I denne proposisjonen legg regjeringa fram forslag
om endringar i løyvingar i forsvarsbudsjettet for 2010.
Omgrupperingsproposisjonen for 2010 tek føre seg
budsjettekniske endringar. I tillegg vert lønnskompensasjonen for
2010 og meirinntekter for 2010 foreslått formalisert samt at regjeringa foreslår
ei tilleggsløyving. Totalt utgjer omgrupperinga ein auke i løyvinga
til Forsvarsdepartementet på 512,628 mill. kroner. I tillegg foreslår regjeringa
å auke einskilde bestillingsfullmakter.
Etableringa av den særskilte kompensasjonsordninga
for psykiske belastingsskadar som følgje av deltaking i utanlandsoperasjonar,
innebar ei tildeling i forsvarsbudsjettet for 2010 på 50 mill. kroner
for å dekkje utgiftene knytte til ordninga. Røynslene med ordninga
så langt har synt at både omfanget av utgiftene, og periodiseringa
av desse, er blitt annleis enn det ein tidlegare la til grunn med
tanke på samla kompensasjon, jf. handsaminga i Stortinget av Innst.
O. nr. 113 (2008–2009) til Ot.prp. nr. 67 (2008–2009). Totalkostnadene
som vart omtala i Ot.prp. nr. 67 (2008–2009) var som presisert eit
anslag. Regjeringa informerte om dette i Prop. 1 S (2009-2010) og
dei endelege utgiftene knytte til erstatningsordninga vil først
kunne bli fastsett når alle krava er behandla. På denne bakgrunnen gjer
regjeringa framlegg om ein auke i løyvinga for 2010 med 100 mill.
kroner for å dekkje dei utgiftene som vert knytte til ordninga.
Grunnlaget for omgrupperinga er saldert budsjett
for 2010, midlar ført over frå 2009 og dei seinare endringane gjort
av Stortinget. Det er òg teke omsyn til forsvarssektoren sin del
av lønnskompensasjonen for 2010 (328,114 mill. kroner).
I høve til saldert budsjett for 2010, med dei
seinare endringane gjort av Stortinget, er det ei meirinntekt på
412,628 mill. kroner som vert foreslått lagt til utgiftssida. Det
vert i denne samanhengen vist til Forsvarsdepartementet sin meirinntektsfullmakt
i Prop. 1 S (2009–2010) under romartalsvedtak II.
Den totale utgiftsramma vert foreslått auka
med 512,628 mill. kroner.
Den totale utgiftsramma vert foreslått auka
med 512,628 mill. kroner. Driftsbudsjettet vert totalt foreslått
auka med 572,628 mill. kroner, medan investeringsbudsjettet vert
foreslått redusert med 60 mill. kroner.
Nedanfor er dei viktigaste endringane forklart
på post- og kapittelnivå.
Post 1 vert foreslått auka med totalt 586,590 mill.
kroner.
Post 1 vert foreslått tilført 472,628 mill.
kroner i meirinntekter frå dei ulike inntektskapitla. Posten vert
vidare foreslått auka med 100 mill. kroner til kompensasjonsordninga
for psykiske belastingsskadar som følgje av deltaking i utanlandsoperasjonar.
Grunna lågare utgifter enn budsjettert vert det vidare foreslått
å omdisponere 14,5 mill. kroner frå post 43 Til disposisjon for
Forsvarsdepartementet, og 0,7 mill. kroner frå post 73 Forsking
og utvikling til post 1.
Det vert vidare foreslått å auke post 21 (0,999 mill.
kroner) og post 72 (0,239 mill. kroner) av budsjettekniske grunnar.
Posten vert foreslått redusert med 5,789 mill. kroner
for å dekkje ymse meirbehov på andre kapittel og postar.
Post 1 vert foreslått redusert med netto 88,623 mill.
kroner.
Reduksjonen på posten gjeld m.a. teknisk justering
som følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(143,1 mill. kroner).
Post 1 vert foreslått redusert med 0,400 mill.
kroner som gjeld ein teknisk korrigering av løyvinga i 2010.
