Justis- og beredskapsdepartementet legger i
proposisjonen fram forslag om endringar i løyvingane under diverse
kapittel i statsbudsjettet for 2012.
Løyvinga på posten dekker utgifter til faste
og variable lønnsutgifter og lønnsutgifter til tilkalla og ekstraordinære
dommarar.
Domstolanes løyving blei auka med 97,7 mill. kroner
til gjennomføring av straffesaka etter terrorangrepa 22. juli 2011.
Dei faktiske utgiftene i samband med fyrsteinstansbehandlinga var
på 94,4 mill. kroner. Samtidig har det vore utgifter knytt til førebuingar
av ei mogeleg ankeinstansbehandling på til saman 2,6 mill. kroner.
På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 410 post 1 med 0,7 mill. kroner.
I samband med innføring av datalagringsdirektivet
er det fastsett at domstolane skal behandle alle krav om utlevering
av teletrafikkdata. Løyvinga til domstolane er i år auka med 7 mill.
kroner til vaktordninga. Innføring av datalagringsdirektivet er
nå utsett til 2013. Midlane til vaktordninga vil derfor vere ubrukt
i 2012. Det foreslås at midlane nyttast til IKT-formål i domstolane.
Jordskifteretten har heimel til å krevje inn
sideutgifter i visse saker. Sideutgiftene skal dekke det tekniske
arbeidet i desse sakene. Utgiftene vert ført i eigne saksrekneskap,
og utgifter og inntekter skal balansere når saka er avslutta.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
løyvinga under kap. 413 post 21 foreslått auka med 1 mill. kroner.
Løyvinga på posten samsvarar med tilsvarande utgifter
under kap. 413 post 21.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
løyvinga under kap. 3413 post 2 foreslått auka med 1 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker godtgjering og tapt arbeidsforteneste
til meddommarar, lagrettemedlemer, enkelte sakkyndige, vitne, rettsvitne
og reiseutgifter til desse. Løyvinga på posten dekker også utgifter
til vitne som møter eller på anna måte gir forklaring for Kommisjonen
for gjenopptaking av straffesaker samt naudsynte blodprøver og DNA-testar
i arbeidet til kommisjonen.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
løyvinga under kap. 414 post 1 foreslått auka med 10 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker ordinære driftsutgifter
i kriminalomsorga.
Samla vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 430 post 1 med 0,496 mill. kroner i 2012.
Løyvinga på posten dekker refusjoner til kommunale
omsorgstiltak for prøvelauslatne frå forvaring og varetektssurrogat.
I 2012 er det venta ein reduksjon i utgiftene
under kap. 430 post 60. Justis- og beredskapsdepartementet foreslår
derfor å redusere løyvinga under kap. 430 post 60 med 8 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker mellom anna leigeinntekter
for teneste- og leigebustadar, refundert kost og husleige, klientavhengige
driftstilskot til overgangsbustadene og tilskot frå andre offentlege
verksemder til gjennomføring av prosjekt.
Inntektene på posten er venta å verte lågare
enn det som er lagt til grunn for løyvinga i 2012.
Justis- og beredskapsdepartementet har fått
fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande
meirinntekter under kap. 3430 post 3. Justis- og beredskapsdepartementet
foreslår derfor å redusere løyvinga under kap. 3430 post 3 med 3 mill.
kroner mot ein tilsvarande reduksjon i løyvinga under kap. 430 post
1, jf. omtale under kap. 430 post 1.
Løyvinga på posten dekker tilskot til deltaking
i internasjonalt fengselssamarbeid.
Tilskot til internasjonalt fengselssamarbeid
og samarbeid med EØS er venta å bli høgare enn det som er lagt til
grunn for løyvinga i 2012. EØS-samarbeidet blei etablert i 2011.
Prosjektmidlar blir gjort tilgjengeleg for kriminalomsorga etterskotsvis
etter innsendt dokumentasjon av utgifter. Utbetalingane i 2012 er
venta å bli 1,934 mill. kroner. I tillegg har kriminalomsorga mottatt
tilskot frå Utanriksdepartementet til internasjonalt fengselsarbeid,
slik at det samla tilskotet på posten er venta å bli 3,996 mill. kroner
i 2012. Justis- og beredskapsdepartementet foreslår derfor å auke
løyvingane under kap. 3430 post 3 og kap. 430 post 1 med 1,934 mill.
kroner, jf. omtale under kap. 430 post 1.
