansen ikkje utgjør ein reell gjeld.

For bidragsområdet er differansen per i dag isolert og bokført som ein fordring i Arbeids- og velferdsetaten sin balanse. Etterkontrollar tilbake til 1992 viser at utbetalingane er korrekte knytt til innbetalt bidrag. Differansen er av rekneskapsteknisk art og representerer ikkje ein reell fordring i Arbeids- og velferdsetaten sin balanse.

Departementet gjer framlegg om at differansane blir postert ut i Arbeids- og velferdsetaten sitt rekneskap mot konto for forskyving i balansen. Det er satt i verk tiltak som skal sikre at det ikkje blir nye differansar. Det synast til forslag til vedtak II.

Post 71 Særskilde arbeidsmarknadstiltak, kan overførast, foreslås redusert med 50 mill. kroner.

Post 73 Investeringar i skjerma verksemd foreslås redusert med 10 mill. kroner.

Post 74 Lønnssubsidie ved reaktivisering, overslagsløyving, foreslås redusert med 24 mill. kroner til 20 mill. kroner.

Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet og Høyre, har ingen merknader og slutter seg til det fremlagte forslaget.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Høyreviser til at bakgrunnen for mindreforbruket på dette kapittel, ifølge departementet, er noe lavere gjennomsnittlig pris på arbeidsmarkedstiltakene for yrkeshemmede enn hva som lå til grunn for forslaget til bevilgning i St.prp. nr. 1 (2006-2007). Det er også blitt mindre behov for investeringer i skjermede virksomheter enn hva som lå til grunn for bevilgningen i forslaget til statsbudsjett for 2007.

Disse medlemmer mener det er behov for en betydelig sterkere innsats på de områder som gjelder tiltak for å få yrkeshemmede tilbake til en aktiv tilværelse og innsats på arbeidsmarkedet. Det er derfor lite tillitvekkende, slik disse medlemmer ser det, når bevilgede midler ikke blir benyttet.

Når det gjelder post 74, Lønnssubsidium ved reaktivisering er mindreforbruket begrunnet med at aktiviteten på disse tiltakene er blitt lavere enn regnet med. Disse medlemmer anser lønnssubsidium ved reaktivisering og uførepensjon som lønnstilskudd som kan være effektive virkemidler i arbeidet med å hjelpe yrkeshemmede og andre uføretrygdede tilbake til yrkesaktivitet enten restarbeidsevnen er stor eller liten, og mener at innsatsen på dette området burde har vært betydelig større fra NAVs side. Disse medlemmer viser til sine respektive partiers merknader i Budsjett-innst. S. nr. 15 (2007-2008) i tilknytning til kap. 634.

Post 1 Ventelønn, overslagsløyving, foreslås auka med 15 mill. kroner til 340 mill. kroner.

Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet og Høyre, har ingen merknader og slutter seg til det fremlagte forslaget.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Høyre finner behovet for å øke utgiftene til ventelønn vanskelig å forstå i dagens situasjon med høy sysselsetting og mangel på arbeidskraft. Disse medlemmer mener at det må gjøres en større innsats fra NAV"s side for å bistå dem som, etter dagens regelverk har rett til ventelønn, for å skaffe seg nytt arbeid istedenfor å være passive mottakere av offentlige ytelser.

Disse medlemmer viser til sine respektive partiers merknader i Budsjett-innst. S. nr. 15 (2007-2008) i tilknytning til kap. 635.

Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre følgende

vedtak:

I

I statsbudsjettet for 2007 blir det gjort følgjande endringar:

Kap.

Post

Formål

Kroner

Utgifter

601

Utredningsverksemd, forsking m.m.

73

Tilskot til helse- og rehabiliteringstenester for sjukmeldte, kan overførast, blir auka med

5 000 000

frå kr 2 000 000 til kr 7 000 000

605

Arbeids- og velferdsetaten

1

Driftsutgifter, blir auka med

5 875 000

frå kr 7 698 354 000 til kr 7 704 229 000

21

Særskilde driftsutgifter, blir redusert med

5 000 000

frå kr 47 000 000 til kr 42 000 000

45

Større utstyrsanskaffingar og vedlikehald, kan overførast, blir auka med

8 000 000

frå kr 206 300 000 til kr 214 300 000

606

Trygderetten

1

Driftsutgifter, blir redusert med

1 800 000

frå kr 56 009 000 til kr 54 209 000

621

Tilskot forvalta av Sosial- og helsedirektoratet

22

Særskilde driftsutgifter, funksjonshemma, blir redusert med

1 400 000

frå kr 32 900 000 til kr 31 500 000

634

Arbeidsmarknadstiltak

71

Særskilde arbeidsmarknadstiltak, kan overførast, kan nyttast under post 70, blir redusert med

50 000 000

frå kr 3 575 600 000 til kr 3 525 600 000

73

Investeringar i skjerma tiltak, kan overførast, kan nyttast under post 71, blir redusert med

10 000 000

frå kr 17 000 000 til kr 7 000 000

74

Lønnssubsidium ved reaktivisering, kan overførast, blir redusert med

24 000 000

frå kr 44 000 000 til kr 20 000 000

635

Ventelønn

1

Driftsutgifter, overslagsløyving, blir auka med

15 000 000

frå kr 325 000 000 til kr 340 000 000

648

Arbeidsretten, meklingsinstitusjonen m.m.