Post 1 vert foreslått auka med netto 130,720
mill. kroner.
Auken på posten gjeld m.a. teknisk justering som
følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(1,2 mill. kroner). Posten vert vidare foreslått auka med 100 mill. kroner
knytt til løyvinga for kompensasjonsordninga for psykiske belastingsskadar
som følgje av deltaking i utanlandsoperasjonar.
Auken gjeld vidare høgare kostnader til utanlandsstillingar
enn opphavleg budsjettert for i 2010 (16,1 mill. kroner) samt justering
av rutinene for avlønning av befal og sivile utan fast stilling
(15 mill. kroner). Posten vert vidare foreslått auka med 5,1 mill.
kroner grunna meirinntekter. Meirinntekta har ei tilsvarande ikkje-budsjettert
utgiftsside, jf. omtale under kap. 4725 post 1. I tillegg vert det
foreslått andre tekniske justeringar mot andre kapittel som samla
gir ein netto auke på 0,4 mill. kroner.
Reduksjonen på posten gjeld m.a. omdisponeringar
til kap. 1720 som følgje av teknisk omdisponering for gjennomføring
av øving Gemini (5 mill. kroner) samt
gjennomføring av «felles opptak og seleksjon» (2,1 mill. kroner).
Post 1 vert foreslått auka med netto 49,032
mill. kroner.
Auken på posten gjeld m.a. 13 mill. kroner grunna
meirinntekter. Meirinntekta har ei tilsvarande ikkje-budsjettert
utgiftsside, jf. omtale under kap. 4731 post 1. Auken knytter seg
vidare til tekniske omdisponeringar som følgje av gjennomføring
av vintertenestekurs (1,7 mill. kroner). Posten vert også foreslått
auka med 50,3 mill. kroner for å skaffe meir øvingsammunisjon. I
tillegg vert det foreslått andre tekniske justeringar mot andre
kapittel som samla gir ein netto auke på om lag 0,5 mill. kroner.
Reduksjonen på posten gjeld m.a. teknisk justering
som følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(16,5 mill. kroner).
Post 1 vert foreslått auka med netto 27,248
mill. kroner.
Auken på posten gjeld m.a. teknisk justering som
følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(24,3 mill. kroner). Auken vert vidare knytt til at uttak av personleg utrusting
til Luftforsvarets rekruttar ved KNM Harald Haarfagre (15 mill.
kroner) som vert skrive på Sjøforsvaret. I tillegg vert posten foreslått
auka med 5,6 mill. kroner grunna meirinntekter. Meirinntekta har
ei tilsvarande ikkje-budsjettert utgiftsside, jf. omtale under kap. 4732
post 1.
Reduksjonen på posten vert knytt til forskuva
innføring av Skjold-klasse fartøy (16,1 mill. kroner). I tillegg
vert det foreslått andre tekniske justeringar mot andre kapittel
som samla gir ein netto reduksjon på 1,6 mill. kroner.
Post 1 vert foreslått auka med netto 84,386
mill. kroner.
Auken på posten gjeld m.a. teknisk justering som
følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(49,9 mill. kroner). I tillegg vert posten foreslått auka med 58,7
mill. kroner grunna meirinntekter. Meirinntekta har ei tilsvarande
ikkje-budsjettert utgiftsside, jf. omtale under kap. 4733 post 1.
Reduksjonen på posten vert knytt til at uttak
av personleg utrusting til Luftforsvarets rekruttar ved KNM Harald
Haarfagre som vert skrive på Sjøforsvaret (15 mill. kroner). Reduksjonen
knytter seg vidare til at utdanning av utskrive befal for Luftforsvaret
vert utført og skrive på Heimevernet (6,3 mill. kroner). I tillegg
vert det foreslått andre tekniske justeringar mot andre kapittel
som samla gir ein netto reduksjon på 2,9 mill. kroner.
Post 1 vert foreslått redusert med netto 0,521 mill.
kroner.