Løyvinga på posten omfattar lønnsutgifter til personale
ved Kriminalomsorgas utdanningssenter (KRUS), lønn til aspirantar
og drifts- og husleigeutgifter for skulebygget.
Inntekter frå konferansar og sal av opplæringstenester
til Politiets utlendingseining (Trandum utlendingsinternat) under
kap. 3432 post 3 er venta å bli høgare enn det som er lagt til grunn
for løyvinga i 2012. Justis- og beredskapsdepartementet har fått fullmakt
til å overskride løyvinga under kap. 432 post 1 mot tilsvarande
meirinntekter under kap. 3432 post 3. Justis- og beredskapsdepartementet
foreslår derfor å auke løyvingane under kap. 432 post 1 og kap.
3432 post 3 med 1,088 mill. kroner, jf. omtale under kap. 3432 post
3.
Løyvinga på posten omfattar mellom anna inntekter
frå aspirantane sin del av utgifter til skulebøker.
Inntektene under kap. 3432 post 3 er venta å
bli høgare enn det som er lagt til grunn for løyvinga i 2012. Justis-
og beredskapsdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga
under kap. 432 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3432 post
3. Justis- og beredskapsdepartementet foreslår derfor å auke løyvingane
under kap. 432 post 1 og kap. 3432 post 3 med 1,088 mill. kroner,
jf. omtale under kap. 432 post 1.
Løyvinga dekker alle ordinære driftsutgifter
ved Politidirektoratet, politidistrikta (ikkje Oslo politidistrikt),
politireserven og politiet sine særorgan (ikkje Politihøgskulen).
Det er venta ein nedgang i talet på produserte pass.
Dette vil gi reduserte utgifter til politiet på 2,3 mill. kroner
i 2012. På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 440 post 1 med 2,3 mill. kroner, jf. omtale under kap.
3440 post 1.
Inntektene under kap. 3440 post 3 Salsinntekter er
venta å bli høgare enn det som er lagt til grunn for løyvinga i
2012. Justis- og beredskapsdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 440 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3440 post 3. Det vert derfor foreslått å auke løyvinga under
kap. 440 post 1 med 17,8 mill. kroner, jf. omtale under kap. 3440
post 3.
Justis- og beredskapsdepartementet har fått
fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 440 post 1 mot tilsvarande
meirinntekter under kap. 3440 post 4. På bakgrunn av rekneskapstal
og venta utvikling i 2012, vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 440 post 1 med 9,2 mill. kroner, jf. omtale under kap.
441 post 1 og kap. 3440 post 4.
Det vert foreslått å auke løyvinga på kap. 440 post
1 med 1,84 mill. kroner mot å redusere løyvinga under kap. 441 post
1 tilsvarande, jf. omtale under kap. 441 post 1.
Flaumane i 2012 har påført politi- og lensmannsetaten
meirarbeid med naturskadetakstar, særleg i Troms politidistrikt
og i Søndre Buskerud politidistrikt. Justis- og beredskapsdepartementet
foreslår derfor å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 3,45 mill.
kroner.
Siviltenesta blei avvikla med verknad frå 1. juli 2012.
Som ein del av omstillinga vert dei tilsette overført til politi-
og lensmannsetaten, konfliktråda og kriminalomsorga. Det vert på
denne bakgrunn foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 1,795
mill. kroner mot tilsvarande reduksjon i løyvinga under kap. 450
post 1, jf. omtale under kap. 450 post 1.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
440 post 1 med 13,385 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker utgifter til søk etter omkomne
på havet, i innsjøar og vassdrag. Løyvinga på posten dekker også
nokre personellutgifter og eventuelle utgifter til å betre søkjemetodane.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 22 med 5 mill.
kroner.
Noregs tilskot til EUs yttergrensefond for 2012 er
betalt, og det skal ikkje kome ytterlegare utbetalingar i 2012.
På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga under kap.
440 post 73 med 3,083 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker inntekter frå gebyr for
pass og våpenløyve. På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling,
vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3440 post 1 med
11 mill. kroner, jf. omtale under kap. 440 post 1.
