«Stortinget ber regjeringen i forbindelse med
arbeidet med fremtidige klimamål, og i forbindelse med vurdering
av hensiktsmessigheten av en klimalov, vurdere nærmere hvordan kontroll
og overvåking av måloppnåelse i klimapolitikken kan gjennomføres.»
Klima- og miljødepartementet uttaler i brev 20. august
2014:
«Regjeringen vil utrede hensiktsmessigheten av klimalov,
og det legges opp til en åpen innspillsprosess, som vil følges opp
høsten 2014. Spørsmål knyttet til kontroll og overvåking av måloppnåelse
i klimapolitikken vil være en viktig del av arbeidet. Regjeringen
vil komme tilbake til Stortinget på en egnet måte.»
Klima- og miljødepartementet uttaler i brev 19. januar
2016:
«Vedtaket blir fulgt opp i forbindelse med utarbeidelse
av forslag til klimalov i tråd med Stortingets vedtak 475, 476 og
478, 24. mars 2015, jf. Innst. 212 S (2014–2015) fra Energi- og miljøkomiteen.»
Komiteen har merket
seg at vedtaket blir fulgt opp i forbindelse med utarbeidelse av
forslag til klimalov. Komiteen avventer dette før
vedtaket kvitteres ut.
«Stortinget ber regjeringen stadfeste lokalisering av
nybygg for Arkivverkets sentraldepot og Norsk helsearkiv på Tynset,
forutsatt at fullført kvalitetssikring av styringsunderlag og kostnadsoverslag
tilsier bygging av et eventuelt nybygg.»
Kulturdepartementet uttaler i brev 19. august 2014:
«Kulturdepartementet vil redegjøre for oppfølgingen
av vedtaket i Prop. 1 S (2014–2015).»
Kulturdepartementet uttaler i brev 22. desember 2015:
«Kulturdepartementet har redegjort for oppfølgingen
av vedtaket i budsjettproposisjonen for 2016, jf. Prop. 1 S (2015–2016)
side 62.
Regjeringen har redegjort for sin vurdering
av ulike tiltak for å realisere innsparingspotensialet i dette prosjektet,
og foreslått at arkivprosjektet på Tynset innrettes slik at de mest
arbeidskrevende funksjonene vil bli opprettet på Tynset, men permanent
oppbevaring av papirarkiver lokaliseres annetsteds. Det legges til
grunn at det forenklete prosjektet vil innebære en langt mer effektiv
løsning. Regjeringen vil komme tilbake til Stortinget med saken.
Saken
er omtalt i Innst. 14 S (2015–2016) fra Familie- og kulturkomiteen
og Innst. 16 S (2015–2016) fra Kommunal- og forvaltningskomiteen,
og ble drøftet i Stortingets debatt om Innst. 14 S (2015–2016) 9. desember
2015.»
Komiteen har merket
seg at regjeringen vil komme tilbake til Stortinget med saken og
avventer dette før vedtaket kvitteres ut.
«Stortinget ber regjeringen legge frem en nasjonal
plan for elektronisk kommunikasjon.»
Samferdselsdepartementet uttaler i brev 19. september
2014:
«Samferdselsdepartementet vil redegjøre for oppfølgingen
i Prop. 1 S (2014–2015).»
Samferdselsdepartementet uttaler i brev 18.
januar 2015:
«Oppfølging av vedtaket er omtalt i del III i Prop.
1 S (2015–2016) for Samferdselsdepartementet. Det opplyses at planen
for elektronisk kommunikasjon vil inngå i stortingsmeldingen om
digital agenda for Norge som vil gi en helhetlig framstilling av
regjeringens IKT-politikk.
Transport- og kommunikasjonskomiteen
hadde i Innst. 13 S (2015–2016) ikke merknader til departementets
redegjørelse.»
Komiteen avventer
stortingsmeldingen om digital agenda for Norge som vil gi en helhetlig framstilling
av regjeringens IKT-politikk før vedtaket kvitteres ut.