0.8.5 Kulturskolen i lokalsamfunnet
Kulturskolerapporten
frå 2019 peiker på at korleis kommunen har plassert kulturskolen
organisatorisk i kommunen, for eksempel om han er plassert under
skole/oppvekst eller under kultur, vil spele inn på kva samarbeid
kulturskolen inngår med andre aktørar i kommunen.
Det er store variasjonar
i omfang og innhald i kulturskoletilbodet, tilsetjingsformer og
kor mykje pengar kommunen bruker på kulturskolen. Dette er òg faktorar som
speler inn på kva rolle kulturskolen har i lokalsamfunnet, og kor
mykje samarbeid det er på tvers.
Eit samarbeid mellom
kulturskolen, barnehagen, skolen og SFO finst i dag mange stader.
Sidan kommunen er eigar av både kommunale barnehagar, skolar, SFO
og kulturskolen, gir det anledning til å sjå ressursane på tvers
av dei ulike
Det er dessutan
eit stort potensial i samarbeid mellom kulturskolar og vidaregåande
opplæring, ikkje minst med tanke på den høge kompetansen innan praktiske
og estetiske fag mange lærarar i kulturskolen har.
Regjeringa vil leggje
til rette for at kulturskolane, SFO-ane og frivilligheita kan samarbeide.
Regjeringa er positiv
til arbeidet Norsk kulturskoleråd gjer med å opprette unversitetskulturskolar.
Nesten alle kulturskolane
i landet har teke i bruk rammeplanen for kulturskolen. Dermed byggjer
mange kulturskolar verksemda si på visjonen om at kulturskolen skal
vere eit lokalt ressurssenter. Dette er eit godt utgangpunkt for
å samarbeide og å utnytte ressursane betre. Ideen om kulturskolen
som ressurssenter heng òg godt saman med målet til regjeringa om
at alle kulturskolar skal ha eit breiddetilbod.
Regjeringa vil