Løyvinga på posten dekker inntekter frå innbyte og
sal av utskifta køyretøy m.m. Justis- og beredskapsdepartementet
har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 440 post
1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3440 post 3. På bakgrunn
av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga
under kap. 3440 post 3 med 17,8 mill. kroner, jf. omtale under kap.
440 post 1.
Løyvinga på posten omfattar eingongsgebyr til dekking
av utgifter ved behandling av søknader og gebyr ved feilalarmar
der politi- og lensmannsetaten rykkjer ut. Posten dekker også gebyr
for Oslo politidistrikt. Justis- og beredskapsdepartementet har
fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 440 post 1 mot
tilsvarande meirinntekter under kap. 3440 post 4. Løyvinga under
kap. 3440 post 4 er auka i 2012 som følgje av at vaktverksemdslova
vart endra frå 2011. Då kontrollarbeidet har hatt mindre omfang enn
venta, vert det foreslått å redusere løyvinga med 9,2 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker gebyr i samband med søknader
om statsborgarskap, familieinnvandring og løyve for arbeid, busetting
og utdanning. Som følgje av auka gebyr og sakstilgang, vert det
foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post 6 med 31,52 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekker gebyrinntekter i samband
med den sivile rettspleia på grunnplanet – dvs. gebyr for tvangsforretning
og forliksrådshandsaming. På bakgrunn av rekneskapstal og venta
utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post
7 med 7 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker alle ordinære driftsutgifter
ved Oslo politidistrikt.
På bakgrunn av forslag om å redusere løyvinga under
kap. 3440 post 4, vert det foreslått å redusere løyvinga under kap.
441 post 1 med 1,84 mill. kroner mot tilsvarande auke av løyvinga
under kap. 440 post 1.
Siviltenesta vart avvikla med verknad frå 1. juli 2012.
Som ein del av omstillinga vert dei tilsette gitt tilbod om stilling
ved andre verksemder i justissektoren. Politiet, konfliktråda og
kriminalomsorga har i den samanheng motteke medarbeidarar frå Siviltenesta,
og overgang til anna verksemd vart gjennomført i løpet av juni/juli
2012.
Justis- og beredskapsdepartementet foreslår
at lønns- og driftsmidlar for 2012 vert omdisponert frå kap. 450
til dei respektive kapitla som vert omfatta av omstillinga.
Samla vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 450 post 1 med 3,116 mill. kroner.
Som følgje av avviklinga av siviltenesta vil
eigedomen på Dillingøy bli selt. Direktoratet for samfunnssikkerhet
og beredskap skal handtere avslutninga av rekneskapen under kap.
450/3450 i 2012. Justis- og beredskapsdepartementet har fullmakt
til å overskride løyvinga under kap. 451 post 1 med inntil 75 pst.
av meirinntektene under kap. 3451 post 40. I tillegg har departementet
fullmakt til å trekke omkostningane ved sal av fast eigedom frå
inntektene ved sal før overskytande beløp inntektsførast under kap.
3451 post 40. På denne bakgrunn vert det foreslått at begge fullmaktene
under kap. 3451 Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap,
post 40 Sal av eigedom mv. vert utvida til også å omfatte sal av
eigedomar tidlegare knytt til Siviltenesta, jf. Prop. 1 S (2012–2013).
Med bakgrunn i Prop. 1 S Tillegg 1 (2011–2012) vart
det gjort endringar i statsbudsjettet 2012 som følgje av regjeringas
forslag om omdanning av Luftforsvaret sin hovudverkstad Kjeller
(LHK) til statsforetak, jf. Prop. 3 S (2011–2012). Budsjettet til
Justis- og beredskapsdepartementet vart auka med 22,037 mill. kroner
i 2012, som ein kompensasjon for meirkostnader i samband med organiseringa
av vedlikehaldsarbeidet av redningshelikoptra. Forsvarsdepartementet
har berekna at tenesta, som følgje av omstillinga, vil utløyse ein
ytterlegare meirkostnad i 2012 på 7,713 mill. kroner. Det vert i
denne samanheng foreslått å auke løyvinga under kap. 455 post 1
med 7,713 mill. kroner, mot tilsvarande reduksjon av løyvinga på
Forsvarsdepartementets budsjett, jf. omtale i Forsvarsdepartementets
proposisjon om endringar i statsbudsjettet 2012.
