Skriftlig spørsmål fra Liv Kari Eskeland (H) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:583 (2023-2024)
Innlevert: 01.12.2023
Sendt: 04.12.2023
Besvart: 08.12.2023 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Liv Kari Eskeland (H)

Spørsmål

Liv Kari Eskeland (H): I ein felles komitemerknad for budsjett 2023 vart det peika på at arbeidet med å auke vektklasse for vegar som kan tole ei auka vektbelastning bør intensiveres.
Vi ber om ei oversikt fordelt på fylker for gjennomføre oppgraderingar som er gjort?

Begrunnelse

Henta frå budsjettinnstilling :https://www.stortinget.no/globalassets/pdf/innstillinger/stortinget/2022-2023/inns-202223-013s.pdf:
Komiteen viser til at det sammen med fylkeskommunene og skog- og trenæringen er besluttet et program for bruer på fylkesveier, og vil påpeke at det er viktig at programmet følges opp med forutsigbare bevilgninger. Komiteen viser til at utbedring av fylkesveier for tømmertransport er spesielt viktig for skognæringen, slikt at de kan kjøre lastebiler med totalvekt på minimum 60 tonn på fylkesveiene uten å møte dårlige bruer som blir til flaskehalser. Videre viser komiteen til at arbeidet for å øke vektklassen for veier som kan tåle en økt vektbelastning, bør intensiveres. Her bør det også være mulig å differensiere mellom årstider slik at en tar vare på veilegemet best mulig. Dette er en justering som ville ha bidratt til mer effektiv drift og mindre miljøpåvirkning, uten at det koster samfunnet noe.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: Riksvegane er med få unntak godkjent for 60 tonn. For fylkesvegar er det med statlege tilskottsmiddel gitt tilsegn i 2023 til åtte bruer i bruprogrammet, som er forventa ferdig i 2024 og 2025. Av dei åtte bruene er to i Vestfold og Telemark, ein i Agder, ein i Rogaland, ein i Vestland, ein i Trøndelag og to i Nordland.
Så langt i bruprogrammet er syv bruprosjekt ferdig. Dei vart oppskrivne til BK 10/60 før 2023.