Innstilling frå transport- og kommunikasjonskomiteen om endring av løyvingar mv. for 2005 på Samferdselsdepartementets område
Dette dokument
- Innst. S. nr. 45 (2005-2006)
- Kildedok: St.prp. nr. 23 (2005-2006)
- Dato: 08.12.2005
- Utgiver: Transport- og kommunikasjonskomiteen
- Sidetall: 3
Tilhører sak
Alt om
Innhold
- Innleiing
- Samandrag
- Merknader frå komiteen
- Sak teken opp under behandlinga i komiteen
- Forslag fra mindretall
- Tilråding frå komiteen
Til Stortinget
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Eirin Faldet, Svein Gjelseth, Irene Johansen, Torstein Rudihagen, Tor-Arne Strøm og Truls Wickholm, frå Framstegspartiet, Bård Hoksrud, leiaren Per Sandberg og Arne Sortevik, frå Høgre, Øyvind Halleraker og Trond Helleland, frå Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland, frå Kristelig Folkeparti, Jan Sahl, frå Senterpartiet, Oddbjørn Vatne, og frå Venstre, Borghild Tenden, viser til at Samferdselsdepartementet i proposisjonen legg fram ein del saker under programkategoriane 21.10 Administrasjon m.m., 21.30 Vegformål, 21.40 Særskilde transporttiltak, 21.50 Jernbaneformål og 22.10 Post og telekommunikasjonar.
Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1300 post 70 Tilskot til internasjonale organisasjonar, med 2,2 mill. kroner mot tilsvarande reduksjon av kap. 1301 post 21 Utgreiingar om miljø, trafikktryggleik mv.
Det blir vist til oppretting av eit europeisk jernbanebyrå (ERA), jf. St.prp. nr. 6 (2005-2006). I proposisjonen er det lagt opp til at det årlege tilskotet frå Noreg til drifta av ERA blir dekt på Samferdselsdepartementets budsjett (kap. 1300 post 70). For 2005 er tilskotet frå Noreg på om lag 2,2 mill. kroner.
Departementet foreslår å redusere løyvinga på kap. 1301 post 21 Utgreiingar om miljø, trafikktryggleik mv., med 2,2 mill. kroner, jf. kap. 1300 post 70.
For prosjektet E18 Momarken - Sekkelsten gjer departementet greie for styrings- og kostnadsramme etter ekstern kvalitetssikring. Departementet legg etter dette til grunn ei styringsramme på 450 mill. kroner og ei kostnadsramme på 490 mill. kroner (omrekna til 2005-prisnivå). Dette er noko lågare enn det førebelse overslaget i St.prp. nr. 1 (2005-2006).
Det er stor uvisse når det gjeld oljeprisen. Denne uvissa vil kunne ha ein pris i form av eit risikotillegg. Samferdselsdepartementet orienterer i proposisjonen om at staten kan ta ein viss risiko for oljeprisutviklinga ved forhandlingane med ferjeselskapa om nye driftsavtalar.
Løyvinga på posten utgjer i 2005 24 mill. kroner. Departementet foreslår at kap. 1330 post 74 Kompensasjon for el-avgift for elektrifisert skinnegåande transport, får tilføydd stikkordet "kan overførast", slik at ein kan halde tilbake ein del av løyvinga for 2005 for sluttoppgjer i 2006, jf. forslag til romertalsvedtak.
Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1350 post 22 Omstruktureringskostnader, med 30 mill. kroner. Fleire personar enn rekna med har valt sluttpakke, etableringsstøtte og/eller studiestøtte med eingongsutbetaling i 2005.
Det blir foreslått å korrigere feilføring i Jernbaneverkets rekneskap for 2004, jf. forslag til romertalsvedtak.
Løyvinga på kap. 4380 post 1 Diverse avgifter og gebyr, blir foreslått auka med 1,322 mill. kroner, jf. at i samband med lønnsoppgjeret for 2005 er Post- og teletilsynet tildelt 1,322 mill. kroner i lønskompensasjon på kap. 1380 post 1 Driftsutgifter. Etaten er sjølvfinansierande.
Komiteen ingen merknader.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser til uvær som denne høsten har rammet Vestlandet og deler av Midt-Norge og som har ført til store ødeleggelser på vegene. Både riksveger og fylkesveger er rammet i fylkene Rogaland, Hordaland, Sogn og Fjordane, Møre og Romsdal, Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag. Opprydning og utbedring av skader vil gi omfattende ekstrakostnader.