Posten gjeld utgifter til å engasjere private
selskap, til dømes helikopterselskap, og frivillige redningsorganisasjonar
i det enkelte redningstilfellet, refusjon til frivillige hjelparar
for innsats i redningstenesta, forbruk og erstatning av tapt materiell
mv. Forbruket på posten er vanskeleg å anslå. Utgiftene varierer
med mengde og omfang av redningsaksjonar. Det har m.a. vore ei generell
auke i talet på hendingar.
Rekneskapstal hausten 2012 visar at det har
vore eit vesentleg meirforbruk på posten i siste halvår 2012. Dette
skuldast at hendingane har kravd større bruk av sivile helikopter-
og flyressursar enn før. På denne bakgrunn vert det foreslått å
auke løyvinga under kap. 455 post 21 med 6 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker utgifter til salær
og reise- og kostgodtgjering til forsvararar, bistandsadvokatar,
tolkar og sakkunnige som er oppnemnd av retten i den einskilde sak
eller av Kommisjonen for gjenopptaking av straffesaker. Løyvinga
dekker òg tapt arbeidsforteneste til tolkar og sakkunnige som ikkje
har krav på salær i straffesaker. Løyvinga dekker vidare visse utgifter
til Den rettsmedisinske kommisjon, som honorar/godtgjering og reise-
og kursutgifter. Løyvinga dekker dessutan salær og reise- og opphaldsutgifter
til aktor i militære straffesaker, visse utgifter i sivile saker
og utgifter i Justis- og beredskapsdepartementet til omsetting i
rettsoppmodings- og utleveringssaker.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
det foreslått å auke løyvinga under kap. 466 post 1 med 60 mill.
kroner.
Norsk Lovtidend inneheld kunngjeringar av lover,
forskrifter og ein del andre vedtak. Løyvinga på posten dekker utgifter
til tilverking av manuskript og arbeidet med den elektroniske utgåva
av Norsk Lovtidend.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
det foreslått å auke løyvinga under kap. 467 post 1 med 0,9 mill.
kroner.
Løyvinga på posten skal dekke utgifter til sakkunnige
og meddommarar m.m. i saker der det er gitt fri sakføring. Grunna
ordninga si karakter er det vanskeleg å anslå utgiftene.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
det foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 1 med 1,5 mill.
kroner.
Løyvinga på posten skal dekke utgifter til advokat
m.m. i saker der det er gitt heil eller delvis fri sakførsel.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
det foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 70 med 15 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekker utgifter til advokatar og
rettshjelparar i saker der det er gitt fritt rettsråd.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
det foreslått å redusere løyvinga under kap. 470 post 71 med 25
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker primært tilskot for
å sikre arbeid med rettstryggleik og tilskot til rettshjelpsverksemd.
Det er gitt tilskot som overstig løyvinga på
posten med 70 000 kroner blant anna fordi det blei gitt tilskot
til ein kommune i 2011 som fyrst blei utbetalt i 2012.
Det vert på denne bakgrunn foreslått å auke
løyvinga under kap. 470 post 72 med 70 000 kroner mot tilsvarande
reduksjon under kap. 476 post 1.
Sakskostnader tilkjend staten i benefiserte
saker vert ført under denne posten.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
det foreslått å auke løyvinga under kap. 3470 post 1 med 2 mill.
kroner.
Etter straffeprosesslova kapitla 30 og 31, jf.
forskrift om standardsatsar for erstatning etter strafforfølging,
har ein sikta rett til erstatning for økonomisk tap og til oppreising
etter faste satsar for krenking eller anna skade av ikkje-økonomisk
art dersom vedkommande vert frifunnen, forfølginga vert innstilt
eller vedkommande har vore arrestert eller fengsla i strid med sentrale
menneskerettskonvensjonar. Løyvinga på posten er regelstyrt.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
det foreslått å redusere løyvinga under kap. 471 post 72 med 4 mill.
kronar.
Posten er ei regelstyrt overslagsløyving og
skal gå til erstatning i saker etter valdsoffererstatningslova,
m.a. sakskostnader i samband med søknaden og klagebehandlinga.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
det foreslått å redusere løyvinga under kap. 472 post 70 med 76
mill. kroner.
