Innstilling frå familie- og kulturkomiteen om endrin-gar i statsbudsjettet 2010 under Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet

Dette dokument

  • Innst. 134 S (2010–2011)
  • Kildedok: Prop. 23 S (2010–2011) unntatt kap. 820, 821, 822 og 847
  • Dato: 07.12.2010
  • Utgiver: familie- og kulturkomiteen
  • Sidetall: 8

Innhold

Til Stortinget

1. Samandrag

1.1 Innleiing

I denne proposisjonen legg Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet (BLD) fram endringsforslag på statsbudsjettet for 2010 i samsvar med punkt 1.2 nedanfor.

1.2 Endringsforslag

1.2.1 Kap. 841 Samliv og konfliktløysing

Post 21 Spesielle driftsutgifter, meklingsgodtgjersle, overslagsløyving

Godtgjersla til meklarar utanom familievernet i 2010 er rekna til 13,1 mill. kroner, 315 000 kroner mindre enn løyvinga.

BLD føreslår å redusere løyvinga under kap. 841 post 21 med 315 000 kroner.

Post 22 Opplæring, forsking, utvikling mv.

BLD føreslår å auke posten med 177 000 kroner for å dekkje inn meirutgifter til godtgjersle til tilsyn under samvær mot tilsvarande reduksjon i løyvinga under kap. 842 post 21, jf. omtale under posten.

Post 71 Tiltak etter samlivsbrot for barn i konfliktfylte familiar

Av løyvinga er 400 000 kroner sett av til finansiering av prosjektleiar i Bufdir, 265 000 og 135 000 kroner er sett av til høvesvis dei offentlege og dei kyrkjelege familievernkontora.

BLD føreslår at midlane til prosjektleiar og midlane som skal nyttast av dei offentlege familievernkontora, til saman 665 000 kroner, blir flytta til kap. 858 post 1 og at 135 000 kroner blir flytta til kap. 842 post 70, jf. omtale under desse postane.

BLD føreslår på denne bakgrunn å redusere løyvinga under posten med 800 000 kroner.

1.2.2 Kap. 842 Familievern

Post 21 Spesielle driftsutgifter

Det ligg an til eit mindreforbruk under kap. 842 post 21 på om lag 200 000 kroner. BLD føreslår å flytte 177 000 kroner av desse midlane til kap. 841 post 22, jf. omtale under posten.

Post 70 Tilskot til kyrkja si familievern-teneste mv., kan nyttast under post 1

BLD føreslår å flytte 135 000 kroner til kap. 842 post 70 frå kap. 841 post 71, jf. omtale under posten. Midlane skal nyttast av dei kyrkjelege familievernkontora til tiltak for barn i konfliktfylte familiar ved samlivsbrot.

1.2.3 Kap. 844 Kontantstøtte

Post 70 Tilskot, overslagsløyving

Utgiftene til kontantstøtte i 2010 er anslått til 1 390 mill. kroner, 50 mill. kroner lågare enn løyvinga.

Mindrebehovet kjem av færre barn med kontantstøtte enn føresett i vedteke budsjett som følgje av at fleire nye eitt- og toåringar har fått plass i barnehage enn tidlegare lagt til grunn.

BLD føreslår å redusere løyvinga under kap. 844 post 70 med 50 mill. kroner.

1.2.4 Kap. 845 Barnetrygd

Post 70 Tilskot, overslagsløyving

Utgiftene til barnetrygd i 2010 er anslått til 14 860 mill. kroner, 30 mill. kroner lågare enn løyvinga i vedteke budsjett for 2010.

Mindrebehovet kjem mellom anna av reduserte anslag på utbetalingar av ordinær barnetrygd.

BLD føreslår å redusere løyvinga under kap. 845 post 70 med 30 mill. kroner.

1.2.5 Kap. 846 Forskings- og utgreiings-verksemd, tilskot mv.

Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan nyttast under post 50

Det er behov for å auke løyvinga på posten i hovudsak som følgje av meirutgifter knytt til Kvinnepanelet og Likestillingsutvalet som vart sett ned i 2010.

