Innstilling fra næringskomiteen om endringar i statsbudsjettet 2012 under Nærings- og handelsdepartementet

Innhald

Til Stortinget

1. Sammendrag

I denne proposisjonen legg Nærings- og handelsdepartementet fram endringsforslag på statsbudsjettet 2012 i samsvar med punkt 1.1 nedanfor.

1.1 Endringsforslag

1.1.1 Kap. 900 Nærings- og handelsdepartementet

Post 22 Utgifter til kontrollfunksjonar

Stortinget vedtok i desember 2011 å opprette ei statleg eining som skulle forvalte ordninga med offentleg støtta eksportkredittar, jf. Prop. 34 S, Prop. 42 S og Innst. 138 S (2011–2012). Nærings- og handelsdepartementet inngjekk ein avtale med Eksportfinans ASA om ei overgangsordning fram til ei ny statleg eining var oppretta 1. juli 2012.

I samband med etableringa av overgangsordninga blei det oppretta ein ekstern kontrollfunksjon for låna under ordninga. Stortinget løyvde 6,5 mill. kroner til dette i samband med behandlinga av Prop. 111 S og Innst. 375 S (2011–2012). Overgangsperioden er avslutta, og det er utbetalt om lag 5,5 mill. kroner til å dekkje utgifter til kontrollfunksjonen.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga med 1 mill. kroner, frå 6,5 til 5,5 mill. kroner.

1.1.2 Kap. 904 Brønnøysundregistra

Post 1 Driftsutgifter

Brønnøysundregistra har hatt auka utgifter som følgje av mellom anna utgreiingsoppdrag og andre inntektsgjevande oppgåver enn det som låg til grunn i opphavleg løyving.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 9 mill. kroner, frå 322,6 til 331,6 mill. kroner, mot tilsvarande auking under kap. 3904, post 2.

Post 22 Forvalting av Altinn-løysinga, kan overførast

Brønnøysundregistra har hatt auka utgifter og inntekter som følgje av fleire tenesteeigarar, fleire applikasjonar og oppdrag frå Skattedirektoratet i samband med nye versjonar av Altinn II.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 15 mill. kroner, frå 202,7 til 217,7 mill. kroner, mot tilsvarande auking under kap. 3904, post 3.

1.1.3 Kap. 910 Sjøfartsdirektoratet

Post 1 Driftsutgifter

Skipsregistra og Sjøfartsdirektoratet blei slått saman 1. januar 2012. Ved samanslåinga gjekk dei tilsette i Skipsregistra inn i Sjøfartsdirektoratet si ordning der pensjonskostnadene fullt ut blir belasta arbeidsgjevar og dekkja av løyvinga under kap. 910, post 1. Sjøfartsdirektoratet vil såleis få auka utgifter til innbetaling av pensjon med om lag 1,1 mill. kroner i 2012, og Nærings- og handelsdepartementet gjer framlegg om å auke løyvinga med 1,1 mill. kroner, frå 337,85 til 338,95 mill. kroner.

1.1.4 Kap. 922 Romverksemd

Post 70 Kontingent i European Space Agency (ESA)

Norsk Romsenter har hatt utbetalingar i euro til ESA til anna valutakurs enn den som blei lagt til grunn i saldert budsjett. Samla utgjer valutakursjusteringane ei innsparing på om lag 5,6 mill. kroner. Samstundes har det vore justering i kontingentoppkallinga frå ESA i budsjettåret, noko som gir auke på om lag 14,2 mill. kroner.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 8,6 mill. kroner, frå 131,5 til 140,1 mill. kroner.