Justis- og beredskapsdepartementet har fullmakt til
å overskride løyvinga under kap. 473 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3473 post 1.
På bakgrunn av venta inntekt i 2012 under kap. 3473
post 1 vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 473 post 1
med 175 000 kroner.
Inntekt på posten er refusjonar som skal dekke utgiftene
som Den rettsmedisinske kommisjon har i samband med kurs og andre
mogelege inntekter.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
det foreslått å auke løyvinga under kap. 3473 post 1 med 175 000
kroner.
Siviltenesta blei avvikla frå 1. juli 2012.
Som ein del av omstillingsprosessen er dei tilsette i siviltenesta
overført til politi- og lensmannsetaten, konfliktråda og kriminalomsorga.
På denne bakgrunn foreslår Justis- og beredskapsdepartementet å
auke løyvinga under kap. 474 post 1 med 0,751 mill. kroner mot tilsvarande
reduksjon av løyvinga under kap. 450 post 1, jf. omtale under kap.
450 post 1.
Justis- og beredskapsdepartementet har fullmakt til
å overskride løyvinga under kap. 474 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3474 post 2. På bakgrunn av venta inntekt i 2012 under
kap. 3474 post 2 vert det foreslått å redusere løyvinga under kap.
474 post 1 med 1,329 mill. kroner.
Samla vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 474 post 1 med 578 000 kroner.
Inntekter på posten er refusjonar som skal dekke utgiftene
til konfliktråda i samband med kurs og konferansar.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert
det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3474 post 2 med 1,329
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekker primært utgifter til rettshjelp
i pilotprosjekt med fyrstelinerettshjelp, blant anna til utgifter
til prosjektet i en rekke kommunar i Rogaland, Buskerud og Lindesnesregionen.
Det vert foreslått å redusere løyvinga under
kap. 476 post 1 med 70 000 kroner mot ei tilsvarande auke i løyvinga
under kap. 470 post 72, jf. omtale under kap. 470 post 72. Det vert
også foreslått å redusere løyvinga under kap. 476 post 1 med 3,21
mill. kroner på bakgrunn av at venta forbruk vil vere mindre enn det
som er lagt til grunn for løyvinga i 2012.
Samla vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 476 post 1 med 3,28 mill. kroner.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Jan Bøhler, Tore Hagebakken, Sigvald Oppebøen Hansen, Anna Ljunggren
og Tove-Lise Torve, fra Fremskrittspartiet, Hans Frode Kielland
Asmyhr, Ulf Leirstein, Åse Michaelsen og lederen Per Sandberg, fra Høyre,
André Oktay Dahl og Anders B. Werp, fra Sosialistisk Venstreparti, Akhtar
Chaudhry, og fra Senterpartiet, Jenny Klinge, viser til
de omdisponeringer regjeringen har foreslått i proposisjonen. Videre
registrerer komiteen at utgiftene til terrorrettssaken
ble omtrent slik man hadde forventet og at det derfor ikke er behov
for større justeringer etter denne. Komiteen er også
tilfreds med at domstolene får benytte de budsjetterte midler som
var ment til innføring av Datalagringsdirektivet til andre ting
når det viser seg at innføringen blir utsatt. Domstolene har et stort
behov for opprusting av IKT-strukturen, og pengene kommer således
til god nytte uansett.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet
og Høyre ser også at det gjøres enkelte endringer under
kap. 440 Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten, og mener
de ekstra midler som utløses her burde vært overført til kap. 441, Oslo
politidistrikt. I denne sammenheng vises det til at budsjettet for
2013 gir et kutt på 50 mill. kroner i Oslo, og man kunne benyttet
denne anledningen til å kompensere deler av dette kuttet.
Disse medlemmer registrerer avviklingen av
siviltjenesten og at ressursene etter denne prosessen er overført
til andre enheter i justissektoren. Disse medlemmer er
tilfredse med at avviklingen har gått bra og at de ansatte har fått
annet arbeid i politiet, kriminalomsorgen og konfliktrådene.
Disse medlemmer er bekymret for
den nye utsettelsen som kommer i prosjektet med innføring av nytt
nødnett. Disse medlemmer ser at dette har gitt færre
utgifter i 2012, men at pengene er ment brukt i 2013. Disse
medlemmer er ikke tilfredse med hvordan dette prosjektet
styres verken når det gjelder tidsbruk eller pengebruk.