BLD føreslår å dekkje meirbehovet gjennom flytting frå kap. 846 post 50 Forsking med 1,1 mill. kroner, post 70 Tilskot med 1,7 mill. kroner og post 79 Tilskot til internasjonalt familie- og likestillingsarbeid med 1,9 mill. kroner, jf. omtale under desse postane.

Post 50 Forsking, kan nyttast under post 21

Anslått mindreforbruk på 1,1 mill. kroner blir føreslått nytta til å delvis dekkje meirforbruket under kap. 846 post 21, i samsvar med stikkordsfullmakta kan nyttast under post 21, jf. omtale under post 21.

BLD føreslår å redusere løyvinga på kap. 846 post 50 med 1,1 mill. kroner.

Post 70 Tilskot

Anslått mindreforbruk på 1,7 mill. kroner blir føreslått nytta til å dekkje delar av meirforbruket på kap. 846 post 21, jf. omtale under posten.

BLD føreslår å redusere løyvinga under kap. 846 post 70 med 1,7 mill. kroner.

Post 79 Tilskot til internasjonalt familie- og likestillingsarbeid, kan overførast

BLD føreslår å nytte 1,9 mill. kroner av venta mindreforbruk under post 79 til inndekning av resterande meirbehov under kap. 846 post 21, jf. omtale under denne posten.

1.2.6 Kap. 854 Tiltak i barne- og ungdomsvernet

Post 21 Spesielle driftsutgifter

Posten dekkjer utgifter til ulike førebyggjande tiltak, mellom anna kjøp av tenester innanfor utvikling og implementering av nye metodar i barnevernet. BLD føreslår å auke løyvinga på kap. 854 post 21 med 2 mill. kroner mot ein reduksjon på kap. 854 post 50 med 1,7 mill. kroner og ein reduksjon på kap. 854 post 71 med 0,3 mill. kroner.

Post 50 Forsking, kan nyttast under post 71

Posten skal i hovudsak stimulere til forsking og forsøks- og utviklingsverksemd om utsette familiar og utsette barn og unge. For å få ein meir riktig bruk av posten, foreslår BLD å redusere løyvinga på kap. 854 post 50 med 1,7 mill. kroner mot ein tilsvarande auke av kap. 854 post 21.

Post 64 Særskilt tilskot ved busetjing av einslege mindreårige asylsøkjarar og flyktningar, overslagsløyving

Posten dekkjer det særskilte tilskotet som blir utbetalt til kommunane når einslege mindreårige flyktningar og asylsøkarar blir busette.

Basert på ein prognose med 850 nye busette, vil det vere behov for å auke løyvinga med 18,8 mill. kroner.

BLD føreslår derfor å auke løyvinga på posten med 18,8 mill. kroner.

Post 65 Refusjon av kommunale utgifter til barnevernstiltak knytte til einslege, mindreårige asylsøkjarar og flyktningar, overslagsløyving

Løyvinga skal dekkje refusjon av kommunale utgifter til barnevernstiltak inkludert utgifter til bufellesskap og refusjon av utgifter for plassering i statlege tiltak eller ved kjøp av private plassar. Refusjonsordninga omfattar òg Oslo kommune.

Utgiftsnivået på posten avheng av kor mange barn som blir busette i kommunane og kor stor del av alle einslege mindreårige asylsøkjarar og flyktningar som har behov for barnevernsteneste.

Basert på nye prognosar for 2010, føreslår BLD å auke løyvinga på posten med 127 mill. kroner.

Post 71 Utvikling og opplysningsarbeid o.a., kan nyttast under post 50

Posten dekkjer tilskotet til ulike tiltak innanfor barnevernet, tilskot til formål som dekkjer særlege behov for tilbod hos utsette barn, unge og familiar. For å få ein meir riktig bruk av posten, føreslår BLD å redusere løyvinga på kap. 854 post 71 med 0,3 mill. kroner mot ein tilsvarande auke av kap. 854 post 21.

1.2.7 Kap. 855 Statleg forvalting av barnevernet

Post 1 Driftsutgifter, kan nyttast under post 22 og post 60

Det har vore ein auke i talet barn og unge som etaten mottek refusjon for. Auken i talet på einslege, mindreårige flyktningar som er busette i kommunane og plassert i statlege eller private institusjonar fører til auka utgifter til det statlege barnevernet.