Reduksjonen på posten gjeld teknisk justering som
følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(11,7 mill. kroner).
Auken på posten vert knytt til at utdanning
av utskrive befal for Luftforsvaret vert utført og belasta Heimevernet
(6,3 mill. kroner). Posten vert vidare foreslått auka med 2,5 mill.
kroner grunna meirinntekter. Meirinntekta har ei tilsvarande ikkje-budsjettert
utgiftsside, jf. omtale under kap. 4734 post 1. I tillegg vert det
foreslått andre tekniske justeringar mot andre kapittel som samla
gir ei netto auke på 2,4 mill. kroner.
Post 1 vert foreslått auka med netto 226,816
mill. kroner.
Auken på posten vert m.a. knytt til meirinntekter (246,5
mill. kroner). Meirinntekta har ei tilsvarande ikkje-budsjettert
utgiftsside, jf. omtale under kap. 4740 post 1.
Reduksjonen på posten gjeld m.a. teknisk justering
som følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(13,3 mill. kroner). Posten vert vidare foreslått redusert som følgje
av teknisk omdisponering til kap. 1720 for gjennomføring av vakthald
på Kolsås (3 mill. kroner). I tillegg vert det foreslått andre tekniske justeringar
mot andre kapittel som samla gir ein netto reduksjon på 3,4 mill.
kroner.
Post 1 vert foreslått auka med 116,384 mill.
kroner.
Auken på posten gjeld teknisk justering som
følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(114,3 mill. kroner). I tillegg vert posten foreslått auka med 2,1
mill. kroner grunna meirinntekter. Meirinntekta har ei tilsvarande
ikkje-budsjettert utgiftsside, jf. omtale under kap. 4760 post 1.
Post 1 vert foreslått redusert med 17,508 mill. kroner.
Reduksjonen på posten vert i all hovudsak knytt til
fritak for meirverdiavgift for leigde fartøy (18 mill. kroner).
Det vert vidare foreslått tekniske justeringar mot andre kapittel
som samla gir ein netto auke på 0,5 mill. kroner.
Post 1 vert foreslått redusert med 3,737 mill.
kroner.
Reduksjonen på posten gjeld m.a. teknisk justering
som følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(6,1 mill. kroner).
Auken på posten gjeld meirinntekter. Meirinntekta
har ei tilsvarande ikkje-budsjettert utgiftsside, jf. omtale under
kap. 4791 post 1 (2,4 mill. kroner).
Post 1 vert foreslått auka med 44,674 mill.
kroner.
Auken på posten gjeld meirinntekter. Meirinntekta
har ei tilsvarande ikkje-budsjettert utgiftsside, jf. omtale under
kap. 4792 post 1 (32,9 mill. kroner). Posten vert vidare foreslått
auka knytt til betalingsutsetting av Latvia sin del av fellesutgifter
i PRT Meymaneh (10 mill. kroner). Det vert vidare foreslått tekniske
justeringar mot andre kapittel som samla gir ein auke på 1,8 mill. kroner.
Post 1 vert foreslått auka med 23,908 mill.
kroner.
Auken på posten vert m.a. knytt til høgare kostnader
enn budsjettert ved Forsvarets avdeling for kultur og tradisjon
(FAKT) (3 mill. kroner). Posten vert vidare foreslått tilført 12
mill. kroner grunna meirinntekter. Meirinntekta har ei tilsvarande
ikkje-budsjettert utgiftsside, jf. omtale under kap. 4795 post 1.
Det vert vidare foreslått å styrkje vedlikehaldet på dei nasjonale
festningsverka (10,5 mill. kroner). Dette vil bidra til å nå målsettinga
om ordinært vedlikehaldsnivå for forsvarssektorens kulturminne innan
2020.
Det vert vidare foreslått mindre tekniske justeringar
mot andre kapittel som samla gir ein netto reduksjon på 1,6 mill.
kroner.
Kap. 1735 Etterretningstenesta, post 21, vert foreslått
auka med 0,999 mill. kroner.