Disse medlemmer registrerer økningen
i utgifter til fri rettshjelp. Det vil være nyttig å finne ut hva
disse økningene skyldes. På denne bakgrunn fremmes følgende forslag:
«Stortinget ber regjeringen på egnet måte fremlegge
oversikt over om omfanget av fri saksførsel og fritt rettsråd har
økt og hva økningen skyldes.»
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet beklager
at man nå avvikler førstelinjeprosjektet for rettshjelp, jf. Prop.
1 S (2012–2013). I denne sammenhengen vises det til at dette tiltaket
har fått mange positive tilbakemeldinger. Det er således beklagelig
at regjeringspartiene stopper ordningen med henvisning til en evaluering.
Det er ingenting i veien for at en god ordning kan bestå mens evalueringsprosessen
pågår.
I denne sammenhengen vil disse medlemmer vise
til regjeringens innføring av elektronisk hjemmesoning. Også her
var det meningen å ha en prøveperiode som skulle evalueres før eventuell
utvidelse. Noen evaluering kom aldri, men soningsformen har blitt
utvidet gjentatte ganger etter innføringen, trolig fordi dette er
en billig soningsform sammenliknet med alternativene. Når en så
lettvint fremgangsmåte kan brukes med elektronisk soning, er det merkelig
at man ikke kan gjøre det samme med førstelinjeprosjektet.
På denne bakgrunn fremmer disse medlemmer følgende
forslag:
«Stortinget ber regjeringen opprettholde førstelinjeprosjektet
for rettshjelp frem til en evalueringsrapport er behandlet i Stortinget.»
Forslag fra Fremskrittspartiet og Høyre:
Forslag 1
Stortinget ber regjeringen på egnet måte fremlegge
oversikt over om omfanget av fri saksførsel og fritt rettsråd har
økt og hva økningen skyldes.
Forslag fra Fremskrittspartiet:
Forslag 2
Stortinget ber regjeringen opprettholde førstelinjeprosjektet
for rettshjelp frem til en evalueringsrapport er behandlet i Stortinget.
Komiteen har for øvrig ingen
merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre
slikt
vedtak:
I statsbudsjettet for
2012 vert det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
| | | |
| | Utgifter | |
410 | | Tingrettane og lagmannsrettane | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
redusert med | 700 000 |
| | frå kr 1 768 260 000 til kr 1 767 560
000 | |
413 | | Jordskiftedomstolane | |
| 21 | Særskilde driftsutgifter, kan overførast, vert
auka med | 1 000 000 |
| | frå kr 8 692 000 til kr 9 692 000 | |
414 | | Forliksråd og andre domsutgifter | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 10 000 000 |
| | frå kr 139 222 000 til kr 149 222 000 | |
430 | | Sentralforvaltninga for kriminalomsorga | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
redusert med | 496 000 |
| | frå kr 3 461 914 000 til kr 3 461 418
000 | |
| 60 | Refusjonar til kommunane, forvaringsdømde
mv.,
kan overførast, vert
redusert med | 8 000 000 |
| | frå kr 72 000 000 til kr 64 000 000 | |
432 | | Kriminalomsorgas utdanningssenter (KRUS) | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 1 088 000 |
| | frå kr 172 617 000 til kr 173 705 000 | |
440 | | Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten | |
| 1 | Driftsutgifter, kan nyttast under kap.