Post 71 Internasjonal romverksemd

Norsk Romsenter har hatt utbetalingar i euro til den europeiske romorganisasjonen ESA og i amerikanske dollar til det kanadiske radarsatellittprogrammet, til andre valutakursar enn dei som blei lagt til grunn i saldert budsjett. Samla utgjer valutakursjusteringane ei innsparing på om lag 13,9 mill. kroner. Samstundes har det vore ei endring i oppkallinga av programmidlar frå ESA i 2012, noko som gir ei auke på om lag 34,6 mill. kroner.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 20,7 mill. kroner, frå 333,8 til 354,5 mill. kroner.

Post 73 Galileo

Eurokursen har endra seg i løpet av budsjettåret samanlikna med kursen som blei lagt til grunn i saldert budsjett. I 2012 har den norske innbetalinga til Galileo blitt nedjustert med om lag 5,9 mill. kroner.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga med 5,9 mill. kroner, frå 103,5 til 97,6 mill. kroner.

1.1.5 Kap. 924 Internasjonalt samarbeid og utviklingsprogram

Post 70 Tilskot

Løyvinga dekkjer kontingent til Europakommisjonen for norsk deltaking i EU-program som Nærings- og handelsdepartementet har fagansvar for. I tillegg dekkjer løyvinga utgifter knytt til oppfølging av programma. Faktiske utbetalinar til Europakommisjonen har vore vesentleg lågare enn forventa.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga med 9 mill. kroner, frå 35 til 26 mill. kroner.

1.1.6 Kap. 934 Internasjonaliseringstiltak

Post 74 Tilrettelegging av overgangsordning for CIRR-kvalifiserte lån

I samband med etableringa av ei overgangsordning for eksportfinansiering, jf. omtale under kap. 900 post 22, inngjekk Nærings- og handelsdepartementet og Eksportfinans ASA ein avtale om at Eksportfinans ASA skulle leggje til rette og inngå låneavtalar på vegne av staten. Overgangsperioden er avslutta, og det er utbetalt om lag 77 mill. kroner under posten.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga med 3 mill. kroner, frå 80 til 77 mill. kroner.

Post 90 Lån til førebels statleg eksportfinansieringsordning for CIRR-kvalifiserte lån, kan overførast

I samband med etableringa av ei overgangsordning for eksportfinansiering, jf. omtale under kap. 900, post 22, løyvde Stortinget 40 mrd. kroner i 2011 til lån under ordninga. Løyvinga blei gjort overførbar. Overgangsperioden er avslutta, og utbetalingane i perioden var på om lag 21,5 mrd. kroner. Av dette utgjorde utbetalingane i 2012 om lag 14,8 mrd. kroner. Ein syner til kap. 2429 post 90 for nærare omtale av låneutbetalingar i andre halvår 2012.

1.1.7 Kap. 950 Forvalting av statleg eigarskap

Post 21 Særskilde driftsutgifter

Dei samla utgiftene for 2012 vil venteleg bli om lag 26 mill. kroner.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 0,3 mill. kroner, frå 25,7 til 26,0 mill. kroner.

1.1.8 Kap. 2421 Innovasjon Noreg

Post 90 Lån frå statskassa til utlånsverksemd, overslagsløyving

Innlåna har blitt auka noko i 2012 ut over det som låg til grunn ved salderinga av budsjettet for 2012. Dette inneber òg at avdraga blir auka, jf. omtale under kap. 5325 post 90.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 450 mill. kroner, frå 42,1 til 42,55 mrd. kroner.

Overføring av eigarskapet til Investinor AS

Regjeringa varsla i Meld. St. 22 (2011–2012) Verktøy for vekst – om Innovasjon Norge og SIVA SF, at ein etter ei samla vurdering ville fremme forslag om å overføre eigarskapet til Investinor AS frå Innovasjon Noreg til Nærings- og handelsdepartementet. Investinor AS blei oppretta som eit dotterselskap av Innovasjon Noreg for at dei bedriftsretta verkemidla skulle samlast og tilpassast brukarane. Dette har vist seg å ha mindre verdi, ettersom Investinor AS opererer uavhengig av Innovasjon Noregs andre aktivitetar. Vidare har styringsmodellen blitt komplisert etter at fylkeskommunane kom inn som deleigarar av Innovasjon Noreg i 2010. Det indirekte eigarskapet medfører òg at Investinor AS ikkje formelt er underlagt retningslinene for statleg eigarskap og leiarlønn.