Posten representerer ein reserve for Forsvarsdepartementet.
I 2010 vert posten nytta til å dekkje ymse meirbehov, mellom anna
kostnader i samband med vinterklede til den afghanske spesialpolitieininga
Crisis Response Unit (CRU) samt økonomisk stønad til nytt ungdomens
hus i Ørland kommune.
Posten vert foreslått redusert med 14 mill.
kroner for å dekkje ymse meirbehov på andre kapittel og postar.
Posten vert foreslått redusert med 27 mill.
kroner grunna noko lågare framdrift enn planlagt på prosjekta knytte
til Joint Warfare Centre (JWC).
Kap. 1710 Forsvarsbygg og nybygg og nyanlegg,
post 47 Nybygg og nyanlegg, vert foreslått redusert med 9,8 mill.
kroner. Dette kjem av ei teknisk omdisponering til kap. 1792 Norske styrkar
i utlandet, post 47 Nybygg og nyanlegg. Omdisponeringa er knytt
til å dekkje kostnader relatert til investeringsaktivitet i Afghanistan, hovudsakleg
for å ivareta tryggleiken til dei norske soldatane (9,8 mill. kroner).
Posten vert foreslått redusert med 83,000 mill. kroner.
Reduksjonen kjem av noko lågare framdrift enn planlagt
på prosjekta knytte til Joint Warfare Centre (JWC), og må sjåast
i samanheng med reduserte inntekter på kap. 4760 post 48.
Posten vert foreslått auka med 0,239 mill. kroner grunna
ei teknisk korrigering av løyvinga i 2010.
Post 73 vert foreslått redusert med 0,700 mill. kroner
grunna mindrebehov på posten i 2010.
Post 75 vert foreslått auka med 50 mill. kroner.
Auken vert mellom anna knytt til høgare investeringsaktivitet
innanfor NATO sitt investeringsprogram for tryggleik.
Det vert registrert netto meirinntekter på 412,628
mill. kroner i 2010.
Post 1 driftsinntekter vert foreslått auka med 422,328
mill. kroner.
Post 1 vert foreslått auka med 41,003 mill.
kroner.
Auken vert knytt til refusjon av utgifter i
samband med at allierte og andre samarbeidsnasjonar har vore på
øving i Noreg (31,2 mill. kroner). Auken gjeld vidare høgare inntekter
enn varsla på budsjetteringstidspunktet knytte til verksemda ved
Forsvarets Høgskole (9 mill. kroner) og ved Forsvarets sanitet (3
mill. kroner).
Reduksjonen på posten gjeld m.a. teknisk justering
av omdisponeringar som følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(2,2 mill. kroner).
Posten vert foreslått auka med 0,4 mill. kroner grunna
ei teknisk korrigering av løyvinga i 2010.
Post 1 vert foreslått auka med 5,128 mill. kroner.
Auken gjeld refusjon av utgifter knytte til
tenester Forsvaret har utført for Forsvarsdepartementet og Justisdepartementet
(2,4 mill. kroner). Auken gjeld vidare teknisk justering som følgje av
organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon (2,7
mill. kroner).
Post 1 vert foreslått auka med 13,001 mill.
kroner.
Auken gjeld ikkje-budsjetterte inntekter knytte til
drift av fritidsmesser (1 mill. kroner), sal av enkeltmåltider (9
mill. kroner) samt refusjonar av oppsamla kostnader knytte til ein
samarbeidsavtale med Nederland, Army Cooperation Initiative (5 mill.
kroner).
Reduksjonen på posten gjeld teknisk justering som
følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(2 mill. kroner).
Post 1 vert foreslått auka med 5,593 mill. kroner.
Auken på posten gjeld teknisk justering som
følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(0,4 mill. kroner) samt ikkje-budsjetterte inntekter knytte til
drift av fritidsmesser og sal av enkeltmåltider (5,2 mill. kroner).
Post 1 vert foreslått auka med 58,719 mill.
kroner.
