Skriftleg spørsmål fra Kirsti Leirtrø (A) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:551 (2019-2020)
Innlevert: 13.12.2019
Sendt: 13.12.2019
Svart på: 19.12.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Kirsti Leirtrø (A)

Spørsmål

Kirsti Leirtrø (A): I Aftenposten 6 desember kan vi lese at Statens vegvesens prosjekter i gjennomsnitt har blitt 40 % dyrere og Nye Veiers prosjekter har blitt 20 % billigere, og at en dermed skal prøve ut nye modeller for Statens vegvesen.
Finnes det en utredning, og oversikt over hvilke prosjekter er det som ligger bak tallene 40 % og 20 %?

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Når det gjeld Statens vegvesen sine prosjekt som er blitt 40 pst. dyrare vises det til Meld. St. 33 (2016-2017) Nasjonal transportplan 2018-2029. Her kjem det fram at vegprosjekta som er prioritert i Nasjonal transportplan 2018-2029, og som også var prioritert i førre Nasjonal transportplan (2014-2023), hadde ein gjennomsnittleg kostnadsauke gjennom planfasa på om lag 40 pst. Kostnadsutviklinga for dei einskilde prosjekta er lista opp i tabell 4.1 på ss. 61-62 i meldinga.
Nye Veier AS har som målsetnad at vegselskapet sine prosjekt samla sett skal oppnå 20 pst. kostnadsreduksjon. Den faktiske kostnaden blir då samanlikna med dei kostnadsvurderingane Statens vegvesen har gjort før overføring av prosjekta til selskapet. Selskapet legg til grunn at kostnadsreduksjonen vil kunne variere mellom dei ulike prosjekta, slik at det i nokre prosjekt vil være ei større innsparing og i andre vil innsparinga være lågare enn 20 prosent.