1

Driftsutgifter, blir auka med

1 300 000

frå kr 12 890 000 til kr 14 190 000

21

Særskilde driftsutgifter, kan overførast, blir redusert med

1 300 000

frå kr 1 600 000 til kr 300 000

660

Krigspensjon

70

Tilskot, militære, overslagsløyving, blir redusert med

4 000 000

frå kr 234 000 000 til kr 230 000 000

71

Tilskot, sivile, overslagsløyving, blir redusert med

13 000 000

frå kr 568 000 000 til kr 555 000 000

664

Pensjonstrygda for sjømenn

70

Tilskot, blir redusert med

65 000 000

frå kr 707 000 000 til kr 642 000 000

666

Avtalefestet pensjon (AFP)

70

Tilskot, blir auka med

2 000 000

frå kr 958 000 000 til kr 960 000 000

667

Supplerande stønad til personar over 67 år

70

Tilskot, overslagsløyving, blir auka med

2 000 000

frå kr 248 000 000 til kr 250 000 000

2541

Dagpengar

70

Dagpengar, overslagsløyving, blir redusert med

300 000 000

frå kr 4 700 000 000 til kr 4 400 000 000

2542

Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs mv.

70

Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs mv., overslagsløyving, blir redusert med

200 100 000

frå kr 490 100 000 til kr 290 000 000

2620

Stønad til einslig mor eller far

70

Overgangsstønad, overslagsløyving, blir redusert med

114 000 000

frå kr 2 359 000 000 til kr 2 245 000 000

72

Stønad til barnetilsyn, overslagsløyving, blir redusert med

40 000 000

frå kr 500 000 000 til kr 460 000 000

73

Utdanningsstønad, blir redusert med

12 000 000

frå kr 81 000 000 til kr 69 000 000

76

Forskottering av underhaldsbidrag, blir redusert med

60 000 000

frå kr 1 110 000 000 til kr 1 050 000 000

2650

Sjukepengar

70

Sjukepengar for arbeidstakarar mv., overslagsløyving, blir redusert med

500 000 000

frå kr 25 140 000 000 til kr 24 640 000 000

71

Sjukepengar for sjølvstendige, overslagsløyving, blir redusert med

135 000 000

frå kr 1 545 000 000 til kr 1 410 000 000

72

Omsorgs- og pleiepengar ved barns sjukdom m.m., overslagsløyving, blir auka med

30 000 000

frå kr 340 000 000 til kr 370 000 000

75

Feriepengar av sjukepengar, overslagsløyving, blir auka med

45 000 000

frå kr 1 300 000 000 til kr 1 345 000 000

2652

Medisinsk rehabilitering mv.

70

Rehabiliteringspengar, overslagsløyving, blir redusert med

51 000 000

frå kr 8 036 000 000 til kr 7 985 000 000

71

Legeerklæringar, blir redusert med

30 000 000

frå kr 290 000 000 til kr 260 000 000

2653

Ytingar til yrkesretta attføring

70

Attføringspengar, overslagsløyving, blir redusert med

567 000 000

frå kr 10 754 000 000 til kr 10 187 000 000

71

Attføringsstønad, overslagsløyving, blir redusert med

3 000 000

frå kr 1 180 000 000 til kr 1 177 000 000

2655

Uføre

70

Grunnpensjon, overslagsløyving, blir redusert med

46 000 000

frå kr 17 686 000 000 til kr 17 640 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving, blir auka med

96 000 000

frå kr 26 664 000 000 til kr 26 760 000 000

72

Særtillegg, overslagsløyving, blir auka med

15 000 000

frå kr 1 375 000 000 til kr 1 390 000 000

73

Førebels uførepensjon, overslagsløyving, blir auka med

83 000 000

frå kr 167 000 000 til kr 250 000 000

74

Tidsavgrensa uførestønad, overslagsløyving, blir redusert med

371 000 000

frå kr 6 411 000 000 til kr 6 040 000 000

75

Ménerstatning ved yrkesskade, overslagsløyving, blir redusert med

10 000 000

frå kr 105 000 000 til kr 95 000 000

76

Yrkesskadetrygd gml. lovgiving, overslagsløyving, blir redusert med

8 000 000

frå kr 78 000 000 til kr 70 000 000

2661

Grunn- og hjelpestønad, hjelpemiddel mv.

