Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:1285 (2021-2022)
Innlevert: 16.02.2022
Sendt: 16.02.2022
Besvart: 21.02.2022 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kva har samferdselsministeren tenkt å gjere for å hjelpe transportnæringa med bakgrunn i dei ekstremt høge kostnadsaukane denne næringa har fått pga. skyhøge drivstoffprisar, skattar og avgifter, og kva vil statsråden gjere med den høge konkurransen frå utanlandske transportselskap som transportnæringa her i landet ikkje har muligheita til å møte, med bakgrunn i at dei har heilt andre kostnadsgrunnlag i sin drift?

Begrunnelse

Transportnæringa er ei stor og viktig næring i Norge. Konkurransen frå utanlandske transportselskap er formidabel med dei store problema dette også medfører for transporten her i landet ang sikkerheit på norske vegar. Spesielt er dette gjeldande på vinterstid, der utanlandske vogntog ikkje er skodd for ein barsk Norsk vinter.
Drivstoffprisane har gått til himmels og er no over 20 kr literen også for diesel i mange stadar i landet. Dette rammar transportnæringa hardt og det er ikkje automatikk i at denne næringa berre kan sende desse gedigne ekstrakostnadane vidare til sine kundar. Det er også langtidskontrakter som lagar store problem for mange transportselskap. Utanlandske vogntog tek også med seg store mengder drivstoff inn i landet, som også konkurrerar ut Norske selskap.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: Den norske transportnæringen har en svært viktig samfunnsfunksjon, og arbeidet med å motvirke ulike konkurransevilkår i næringen, fremme gode arbeidsvilkår for sjåførene og ivareta trafikksikkerheten, har høy prioritet hos meg. Når det gjelder spørsmål om skatter og avgifter for denne næringen, må jeg imidlertid henvise til finansministeren.
Jeg vil imidlertid likevel trekke frem at regjeringen i tråd med Hurdalsplattformen, skal utarbeide en handlingsplan mot sosial dumping i transportsektoren. Viktige målsetninger for dette arbeidet er å fremme like konkurransevilkår, gode arbeidsvilkår og trafikksikkerhet i transportbransjen, samt å bidra til økt rekruttering til sjåføryrket. Jeg er i samarbeid med arbeids- og inkluderingsministeren i gang med dette arbeidet.
Det er viktig å få på plass en handlingsplan for transportbransjen som er konkret og treffsikker. Derfor har Samferdselsdepartementet involvert arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjonene i sektoren, og berørte offentlige myndigheter, i arbeidet. Vi har allerede fått mange nyttige innspill fra arbeidslivsorganisasjonene. Av innspillene leser jeg bl.a. at ulikheter i lønnsnivå er en utfordring og at kontroll og tilsyn med allmengjort lønn i vegtransportsektoren, fremheves som viktig.
Videre arbeider både Samferdselsdepartementet og Arbeids- og Inkluderingsdepartementet med regelendringer for å gjennomføre nye EU-rettsakter på området («mobilitetspakken») i norsk rett så raskt som mulig. Regelendringene innebærer blant annet nye muligheter for kontroll og krav til at varebiler over 2,5 tonn i internasjonal transport skal ha løyve, følge kjøre- og hviletidsreglene og ha installert fartsskriver. Vi vil også utrede om varebiler bør reguleres nasjonalt. Nye kontrollmuligheter og regulering av varebiltransport vil bl.a. kunne påvirke konkurransevilkår i transportnæringen i positiv retning.