441 post 1, vert auka med | 13 385 000 |
| | frå kr 10 065 933 000 til kr 10 079
318 000 | |
| 22 | Søk etter omkomne på havet, i innsjøar
og vassdrag,
kan overførast, vert
auka med | 5 000 000 |
| | frå kr 7 352 000 til kr 12 352 000 | |
| 73 | Tilskot til EU sitt yttergrensefond, vert redusert med | 3 083 000 |
| | frå kr 72 800 000 til kr 69 717 000 | |
441 | | Oslo politidistrikt | |
| 1 | Driftsutgifter, kan
nyttast under kap. 440 post 1, vert redusert med
| 1 840 000 |
| | frå kr 2 100 365 000 til kr 2 098 525
000 | |
450 | | Sivile vernepliktige | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
redusert med | 3 116 000 |
| | frå kr 10 541 000 til kr 7 425 000 | |
455 | | Redningstenesta | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 7 713 000 |
| | frå kr 783 400 000 til kr 791 113 000 | |
| 21 | Særskilde driftsutgifter, vert auka med | 6 000 000 |
| | frå kr 16 857 000 til kr 22 857 000 | |
466 | | Særskilde straffesaksutgifter m.m. | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 60 000 000 |
| | frå kr 1 008 944 000 til kr 1 068 944
000 | |
467 | | Norsk Lovtidend | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 900 000 |
| | frå kr 3 249 000 til kr 4 149 000 | |
470 | | Fri rettshjelp | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 1 500 000 |
| | frå kr 6 365 000 til kr 7 865 000 | |
| 70 | Fri sakførsel, vert
auka med | 15 000 000 |
| | frå kr 469 922 000 til kr 484 922 000 | |
| 71 | Fritt rettsråd, vert
redusert med | 25 000 000 |
| | frå kr 175 900 000 til kr 150 900 000 | |
| 72 | Tilskot til særskilde rettshjelptiltak, vert auka med | 70 000 |
| | frå kr 29 456 000 til kr 29 526 000 | |
471 | | Staten sitt erstatningsansvar | |
| 72 | Erstatning etter straffeforfølging, overslagsløyving, vert
redusert med | 4 000 000 |
| | frå kr 29 800 000 til kr 25 800 000 | |
472 | | Valdsoffererstatning og rådgjeving til
offer for kriminalitet | |
| 70 | Erstatning til offer for vald, overslagsløyving, vert
redusert med | 76 000 000 |
| | frå kr 376 478 000 til kr 300 478 000 | |
473 | | Statens sivilrettsforvaltning | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 175 000 |
| | frå kr 39 901 000 til kr 40 076 000 | |
474 | | Konfliktråd | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
redusert med | 578 000 |
| | frå kr 74 490 000 til kr 73 912 000 | |
476 | | Fyrstelinerettshjelp | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
redusert med | 3 280 000 |
| | frå kr 7 714 000 til kr 4 434 000 | |
| | | |
| | Inntekter | |
3413 | | Jordskiftedomstolane | |
| 2 | Sideutgifter, vert
auka med | 1 000 000 |
| | frå kr 8 774 000 til kr 9 774 000 | |
3430 | | Sentralforvaltninga for kriminalomsorga | |
| 3 | Andre inntekter, vert
redusert med | 3 000 000 |
| | frå kr 20 100 000 til kr 17 100 000 | |
| 4 | Tilskot, vert auka med
| 1 934 000 |
| | frå kr 2 062 000 til kr 3 996 000 | |
3432 | | Kriminalomsorgas utdanningssenter (KRUS) | |
| 3 | Andre inntekter, vert
auka med | 1 088 000 |
| | frå kr 462 000 til kr 1 550 000 | |
3440 | | Politidirektoratet – politi- og lensmannsetaten | |
| 1 | Gebyr – pass og våpen, vert
redusert med | 11 000 000 |
| | frå kr 261 600 000 til kr 250 600 000 | |
| 3 | Salsinntekter, vert
auka med | 17 800 000 |
| | frå kr 62 173 000 til kr 79 973 000 | |
| 4 | Gebyr – vaktselskap, vert
redusert med | 9 200 000 |
| | frå kr 11 207 000 til kr 2 007 000 | |
| 6 | Gebyr – utlendingssaker, vert auka med | 31 520 000 |
| | frå kr 112 100 000 til kr 143 620 000 | |
| 7 | Gebyr – sivile gjeremål, vert auka med | 7 000 000 |
| | frå kr 670 021 000 til kr 677 021 000 | |
3470 | | Fri rettshjelp | |
| 1 | Tilkjende saksomkostnader m.m., vert auka med | 2 000 000 |
| | frå kr 3 340 000 til kr 5 340 000 | |
3473 | | Statens sivilrettsforvaltning | |
| 1 | Diverse inntekter, vert
auka med | 175 000 |
| | frå kr 5 000 til kr 180 000 | |
3474 | | Konfliktråd | |
| 2 | Refusjonar, vert
redusert med | 1 329 000 |
| | frå kr 2 329 000 til kr 1 000 000 | |
Oslo, i justiskomiteen, den 29. november 2012
Per Sandberg |
leder og ordfører |