Vedtak til lov om endring i markedsføringsloven
Dette dokument
- Lovvedtak 80 (2012–2013)
- Kildedok: Innst. 274 L (2012–2013), jf. Prop. 76 L (2012–2013)
- Dato: 06.06.2013
- Sidetall: 1
Tilhører sak
Alt om
Innhold
I Stortingets møte 6. juni 2013 ble det gjort slikt
I lov 9. januar 2009 nr. 2 om kontroll med markedsføring
og avtalevilkår mv. skal § 18 lyde:
§ 18 Tilleggsfordel ved markedsføring til forbrukere
Næringsdrivende som i markedsføring tilbyr forbrukerne en tilleggsfordel eller en mulighet for å oppnå en slik fordel, eksempelvis i form av rabatter, gaver, deltakelse i konkurranser eller spill, skal sikre at vilkårene for å benytte seg av tilbudet er klare og lett tilgjengelige for forbrukerne.
Loven gjelder fra den tid Kongen bestemmer.
Dag Terje Andersen |
president |