Medisinsk utstyr dekkjer eit stort spekter av produkt med medisinsk
formål – nesten 8 000 ulike produkttypar.
EUs direktiv om medisinsk utstyr slår fast at kvart medlemsland
skal ha tilgang til tilstrekkelege reaksjonsmiddel for å sjå til
at utstyr som skal plasserast på marknaden, stettar krava i direktiva,
medrekna at medlemslanda kan ta dei nødvendige stega for å hindre
at utilfredsstillande utstyr finst på marknaden.
Forvaltnings- og tilsynsansvaret for området medisinsk utstyr
er i Noreg delt mellom Direktoratet for samfunnstryggleik og beredskap
og Helsedirektoratet, der Direktoratet for samfunnstryggleik og
beredskap har eit særleg ansvar for elektromedisinsk utstyr. Direktoratet
for samfunnstryggleik og beredskap har i sitt tilsyn med elektromedisinsk
utstyr fleire valalternativ og kan setje i verk strengare tiltak
enn det Helsedirektoratet kan etter lov om medisinsk utstyr.
Eit forslag til endringar i lov om medisinsk utstyr blei sendt
på høyring i april 2006 med høyringsfrist i juni same året. Det
kom inn tjue høyringsmerknader. Ingen av høyringsinstansane går
imot forslaget til lovendring.
Departementet meiner at det er behov for å innføre reglar i lov
om medisinsk utstyr som svarar til dei som finst i lov om tilsyn
med elektriske anlegg og elektrisk utstyr.
Det blir foreslått å ta inn ein heimelsrett i lov om medisinsk
utstyr som gir rett til å gi tvangsmulkt for ikkje å innfri pålegg
fastsette med heimel i lova.
Det blir òg foreslått ei endring i lov om medisinsk utstyr § 9
som gjer at Helsedirektoratet får tilsvarande rett som Direktoratet
for samfunnstryggleik og beredskap når det gjeld kontrolltaking
og testing. Forslaget opnar for at departementet kan avgjere at
kostnader knytte til vurdering av utstyret skal delast mellom produsentar,
importørar eller marknadsførarar, eller at dei heilt eller delvis
skal dekkjast av det offentlege.
Forslaga kan føre til auka kostnader for produsentar, marknadsførarar
eller importørar av medisinsk utstyr i Noreg. Ein reknar ikkje med
at lovendringane vil føre til auka administrative kostnader.
Komiteen viser til at
forslag til endringer i lov om medisinsk utstyr ser ut til på en
tilfredsstillende måte å imøtekomme de krav som er gjengitt i utsendt EU-direktiv. Komiteen har også merket seg at ingen
av de 20 høringsinstansene har merknader til lovendringene.
Komiteen viser videre til proposisjonens
innhold, der det åpnes for bruk av tvangsmulkt i de tilfeller pålegg
ikke blir fulgt opp. Dette er, slik komiteen ser
det, en nødvendig sikring for at lovens intensjoner blir fulgt opp.
I lov om medisinsk utstyr § 9 er det foreslått endringer som gir
Helsedirektoratet tilsvarende rett som Direktoratet for samfunnssikkerhet
og beredskap har til kontroll og testing.