Olve Grotle (H): Kan statsråden seie noko om kva vurderingar som blir gjort vedkomande Olaskjeret, kva evt. konsekvensar grunnstøytinga den 25. september 2023 vil ha så seie for desse vurderingane, og kva tiltak statsråden ser for seg må gjerast for å fjerne/hindre risikoen for fleire ulykker og grunnstøytingar?
Begrunnelse
Måndag, den 25. september gjekk fraktebåten «Falkbris» på grunn ved Olaskjeret i Frøysjøen. Dette er ikkje den første ulykka i området. Så seint som desember 2014 gjekk skipet Falkland på grunn her, og i 1989 gjekk ekspressbåten «Marine Ekspress» på grunn same stad med tap av liv som resultat.
I sitt svar på prioriteringsoppdraget i arbeidet med Nasjonal transportplan 2025-2036, har Kystverket på side 93 under overskrifta Investeringstiltak: Florø – Frøysjøen, omtalt Olaskjeret slik:
«Vest for Botnane må fartøy med stor dypgang gå vest for Olaskjeret. For transitt-trafikken vil dette bli en omvei og føre til økt distanse. Det er behov for å redusere risikoen for grunnstøtinger og kollisjoner i denne delen av farleden. Ved å øke dybden og bredden samt forbedre navigasjonsmerkingen, vil man ikke lenger ha de samme utfordringene navigatørene opplever i dag. Ved at flere fartøy kan gå hovedleden øst for Olaskjeret, vil man få færre kryssende fartøy tett opp mot en farledssving nord for Olaskjeret der hovedleden og bileden møtes.
Tiltakspakken Florø - Frøysjøen består av utdyping ved Tekneskjerflu, Drågjaskjerflua og Olaskjeret samt etablering av 11 nye navigasjonsinnretninger langs farleden.»