Sveinung Rotevatn (V): Kva er logikken bak at regjeringa føresler å la det planlagte Statens fond Tromsø ta opp eit milliardlån for å investere pengane i aksjar, samstundes som regjeringa føresler å redusere Statens pensjonsfond Norge sin aksjeinvesteringar og sluse pengane inn i statsbudsjettet, tatt i betraktning at begge fond er forvalta av Folketrygdfondet?
Begrunnelse
I Prop 91. L (2023-2024) føresler regjeringa at det planlagte Statens fond i Tromsø skal forvaltast av Folketrygdfondet, og få sin investeringskapital gjennom statslån på 15-30 milliardar kroner som skal brukast til å kjøpe aksjar.
I Meld. St. 22 (2023-2024) – som vart lagt fram same dag – føresler regjeringa at Statens pensjonsfond Norge (SPN), som også blir forvalta av Folketrygdfondet, skal selje aksjar for å skaffe pengar som skal slusast inn i statsbudsjettet til bruk for å finansiere løpande utgifter. Dersom uttaka frå Statens pensjonsfond Norge skal ligge på same nivå som frå Statens pensjonsfond Utland (SPU), vil det vere tale om anslagsvis 10 milliardar kroner i året.
Det virkar ikkje umiddelbart logisk kvifor desse planlagte uttaka frå Statens pensjonsfond Norge ikkje berre kan flyttast over som kapital til det planlagte Statens fond i Tromsø, i staden for at staten pådrar seg store renteutgifter ved å ta opp lån. Bruken av pengar frå SPN til å dekke utgifter i statsbudsjettet vil dessutan, som regjeringa sjølv skriv i stortingsmeldinga, «ha en ekspansiv virkning på norsk økonomi».
På spørsmål frå underteikna under høyringa i finanskomiteen 30. april var det ikkje lett å forstå kva som er den indre logikken i desse forslaga frå finansministeren si side, så eg tillét meg å spørje ein gong til.