Nærings- og handelsdepartementet gjer med dette framlegg om å overføre eigarskapet i Investinor AS frå Innovasjon Noreg til departementet i 2012. Nærings- og handelsdepartementet gjer òg framlegg om at den formelle overføringa, til kostpris på 2,2 mrd. kroner, og omklassifiseringa av eigarskapet i den statlege kapitalrekneskapen, blir gjort gjennom eige romertalsforslag, jf. Forslag til vedtak II.

1.1.9 Kap. 2429 Eksportkreditt Noreg AS

Post 90 Utlån

Eksportkreditt Noreg AS har vært i verksemd sidan juli 2012. Selskapet forvaltar den nye statlege eksportkredittordninga på vegne av staten. Nytt anslag viser at Eksportkreditt Noreg AS vil gi fleire lån enn tidlegare antatt. Det mest sannsynlege anslaget for samla låneutbetalingar i andre halvår 2012 er no 12,8 mrd. kroner. Ein syner til kap. 934 post 90 for nærare omtale av låneutbetalingar i første halvår 2012.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 2,8 mrd. kroner, frå 10 til 12,8 mrd. kroner.

1.1.10 Kap. 3902 Justervesenet

Post 1 Gebyrinntekter

Nærings- og handelsdepartementet gjer framlegg om å auke løyvinga med 0,15 mill. kroner, frå 57,1 til 57,25 mill. kroner.

1.1.11 Kap. 3904 Brønnøysundregistra

Post 1 Gebyrinntekter

Omfanget av gebyrpliktige registreringar i Brønnøysundregistra har auka meir enn forventa i 2012. Dette gjeld særleg Lausøyreregisteret og meldingar om kapitalnedsetting til Føretaksregisteret som følgje av endringar i aksjelova.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 50 mill. kroner, frå 463 til 513 mill. kroner.

Post 2 Refusjonar, oppdragsinntekter og andre inntekter

Løyvinga foreslås auka med 9 mill. kroner, frå 29 til 38 mill. kroner, mot tilsvarande auke under kap. 904, post 1, jf. omtale over.

Post 3 Refusjonar og inntekter knytt til forvalting av Altinn-løysinga

Løyvinga foreslås auka med 15 mill. kroner, frå 53,2 til 68,2 mill. kroner, mot tilsvarande auke under kap. 904, post 22, jf. omtale over.

1.1.12 Kap. 3934 Internasjonaliseringstiltak

Forvaltninga av lån som er gitt frå staten under overgangsordninga for eksportfinansiering, jf. omtale under kap. 900, post 22, er overført til Eksportkreditt Noreg AS frå 1. juli 2012. Gebyrinntekter, avdrag og renteinntekter knytt til utlåna er budsjettert på dette kapitlet for første halvår 2012 og under kap. 5329 og 5629 for andre halvår 2012.

Post 70 Gebyr frå overgangsordning for CIRR-kvalifiserte lån

Overgangsperioden er avslutta, og det er innbetalt gebyr på om lag 9,8 mill. kroner.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 8,8 mill. kroner, frå 1 til 9,8 mill. kroner.

Post 71 (Ny) Tilbakeføring av tilskot frå EXPO 2010

Det vert gjort framlegg om å opprette ein inntektspost knytt til tilbakeføring av dei gjenverande midlane frå verdsutstillinga EXPO 2010. Dette gjeld overskotet etter avvikling og sal av Noreg sin paviljong.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om ei løyving på ny post 71 på 10 mill. kroner.

