Skriftlig spørsmål fra Ole André Myhrvold (Sp) til klima- og miljøministeren

Dokument nr. 15:2911 (2020-2021)
Innlevert: 30.08.2021
Sendt: 31.08.2021
Besvart: 06.09.2021 av klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn

Ole André Myhrvold (Sp)

Spørsmål

Ole André Myhrvold (Sp): Vil statsråden og regjeringen sørge for at den norske delbestanden av ulv kommende fellingssesong blir redusert slik at den kommer ned på det nivå som Stortinget uttrykkelig har bestemt i sitt bestandsmål?

Begrunnelse

Prosessen i de regionale rovviltnemdene om uttak av ulv vinteren 2021–2022 er nå i gang.
Bestanden ligger langt over bestandsmålet som Stortinget har satt, noe som preger rovviltdebatten både utenfor og innenfor den såkalte ulvesona.
Denne regjeringen har i årene som har gått, ikke bidratt til å redusere bestanden i tråd med Stortingets uttrykte vilje.
Det vil derfor være av offentlig interesse om statsråd Rotevatn fra Venstre har nye signaler å komme med forut for valget 13. september.
Stortinget har vedtatt at det maksimalt skal være seks ulveynglinger i Norge per år, hvorav tre ynglinger skal være i helnorske revir. Bestandsmålet åpner videre for at det kan være ned til fire ynglinger per år, så lenge tre kull er helnorske. Yngling i grenserevirene teller i denne sammenheng med som et halvt kull.

Sveinung Rotevatn (V)

Svar

Sveinung Rotevatn: Som representanten viser til i grunnlaget for spørsmålet, har rovviltnemndene starta opp prosessen for å ta stilling til og avgjere rammene for lisensfelling av ulv i 2021- 2022 både utanfor og innanfor ulvesona. Sidan bestanden ligg over bestandsmålet for ulv er det rovviltnemndene i region 4 og 5 som har ansvaret for å fastsette ei eventuell kvote for lisensfelling av ulv innanfor ulvesona, medan alle nemndene tek stilling til kva kvotene skal vere for lisensfelling av ulv utanfor ulvesona i sine regionar.
Rovviltnemndene i region 4 og 5 skal no gjere sine vurderingar av situasjonen og faggrunnlaget og eventuelt fatte vedtak om felling av ulv innanfor ulvesona. Eg finn det ikkje rett å gje føringar om korleis dette skal bli handtert utover at saka bør handterast innanfor rammene av naturmangfaldlova, Bernkonvensjonen, rovviltforlika og fleirtalsvedtaket om ulv av 2016.