BLD føreslår å auke posten med 32 mill. kroner, jf. tilsvarande meirinntekter under kap. 3855 post 3.

Post 45 Større nyanskaffingar og vedlikehald, kan overførast

BLD føreslår å redusere post 45 med 31 mill. kroner som inndekning for mindreinntekter under kap. 3855 post 1 med 9 mill. kroner og kap. 3855 post 60 med 22 mill. kroner.

1.2.8 Kap. 858 Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet

Post 1 Driftsutgifter, kan nyttast under kap. 855 post 1

BLD føreslår at midlane til prosjektleiar og midlane som skal nyttast av dei offentlege familievernkontora knytt til tiltak etter samlivsbrot for barn i konfliktfylte familiar på 665 000 kroner blir flytta til posten frå kap. 841 post 71.

BLD føreslår òg å auke løyvinga under kap. 858 post 1 med 1,7 mill. kroner mot ein tilsvarande reduksjon i løyvinga under kap. 847 post 21, jf. omtale under posten.

Bufdir overtok frå 1. juni 2010 oppgåver og om lag 23 årsverk frå Helsedirektoratet. I samband med overføringa er det knytte nokre meirutgifter som ikkje er dekte frå før. BLD føreslår derfor å auke løyvinga under kap. 858 post 1 med 770 000 kroner.

BLD føreslår samla å auke kap. 858 post 1 med 3,2 mill. kroner.

Post 22 Reguleringspremie til KLP og fylkeskommunale pensjonskassar

Kap. 858 post 22 skal dekkje utbetalingar til pensjonskasser der tilsette i Bufetat var medlemmer før staten overtok det fylkeskommunale barne- og familievernet. Reguleringspremien blir rekna årlig ut frå endringane i lønns- og trygdeoppgjøret og førre års avkastning frå premiefond. Reguleringspremien varierer følgjeleg kvart år. I tillegg til premien skal det reknast arbeidsgivaravgift av premiebeløpet.

BLD føreslår å auke kap. 858 post 22 med 4,1 mill. kroner som følgje av meirutgifter til KLP og fylkeskommunale pensjonskassar.

1.2.9 Kap. 2530 Foreldrepengar

Post 70 Foreldrepengar ved fødsel, overslagsløyving

Utgiftene til foreldrepengar ved fødsel i 2010 er anslått til 13 660 mill. kroner, 30 mill. kroner lågare enn løyvinga i vedteke budsjett for 2010.

Færre barn i aktuell alder og redusert overslag på generell lønnsvekst frå 2009 til 2010 forklarar mindrebehovet.

BLD føreslår å redusere løyvinga under kap. 2530 post 70 med 30 mill. kroner.

Post 71 Eingongsstønad ved fødsel og adopsjon, overslagsløyving

Ein ventar nokre fleire utbetalingar av eingongsstønad i 2010 enn lagt til grunn i vedteke budsjett for 2010, som tilseier ein auke i utgiftsbehovet på 0,5 mill. kroner.

BLD føreslår å auke løyvinga under kap. 2530 post 71 med 0,5 mill. kroner.

Post 72 Feriepengar av foreldrepengar, overslagsløyving

Vanlegvis vil det meste av feriepengane vere utbetalte per juni månad. Utbetalingane hittil i år overstig budsjettet med 5 mill. kroner.

BLD føreslår å auke løyvinga under kap. 2530 post 72 med 5 mill. kroner.

Post 73 Foreldrepengar ved adopsjon, overslagsløyving

Utgiftene til foreldrepengar ved adopsjon i 2010 er anslått til 100 mill. kroner, 15 mill. kroner meir enn løyvinga i vedteke budsjett for 2010.

Ved utgangen av tredje kvartal var talet på mottakarar av foreldrepengar ved adopsjon 16,5 prosent høgare enn i same periode i fjor.

BLD føreslår å auke løyvinga under kap. 2530 post 73 med 15 mill. kroner.

1.2.10 Kap. 3854 Tiltak i barne- og ungdoms-vernet

Post 4 Refusjon av ODA-godkjende utgifter

Nye anslag tyder på at dei ODA-godkjende utgiftene vil utgjere om lag 44,5 mill. kroner i 2010, noko som er 11,8 mill. kroner høgare enn tidlegare lagt til grunn.