Post 80 Renter frå overgangsordning for CIRR-kvalifiserte lån

Overgangsperioden er avslutta, og det er innbetalt renter på om lag 76 mill. kroner. På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga med 8 mill. kroner, frå 84 til 76 mill. kroner.

Post 90 Avdrag frå overgangsordning for CIRR-kvalifiserte lån

Overgangsperioden er avslutta, og det er innbetalt avdrag på om lag 240 mill. kroner. På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga med 130 mill. kroner, frå 370 til 240 mill. kroner.

1.1.13 Kap. 3950 Forvalting av statleg eigarskap

Post 96 Sal av aksjar

I statsbudsjettet for 2012 er det løyvd 25 mill. kroner frå mogelege statlege aksjesal. Endelege og fullstendige inntektsbeløp for dei einskilde aksjesala er føresett løyvd i løpet av budsjettåret når transaksjonane er avklara eller gjennomførde, enten i eigne proposisjonar eller i dei faste endringsproposisjonane i vår- og haustsesjonen.

Tilbakekjøpsavtalar

Nærings- og handelsdepartementet inngjekk i 2011 tilbakekjøpsavtalar med DNB ASA, Telenor ASA og Yara International ASA.

Generalforsamlinga i Telenor ASA gav i mai 2011 styret i selskapet fullmakt til å erverve inntil 5 pst. av eigne aksjar, tilsvarande 83 mill. aksjar. Etter at kapitalnedsettinga hadde trått i kraft fekk staten utbetalt eit vederlag på 2 323,6 mill. kroner for dei innløyste aksjane. Staten sin eigardel er etter dette uendra på 54 pst.

Generalforsamlinga i Yara International ASA gav i mai 2011 styret i selskapet fullmakt til å erverve inntil 5 pst. av eigne aksjar, tilsvarande om lag 14 mill. aksjar. Etter at kapitalnedsetjinga var sette i kraft, fekk staten utbetalt eit vederlag på 318,9 mill. kroner for dei innløyste aksjane. Staten sin eigardel er etter dette uendra på 36,2 pst.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 2 617,5 mill. kroner, frå 25 til 2 642,5 mill. kroner.

1.1.14 Kap. 5325 Innovasjon Noreg

Post 90 Avdrag på uteståande fordringar

Nærings- og handelsdepartementet gjer framlegg om å auke løyvinga med 900 mill. kroner, frå 41,9 til 42,8 mrd. kroner.

1.1.15 Kap. 5329 Eksportkreditt Noreg AS

Post 70 Gebyr m.m.

Nytt og betre anslag på gebyrinntekter under ordninga som Eksportkreditt Noreg AS forvaltar er 10 mill. kroner.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 9 mill. kroner, frå 1 til 10 mill. kroner.

Post 90 Avdrag på uteståande fordringar

Nytt og betre anslag tyder på at avdragsinnbetalingane under ordninga vil bli om lag 880 mill. kroner.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga med 320 mill. kroner, frå 1,2 mrd. kroner til 880 mill. kroner.

1.1.16 Kap. 5613 Renter frå SIVA SF

Post 80 Renter

Som følgje av rentestrukturen på statspapira som dei nye låna til SIVA SF i 2012 er knytt opp til, er det grunnlag for å redusere renteinntektsløyvinga med 3,3 mill. kroner.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga med 3,3 mill. kroner, frå 29,5 til 26,2 mill. kroner.

1.1.17 Kap. 5625 Renter og utbyte frå Innovasjon Noreg

Post 80 Renter på lån frå statskassa

Som følgje av faktiske renteinnbetalingar og prognosar for resten av året er det grunnlag for å justere løyvinga ned på grunn av lågare rentesatsar enn det som var lagt til grunn ved endring av løyvinga i revidert nasjonalbudsjett 2012.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga med 70 mill. kroner, frå 350 til 280 mill. kroner.