Auken på posten vert knytt til samhandling med Rygge
sivile lufthamn og samhandlingsavtalen med AVINOR (62 mill. kroner).
Reduksjonen på posten gjeld teknisk justering som
følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(3,3 mill. kroner).
Post 1 vert foreslått auka med 2,545 mill. kroner.
Auken på posten gjeld teknisk justering som
følgje av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon.
Post 1 vert foreslått auka med 246,545 mill.
kroner.
Auken på posten vert knytt til sal av drivstoff
til allierte og andre samarbeidsnasjonar på øving i Noreg (90 mill.
kroner), sal av materiell gjennom Forsvarets avhendingsprosjekt
(118,8 mill. kroner) samt sal av materiell (telt, sovekabinar, konteinarar
m.m.) til det danske forsvaret i Afghanistan (13,6 mill. kroner).
Posten vert vidare foreslått auka fordi avtalen om refusjon frå Norsk
Medisinaldepot opphøyrar (12,5 mill. kroner), sal av ammunisjon
til politiet (1,7 mill. kroner), sal av renovert kvartermateriell
til Forsvarsbygg (1,6 mill. kroner) samt teknisk justering som følgje
av organisatoriske endringar i Forsvarets logistikkorganisasjon
(1,8 mill. kroner). I tillegg vert det foreslått andre mindre endringar
som samla gir ein auke på 6,5 mill. kroner.
Post 1 vert foreslått auka med 2,088 mill. kroner. Auken
gjeld tilbakebetaling av utlegg i samband med at Noreg drifter eit
felles nordisk prosjektkontor knytt til Nordisk Standard Helikopter
Program (HSHP).
Post 1 vert foreslått auka med 2,423 mill. kroner som
vert knytt til lønnsoppgjeret i 2010 for Justisdepartementet sin
del Redningshelikoptertenesta.
Post 1 vert foreslått auka med 32,883 mill.
kroner.
Auken på posten gjeld refusjonar som følgje
av forvaltingsavtalar som regulerer kostnadsdeling mellom andre
samarbeidsnasjonar.
Post 1 vert foreslått auka med 12 mill. kroner.
Auken på posten gjeld meirinntekter knytt til «Norsk
Militær Tattoo» (6 mill. kroner), Forsvarets musikk (2 mill. kroner)
samt inngangspengar ved Forsvarets museum og Forsvarets kommandantskap
(4 mill. kroner).
Post 45 vert foreslått auka med 50 mill. kroner.
Auken vert knytt til royalties (15,8 mill. kroner) og
konvensjonalbøter (1 mill. kroner), tilbakebetaling av utlegg for
oppsamla kostnader knytte til investeringsprosjekta «Multinational
Geospatial Co-production» (26,8 mill. kroner) og «Multisensor Aerospace/Ground
Joint Interoperability Coalition» (4,8 mill. kroner) samt kampflyprogrammet
(1,9 mill. kroner). Midlane vert foreslått tilført kap. 1731 Hæren
for kjøp av øvingsammunisjon.
Post 48 vert foreslått redusert med 60,000 mill. kroner.
Reduksjonen kjem av noko lågare framdrift enn planlagt
på prosjekta knytte til Joint Warfare Centre (JWC).
Regjeringa foreslår ei intern omfordeling av
bestillingsfullmakter mellom kapitla.
Bestillingsfullmakter under kap. 1720 Felles leiings--
og kommandoapparat, post 1 driftsutgifter, vert foreslått auka med
60 mill. kroner, frå 0 til 60 mill. kroner. Auken gjeld endra ansvarsforhold
mellom kapittel 1720 og 1725, jf. omtale i Prop. 1 S (2009–2010).
Bestillingsfullmakter under kap. 1725 Fellesinstitusjonar
og -utgifter under Forsvarsstaben, post 1 driftsutgifter, vert foreslått
redusert med 60 mill. kroner, frå 80 mill. kroner til 20 mill. kroner.
Reduksjonen gjeld endra ansvarsforhold mellom kap. 1720 og 1725,
jf. omtale i Prop. 1 S (2009–2010).