BLD foreslår å auke kap. 3854 post 4 med 11,8 mill. kroner.

1.2.11 Kap. 3855 Statleg forvalting av barnevernet

Post 1 Diverse inntekter

Inntektsanslaget på posten er 26 mill. kroner. Ei framskriving av venta inntekter gir ei inntekt på 17 mill. kroner, som er 9 mill. kroner mindre enn inntektsanslaget. Posten omfattar i all hovudsak refusjonar for utlegg for kommunen.

BLD føreslår å redusere på kap. 3855 post 1 med 9 mill. kroner, jf. ein tilsvarande reduksjon av kap. 855 post 45.

Post 3 Refusjon for einslege mindreårige asylsøkjarar og flyktningar

Posten omfattar refusjonar for utgifter utover den kommunale eigendelen til einslege mindreårige flyktningar som er busette i kommunane og plasserte i statlege eller private institusjonar. Refusjonane motsvarer utgiftene som blir rekneskapsførte på kap. 854 post 65 Refusjon av kommunale utgifter til barneverntiltak knytte til einslege mindreårige asylsøkarar og flyktningar.

BLD føreslår å auke inntektene på posten med 32 mill. kroner mot ein tilsvarande auke av kap. 855 post 1.

Post 60 Kommunale eigendelar

På posten er det budsjettert med kommunale eigendelar i samband med opphald i barnevernsinstitusjonar, fosterheim eller hjelpetiltak i heimen.

Ein ventar 22 mill. kroner mindre i inntekter enn det som blei lagt til grunn i vedteke budsjett.

BLD føreslår å redusere inntektene på kap. 3855 post 60 med 22 mill. kroner, jf. ein tilsvarande reduksjon på kap. 855 post 45.

1.2.12 Kap. 3856 Barnevernets omsorgssenter for einslege mindreårige asylsøkjarar

Post 4 Refusjon av ODA-godkjende utgifter

Nokre innanlandske utgifter knytte til mottak av asylsøkjarar og flyktningar kan i samsvar med OECD/DACs statistikkdirektiv godkjennast som offisiell utviklingshjelp. I tråd med tidlegare berekningar legg BLD til grunn at om lag 74 prosent av utgiftene per plass vil godkjennast som ODA-midlar. Reduksjonen i dei ODA-godkjende utgifter utgjer 40,6 mill kroner.

BLD føreslår å redusere kap. 3856 post 4 med 40,6 mill. kroner.

2. Merknader frå komiteen

Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, leiaren Gunn Karin Gjul, Kåre Simensen, Arild Stokkan-Grande og Lene Vågslid, frå Fremskrittspartiet, Solveig Horne, Øyvind Korsberg og Ib Thomsen, frå Høgre, Linda C. Hofstad Helleland og Olemic Thommessen, frå Sosialistisk Venstreparti, Gina Knutson Barstad, frå Senterpartiet, Christina Nilsson Ramsøy, og frå Kristeleg Folkeparti, Øyvind Håbrekke, syner til forslaget frå regjeringa og støttar dette.

3. Tilråding frå komiteen

Komiteen syner til proposisjonen og til sine merknadar og rår Stortinget til å gjere slikt

vedtak:

I statsbudsjettet for 2010 blir det gjort følgjande endringar:

Kap.

Post

Formål

Kroner

Utgifter

841

Samliv og konfliktløysing

21

Spesielle driftsutgifter, meklingsgodtgjersle, overslagsløyving,blir redusert med

315 000

frå kr 13 416 000 til kr 13 101 000

22

Opplæring, forsking, utvikling mv., blir auka med

177 000

frå kr 6 314 000 til kr 6 491 000

71

Tiltak etter samlivsbrot for barn i konfliktfylte familiar, blir redusert med

800 000

frå kr 3 000 000 til kr 2 200 000

842

Familievern

21

Spesielle driftsutgifter, blir redusert med

177 000

frå kr 7 280 000 til kr 7 103 000

70

Tilskot til kyrkja si familievernteneste mv., kan nyttast under post 1, blir auka med

135 000

frå kr 124 107 000 til kr 124 242 000

844

Kontantstøtte

70

Tilskot, overslagsløyving, blir redusert med

50 000 000

frå kr 1 440 000 000 til kr 1 390 000 000

845

Barnetrygd

70

Tilskot, overslagsløyving, blir redusert med

30 000 000

frå kr 14 890 000 000 til kr 14 860 000 000

846

Forskings- og utgreiingsverksemd, tilskot mv.