1.1.18 Kap. 5629 Renter frå utlånsverksemda i Eksportkreditt Noreg AS

Post 80 Renter

Nytt og betre anslag tyder på at renteinntektene vil bli på 274 mill. kroner.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å redusere løyvinga med 4 mill. kroner, frå 278 til 274 mill. kroner.

1.1.19 Kap. 5656 Aksjar i selskap under NHD si forvalting

Post 85 Utbyte

I høve til inneliggande overslag for utbyte, som blei redusert til 12 302,635 mill. kroner i Revidert nasjonalbudsjett 2012, er innbetalt utbyte frå selskapa 20 mill. kroner høgare. Dette skuldast endringar i utbyte frå Store Norske Spitsbergen Kulkompani AS, Mesta Konsern AS, Nammo AS, Entra Eiendom AS, Aker Kværner Holding AS og Norsk Eiendomsinformasjon AS.

På dette grunnlaget gjer Nærings- og handelsdepartementet framlegg om å auke løyvinga med 20 mill. kroner, frå 12 302,653 til 12 322,653 mill. kroner.

2. Komiteens merknader

Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Else-May Botten, Lillian Hansen, Arne L. Haugen, Ingrid Heggø og lederen Terje Aasland, fra Fremskrittspartiet, Per Roar Bredvold, Harald T. Nesvik og Torgeir Trældal, fra Høyre, Frank Bakke-Jensen, Svein Flåtten og Elisabeth Røbekk Nørve, fra Sosialistisk Venstreparti, Alf Egil Holmelid, fra Senterpartiet, Irene Lange Nordahl, og fra Kristelig Folkeparti, Rigmor Andersen Eide, viser til Prop. 26 S (2012–2013) om endringer i statsbudsjettet for 2012 under Nærings- og handelsdepartementet.

Komiteen har merket seg at flere av endringsforslagene er av mindre omfang. Komiteen har videre merket seg at det foreslås, i tråd med det som ble lagt fram i Meld. St. 22 (2011–2012), å overføre eierskapet i Investinor AS fra Innovasjon Norge til Nærings- og handelsdepartementet. Videre merker komiteen seg at det gjøres framlegg om den formelle overføringen, til kostpris på 2,2 mrd. kroner, og at omklassifiseringen av eierskapet blir gjort som følge av dette.

Komiteen merker seg at det i forbindelse med Eksportkreditt Norge AS er bevilget mer i lån enn antatt og at lånerammen foreslås økt med 2,8 mrd. kroner til samlet 12,8 mrd. kroner. Komiteen mener dette er positivt.

Komiteen har videre merket seg at det gjøres justeringer på kap. 3950 som følge av tilbakekjøpsavtaler av egne aksjer med DNB ASA, Telenor ASA og Yara International ASA. Komiteen merker seg at utbytte fra det statlige eierskapet som ligger under Nærings- og handelsdepartementets forvaltning beløper seg til totalt 12 322,653 mill. kroner. Komiteen har videre merket seg de vedtatte strukturelle endringer for Mesta Konsern AS. Komiteen viser for øvrig til brev fra Nærings- og handelsdepartementet av 21. november 2012 (vedlagt).

Komiteen tilrår at innstillingen vedtas.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet registrerer alle de endringer som er foreslått i proposisjonen. Disse medlemmer forstår at ting kan forandre seg i løpet av et år som f.eks. forandringer i markedet, at valutakursene forandrer seg m.m.

Disse medlemmer registrerer at i noen saker har forutsetningen for å holde budsjettet heller ikke vært helt forutsigbart.

Dog mener disse medlemmer at man for fremtiden må bestrebe seg ennå mer på å holde en streng, men fornuftig budsjettdisiplin.

Kap. 2421 Post 90

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet er skeptisk til regjeringens forslag til saldering i inneværende budsjett, hvor det legges opp til å øke utlånsrammen til Innovasjon Norge (IN) med 450 mill. kroner så tett opp til budsjettårets slutt.