Disse medlemmer er peker på at dersom disse ekstrakostnadene skal belastes eksisterende vedlikeholdsbudsjetter for riks- og fylkesveger, vil det store etterslepet i vegvedlikehold øke ytterligere.
Disse medlemmer mener at ekstraordinære kostnader påført av ekstraordinære værforhold derfor bør dekkes med ekstra bevilgninger. Disse medlemmer foreslår derfor å bevilge kap. 1320 (ny) post 32 Til kompensasjon for ekstraordinære utgifter til vegvedlikehold riks- og fylkesveger med 60 mill. kroner.
Disse medlemmer viser til at tilsvarende beløp må overføres fra Statens petroleumsfond og foreslår på denne bakgrunn at kap. 5800 post 50 Overføring fra fondet økes med 60 mill. kroner tilsvarende den foreslåtte bevilgning under kap. 1320 post 32.
Disse medlemmer fremmer derfor følgende forslag:
"I
I statsbudsjettet for 2005 blir det gjort følgende endringer:
Kap. |
Post |
Formål |
Kroner |
1320 |
Statens vegvesen (jf. kap. 4320) |
||
32 |
(Ny) Til kompensasjon for ekstraordinære utgifter til vegvedlikehold riks- og fylkesveger, bevilges med |
60 000 000 | |
5800 |
Statens petroleumsfond (jf. kap. 2800) |
||
50 |
Overføring fra fondet, økes med |
60 000 000 |
II
Stortinget samtykker i at stikkordet "kan overføres" brukes på bevilgningen under kap. 1320 ny post 32.
Beløpet brukes til ekstraordinære opprydnings- og vedlikeholdstiltak både på riksveger og fylkesveger i forbindelse med uværet på Vestlandet og i deler av Midt-Norge høsten 2005 og fordeles av departementet i samråd med fylkesmannen i berørte fylker."
Forslag fra Fremskrittspartiet:
I
I statsbudsjettet for 2005 blir det gjort følgende endringer:
Kap. |
Post |
Formål |
Kroner |
1320 |
Statens vegvesen (jf. kap. 4320) |
||
32 |
(Ny) Til kompensasjon for ekstraordinære utgifter til vegvedlikehold riks- og fylkesveger, bevilges med |
60 000 000 | |
5800 |
Statens petroleumsfond (jf. kap. 2800) |
||
50 |
Overføring fra fondet, økes med |
60 000 000 |
II
Stortinget samtykker i at stikkordet "kan overføres" brukes på bevilgningen under kap. 1320 ny post 32.
Beløpet brukes til ekstraordinære opprydnings- og vedlikeholdstiltak både på riksveger og fylkesveger i forbindelse med uværet på Vestlandet og i deler av Midt-Norge høsten 2005 og fordeles av departementet i samråd med fylkesmannen i berørte fylker.
Komiteen har elles ingen merknader, viser til proposisjonen og rår til at Stortinget gjer slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2005 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. |
Post |
Formål |
Kroner |
Utgifter |
|||
1300 |
Samferdselsdepartementet (jf. kap. 4300) |
||
70 |
Tilskot til internasjonale organisasjonar, blir auka med |
2 200 000 | |
frå kr 13 600 000 til kr 15 800 000 |
|||
1301 |
Forsking og utvikling mv. |
||
21 |
Utgreiingar om miljø, trafikktryggleik mv., blir redusert med |
2 200 000 | |
frå kr 17 000 000 til kr 14 800 000 |
|||
1350 |
Jernbaneverket (jf. kap. 4350) |
||
22 |
Omstruktureringskostnader, blir auka med |
30 000 000 | |
frå kr 75 000 000 til kr 105 000 000 |
|||
Inntekter |
|||
4380 |
Post- og teletilsynet (jf. kap. 1380) |
||
1 |
Diverse avgifter og gebyr, blir auka med |
1 322 000 | |
frå kr 170 400 000 til kr 171 722 000 |
II
Stortinget samtykkjer i at:
-
1. stikkordet "kan overførast" blir tilføydd løyvinga under kap. 1330 Særskilde transporttiltak, post 74 Kompensasjon for el-avgift for elektrifisert skinnegåande transport.
-
2. Jernbaneverkets mellomvære med statskassa (gjeld til statskassa) blir i 2005 korrigert med 1 080 000 kroner mot konto for forskuvingar i balansen for å rette opp feilføring i Jernbaneverkets rekneskap i 2004.
Oslo, i transport- og kommunikasjonskomiteen, den 8. desember 2005
Per Sandberg leiar |
Torstein Rudihagen ordførar |