21

Spesielle driftsutgifter, kan nyttast under post 50, blir auka med

4 656 000

frå kr 16 093 000 til kr 20 749 000

50

Forsking, kan nyttast under post 21, blir redusert med

1 102 000

frå kr 11 348 000 til kr 10 246 000

70

Tilskot, blir redusert med

1 661 000

frå kr 16 108 000 til kr 14 447 000

79

Tilskot til internasjonalt familie- og likestillingsarbeid, kan overførast, blir redusert med

1 893 000

frå kr 10 247 000 til kr 8 354 000

854

Tiltak i barne- og ungdomsvernet

21

Spesielle driftsutgifter, blir auka med

2 000 000

frå kr 36 846 000 til kr 38 846 000

50

Forsking, kan nyttast under post 71, blir redusert med

1 700 000

frå kr 13 719 000 til kr 12 019 000

64

Særskilt tilskot ved busetting av einslege mindreårige asylsøkjarar og flyktningar, overslagsløyving, blir auka med

18 800 000

frå kr 238 721 000 til kr 257 521 000

65

Refusjon av kommunale utgifter til barneverntiltak knytte til einslege mindreårige asylsøkjarar og flyktningar, overslagsløyving, blir auka med

127 000 000

frå kr 372 762 000 til kr 499 762 000

71

Utvikling og opplysningsarbeid mv., kan nyttast under post 50, blir redusert med

300 000

frå kr 48 048 000 til kr 47 748 000

855

Statleg forvalting av barnevernet

1

Driftsutgifter, kan nyttast under post 22 og post 60, blir auka med

32 000 000

frå kr 3 333 165 000 til kr 3 365 165 000

45

Større nyanskaffingar og vedlikehald, kan overførast, blir redusert med

31 000 000

frå kr 64 997 000 til kr 33 997 000

858

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet

1

Driftsutgifter, kan nyttast under kap. 855 post 1, blir auka med

3 175 000

frå kr 179 226 000 til kr 181 631 000

22

Reguleringspremie til KLP og fylkeskommunale pensjonskassar, blir auka med

4 100 000

frå kr 29 197 000 til kr 33 297 000

2530

Foreldrepengar

70

Foreldrepengar ved fødsel, overslagsløyving, blir redusert med

30 000 000

frå kr 13 690 000 000 til kr 13 660 000 000

71

Eingongsstønad ved fødsel og adopsjon, overslagsløyving, blir auka med

500 000

frå kr 409 500 000 til kr 410 000 000

72

Feriepengar av foreldrepengar, overslagsløyving, blir auka med

5 000 000

frå kr 380 000 000 til kr 385 000 000

73

Foreldrepengar ved adopsjon, overslagsløyving, blir auka med

15 000 000

frå kr 85 000 000 til kr 100 000 000

Inntekter

3854

Tiltak i barne- og ungdomsvernet

4

Refusjon av ODA-godkjende utgifter, blir auka med

11 800 000

frå kr 32 746 000 til kr 44 546 000

3855

Statleg forvalting av barnevernet

1

Diverse inntekter, blir redusert med

9 000 000

frå kr 25 868 000 til kr 16 868 000

3

Refusjon for einslege mindreårige asylsøkjarar og flyktningar, blir auka med

32 000 000

frå kr 73 060 000 til kr 105 060 000

60

Kommunale eigendelar, blir redusert med

22 000 000

frå kr 896 746 000 til kr 874 746 000

3856

Barnevernets omsorgssenter for einslege mindreårige asylsøkjarar

4

Refusjon av ODA-godkjende utgifter, blir redusert med

40 600 000

frå kr 311 466 000 til kr 270 866 000

Oslo, i familie- og kulturkomiteen, den 7. desember 2010

Gunn Karin Gjul

leiar og ordførar