Disse medlemmer er av den formening at en sak av denne art og størrelse burde vært fremlagt Stortinget på et tidligere tidspunkt. Disse medlemmer vil sterkt bemerke at IN ikke bør låne ut kapital ut over gitte utlånsrammer.

Kap. 5325 Post 90

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet registrerer at regjeringen i sitt forslag til saldert budsjett for 2012 legger opp til en økning i avdrag på utestående fordringer med 900 mill. kroner. I Prop. 26 S (2012–2013) begrunnes endring i budsjettet at det er foretatt høyere opptak av lån enn det som var lagt til grunn i saldert budsjett. Disse medlemmer er sterkt kritisk til en slik praksis, og vil bemerke at IN ikke bør låne ut kapital ut over gitte utlånsrammer.

Kap. 3950 Post 96

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Høyre viser til at det i saldert budsjett for 2012 legges opp til en økning i statens inntekter fra aksjesalg på 2 617,5 mill. kroner. Inntekten skyldes selskapene Telenor ASA og Yara International ASA sine gjenkjøp av aksjer i egne selskap.

Disse medlemmer forutsetter at disse gjenkjøpene ikke får betydning for selskapets eventuelle utbetaling av bonuser m.m. til sine ansatte, herunder også ledelse, dersom disse gjenkjøpene er med på å påvirke aksjekursen i positiv retning.

Disse medlemmer viser til at tilbakekjøp av aksjer kan påvirke kursutviklingen i et selskaps aksjer. I de tilfeller hvor et statlig selskap har bonusordninger tilknyttet kursutviklingen i selskapets aksjer med målepunkter på fastsatte datoer, vil tidsfastsettelsen av tilbakekjøpene ha betydning for resultatene av eventuelle bonusordninger. Disse medlemmer forutsetter at tilbakekjøpsprogrammer innrettes og kontrolleres hos selskapene slik at de ikke påvirker bonusresultater i statlig eide selskaper.

3. Komiteens tilråding

Komiteens tilråding fremmes av en samlet komité.

Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre slikt

vedtak:

I

I statsbudsjettet for 2012 blir det gjort følgjande endringar:

Kap.

Post

Formål

Kroner

Utgifter

900

Nærings- og handelsdepartementet

22

Utgifter til kontrollfunksjonar, blir redusert med...

1 000 000

frå kr 6 500 000 til kr 5 500 000

904

Brønnøysundregistra

1

Driftsutgifter, blir auka med...

9 000 000

frå kr 322 600 000 til kr 331 600 000

22

Forvalting av Altinn-løysinga, kan overførast, blir auka med...

15 000 000

frå kr 202 700 000 til kr 217 700 000

910

Sjøfartsdirektoratet

1

Driftsutgifter, blir auka med...

1 100 000

frå kr 337 850 000 til kr 338 950 000

922

Romverksemd

70

Kontingent i European Space Agency (ESA), blir auka med...

8 600 000

frå kr 131 500 000 til kr 140 100 000

71

Internasjonal romverksemd, blir auka med...

20 700 000

frå kr 333 800 000 til kr 354 500 000

73

Galileo, blir redusert med...

5 900 000

frå kr 103 500 000 til kr 97 600 000

924

Internasjonalt samarbeid og utviklingsprogram

70

Tilskot, blir redusert med...

9 000 000

frå kr 35 000 000 til kr 26 000 000

934

Internasjonaliseringstiltak

74

Tilrettelegging av overgangsordning for CIRR-kvalifiserte lån, blir redusert med...

3 000 000

frå kr 80 000 000 til kr 77 000 000

950

Forvalting av statleg eigarskap

21

Særskilde driftsutgifter, blir auka med...

300 000

frå kr 25 700 000 til kr 26 000 000

2421

Innovasjon Noreg

90

Lån frå statskassa til utlånsverksemd, overslagsløyving, blir auka med

450 000 000

frå kr 42 100 000 000 til kr 42 550 000 000

2429

Eksportkreditt Noreg AS

90

Utlån, blir auka med...