70

Grunnstønad, overslagsløyving, blir redusert med

5 000 000

frå kr 1 545 000 000 til kr 1 540 000 000

71

Hjelpestønad, overslagsløyving, blir redusert med

25 000 000

frå kr 1 640 000 000 til kr 1 615 000 000

73

Hjelpemiddel mv. under arbeid og utdanning, blir redusert med

10 700 000

frå kr 110 700 000 til kr 100 000 000

74

Tilskot til biler, blir auka med

90 000 000

frå kr 735 000 000 til kr 825 000 000

75

Betring av funksjonsevna, hjelpemiddel, blir auka med

73 200 000

frå kr 2 641 800 000 til kr 2 715 000 000

76

Betring av funksjonsevna, andre formål, blir auka med

2 500 000

frå kr 97 500 000 til kr 100 000 000

77

Ortopediske hjelpemiddel, blir auka med

25 000 000

frå kr 715 000 000 til kr 740 000 000

78

Høyreapparat, blir auka med

35 000 000

frå kr 420 000 000 til kr 455 000 000

2670

Alderdom

70

Grunnpensjon, overslagsløyving, blir redusert med

38 000 000

frå kr 37 538 000 000 til kr 37 500 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving, blir auka med

20 000 000

frå kr 54 869 000 000 til kr 54 889 000 000

73

Særtillegg, overslagsløyving, blir redusert med

23 000 000

frå kr 4 833 000 000 til kr 4 810 000 000

2680

Etterlatne

70

Grunnpensjon, overslagsløyving, blir auka med

9 000 000

frå kr 1 271 000 000 til kr 1 280 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving, blir redusert med

13 000 000

frå kr 1 093 000 000 til kr 1 080 000 000

2686

Gravferdsstønad

70

Gravferdsstønad, overslagsløyving, blir auka med

11 000 000

frå kr 114 000 000 til kr 125 000 000

2690

Diverse utgifter

70

Sjukestønadsutgifter i utlandet, blir redusert med

5 000 000

frå kr 235 000 000 til kr 230 000 000

77

Pasientar frå avtaleland mv., blir auka med

5 000 000

frå kr 90 000 000 til kr 95 000 000

Inntekter

3634

Arbeidsmarknadstiltak

2

Opplæringstenester, blir redusert med

2 000 000

frå kr 2 000 000 til kr 0

3635

Ventelønn mv.

1

Refusjon statlig verksemd mv., jf. kap. 635, blir redusert med

9 500 000

frå kr 98 000 000 til kr 88 500 000

85

Innfordring av feilutbetaling av ventelønn, blir auka med

2 100 000

frå kr 2 400 000 til kr 4 500 000

5701

Diverse inntekter

3

Hjelpemiddelsentralar m.m., blir auka med

2 000 000

frå kr 46 000 000 til kr 48 000 000

73

Refusjon frå bidragspliktige, blir redusert med

65 000 000

frå kr 515 000 000 til kr 450 000 000

74

Refusjon medisinsk behandling, blir auka med

3 800 000

frå kr 900 000 til kr 4 700 000

85

Innfordret misbruk av dagpengar, blir auka med

51 300 000

frå kr 35 700 000 til kr 87 000 000

5704

Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs

2

Dividende, blir auka med

10 000 000

frå kr 100 000 000 til kr 110 000 000

5705

Refusjon av dagpengar

1

Refusjon av dagpengar, statsgaranti ved konkurs, blir redusert med

36 000 000

frå kr 50 000 000 til kr 14 000 000

3

Refusjon for dagpengar frå EØS-land, blir auka med

200 000

frå kr 2 500 000 til kr 2 700 000

II

Fullmakter knytt til uavklarte differansar

Stortinget samtykkar i at Arbeids- og inkluderingsdepartementet kan:

  • 1. Debitere Arbeids- og velferdsetatens mellomværande med statskassa i statsrekneskapen og kreditere konto for forskyving i balansen med kr 46 770 674,41.

  • 2. Debitere Arbeids- og velferdsetatens mellomværande med statskassa i statsrekneskapen og kreditere konto for forskyving i balansen med kr 2 358 567,48.

  • 3. Kreditere Arbeids- og velferdsetatens mellomværande med statskassa i statsrekneskapen og debitere konto for forskyving i balansen med kr 155 794 701.

Oslo, i arbeids- og sosialkomiteen, den 30. november 2007

Karin Andersen

leder

Kenneth Svendsen

ordfører