0.3 Kjenneteikn ved barne- og ungdomskulturen før og no
Kapittel 3 beskriv
barne- og ungdomskulturtilbodet før og no. Oppveksten til barn og
unge blir stadig meir digital, noko som er tydeleg i ulike kultur-
og medieundersøkingar. Kino er det kulturtilbodet som blir brukt
mest. Bruken av tradisjonelle medium som radio, papiraviser, fjernsyn
og teikneseriar har minka betrakteleg mellom 1991 og 2018, mens
digitale spel og internett er dei mest brukte media. Lydmedium,
som strøyming av musikk, ligg òg høgt når det gjeld tidsbruken.
Sjølv om barn og
unge bruker meir tid framfor skjerm no enn tidlegare, ser deltakinga
i organiserte fritidsaktivitetar ut til å ha halde seg relativt
stabil over dei siste tiåra. Idrett er den aktiviteten som dominerer.
Undersøkingar viser
òg at det er sosiale forskjellar og skeivskapar i bruken av og deltakinga
i kultur for barn og unge. Ungdom frå heimar med høgast sosioøkonomisk
status har nesten dobbelt så høg sjanse for å delta i organiserte
fritidsaktivitetar samanlikna med dei som kjem frå heimar med lågast
sosioøkonomisk status. Forskjellane varierer likevel mellom ulike
type aktivitetar.
Det er vidare ein
kjønnsdimensjon i kva organiserte kultur- og fritidsaktivitetar
barn og ungdom driv med. Innspel frå organisasjonar og BUSK-rapporten
peiker òg på hindringar for deltaking som særskilt rammar personar
med funksjonsnedsetjing og krav til universell utforming