Skriftlege spørsmål og svar

Liste over skriftlege svar. Skriftlege spørsmål er ei kort spørsmålsform, og dei vert ikkje tekne opp til debatt i Stortinget.

Avgrens utvalet

Finn spørsmål til skriftleg svar etter

Gullvåg, Steinar (1 - 4 av 4)
  • Skriftleg spørsmål fra Steinar Gullvåg (A) til samferdselsministeren

    Dokument nr. 15:790 (2013-2014)

    Innlevert: 14.05.2014

    Sendt: 14.05.2014

    Svart på: 21.05.2014 av samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen

    Kan statsråden bidra til at Jernbaneverket ikke bruker plankapasitet og krefter på uaktuelle alternativer på strekningen Nykirke-Barkåker?
  • Skriftleg spørsmål fra Steinar Gullvåg (A) til arbeids- og inkluderingsministeren

    Dokument nr. 15:1089 (2006-2007)

    Innlevert: 24.05.2007

    Sendt: 25.05.2007

    Svart på: 04.06.2007 av arbeids- og inkluderingsminister Bjarne Håkon Hanssen

    Regelverket for samordning av folketrygden og offentlige tjenestepensjoner kan føre til at gjenlevende ektefelle taper i forhold til egen opptjening i folketrygden. Dette kalles gjerne "negativ effekt". Etterlatte som rammes av denne ordningen, mener den er klart urettferdig. Er det mulig å gjøre endringer i samordningsreglene med sikte på å fjerne "negativ effekt"?
  • Skriftleg spørsmål fra Steinar Gullvåg (A) til samferdselsministeren

    Dokument nr. 15:1105 (2005-2006)

    Innlevert: 30.06.2006

    Sendt: 30.06.2006

    Svart på: 04.07.2006 av samferdselsminister Liv Signe Navarsete

    I henhold til luftfartsloven § 7-26 er Samferdselsdepartementet takstmyndighet for landets flyplasser. Ved vurderingen av konsesjonen for Rygge flyplass sier departementet at det vil "fastsette takstregulativ for flyselskapenes bruk av alle lufthavner som er åpne for allmenn bruk". Er det gjort for Rygge, og hvilket regulativ er det som gjelder?
  • Skriftleg spørsmål fra Steinar Gullvåg (A) til samferdselsministeren

    Dokument nr. 15:444 (2005-2006)

    Innlevert: 08.02.2006

    Sendt: 09.02.2006

    Svart på: 16.02.2006 av samferdselsminister Liv Signe Navarsete

    Står samferdselsministeren fast på de prioriteringene som er gjort i Nasjonal transportplan og den utbyggingsrekkefølge som Jernbaneverket, fylkestinget i Vestfold og Stortinget har sluttet seg til, høyhastighetstog er vanligvis benevnelsen på tog med hastigheter over 200 km/t, er det denne typen tog samferdselsministeren snakker om, og hvordan tenker hun seg høyhastighetstog på dagens intercitystrekninger, herunder altså Vestfoldbanen?