2 800 000 000

frå kr 10 000 000 000 til kr 12 800 000 000

Inntekter

3902

Justervesenet

1

Gebyrinntekter, blir auka med...

150 000

frå kr 57 100 000 til kr 57 250 000

3904

Brønnøysundregistra

1

Gebyrinntekter, blir auka med...

50 000 000

frå kr 463 000 000 til kr 513 000 000

2

Refusjonar, oppdragsinntekter og andre inntekter, blir auka med

9 000 000

frå kr 29 000 000 til kr 38 000 000

3

Refusjonar og inntekter knyta til forvalting av Altinn-løysinga, blir auka med

15 000 000

frå kr 53 200 000 til kr 68 200 000

3934

Internasjonaliseringstiltak

70

Gebyr frå overgangsordning for CIRR-kvalifiserte lån, blir auka med

8 800 000

frå kr 1 000 000 til kr 9 800 000

71

(Ny) Tilbakeføring av tilskot frå EXPO 2010, blir løyvd med

10 000 000

80

Renter frå overgangsordning for CIRR-kvalifiserte lån, blir redusert med

8 000 000

frå kr 84 000 000 til kr 76 000 000

90

Avdrag frå overgangsordning for CIRR-kvalifiserte lån, blir redusert med

130 000 000

frå kr 370 000 000 til kr 240 000 000

3950

Forvalting av statleg eigarskap

96

Sal av aksjar, blir auka med

2 617 500 000

frå kr 25 000 000 til 2 642 500 000

5325

Innovasjon Noreg

90

Avdrag på uteståande fordringar, blir auka med

900 000 000

frå kr 41 900 000 000 til kr 42 800 000 000

5329

Eksportkreditt Noreg AS

70

Gebyr m.m, blir auka med

9 000 000

frå kr 1 000 000 til kr 10 000 000

90

Avdrag på uteståande fordringar, blir redusert med

320 000 000

frå kr 1 200 000 000 til kr 880 000 000

5613

Renter frå SIVA SF

80

Renter, blir redusert med

3 300 000

frå kr 29 500 000 til kr 26 200 000

5625

Renter og utbyte frå Innovasjon Noreg

80

Renter på lån frå statskassa, blir redusert med

70 000 000

frå kr 350 000 000 til kr 280 000 000

5629

Renter frå utlånsverksemda i Eksportkreditt Noreg AS

80

Renter, blir redusert med

4 000 000

frå kr 278 000 000 til kr 274 000 000

5656

Aksjar i selskap under NHD si forvalting

85

Utbyte, blir auka med

20 000 000

frå kr 12 302 653 000 til kr 12 322 653 000

II

Overdraging av eigarskap

Stortinget samtykkjer i at Nærings- og handelsdepartementet kan overføre eigarskapet av aksjane i Investinor AS frå Innovasjon Noreg til departementet. Aksjane omklassifiserast samtidig i kapitalrekneskapen for 2012 frå kontogruppe 66 Kapital i statsbankane, til kontogruppe 62 Verdipapir.

VEDLEGG

Brev fra Nærings- og handelsdepartementet til Stortingets presidentskap, datert 21. november 2012

Statsbudsjettet 2012 - Prop 26 S (2012-2013) Endringar i statsbudsjettet 2012 under Nærings- og handelsdepartementet

Det vises til oversendte proposisjon. På vedtakssiden, under kap. 3934, post 80, har det ved en inkurie oppstått en feil i teksten. Riktig tekst skal være:

3934

Internasjonaliseringstiltak

80

Renter frå overgangsordning for CIRR-kvalifiserte lån, blir redusert med

8 000 000

frå kr 84 000 000 til kr 76 000 000

Oslo, i næringskomiteen, den 5. desember 2012

Terje Aasland

leder og ordfører