Kjersti Toppe (Sp): Vestlandet har opplevd steinras i tre tunnelar i løpet av to dagar. Berre flaks har gjort at liv ikkje har gått tapt. Statens Vegvesen har uttalt at det ikkje er grunn til å endre vedlikehaldsrutinane.
Er statsråden einig i dette, vil statsråden gjere greie for tunneltryggleiken på vegane i Vestland fylke og tiltak for at tunneltryggleiken kan bli betre, inkludert varsling av andre naudetatar ved ulykker?
Begrunnelse
Torsdag 29. juli falt ein stein frå taket i Trodalstunnelen på E39 i Masfjorden. Frudalstunnelen på riksveg 5 i Sogndal vart stengt i ein periode same dag, også den på grunn av stein i vegbana. Fredag 30. juli vart Fjærlandstunnelen stengt på grunn av steinras.
I Trodalstunnelen traff steinraset ein bil, som blei knust og totalvraka. Avdelingsdirektør i Statens Vegvesen uttalte til BT 31. juli at tunnelar er noko av det tryggaste ein kan ferdast i, og at det ikkje er noko som tilseier at Vegvesenet må endre vedlikehaldsrutinane sine.
Trodalstunnelen var undersøkt av vegvesenet berre nokre dagar før ulykka. Då ulykka hende, vart ikkje brannvesen eller ambulanse informert, og politiet kom ikkje til staden før etter ein halvtime.
Det overordna ansvaret for trafikktryggleiken er politisk. Samferdsledepartementet fekk i 2016 kritikk frå Riksrevisjonen om manglande tryggleiksforvaltning av norske tunnelar.
I Nasjonal Transportplan var det lite fokus på arbeidet som blir gjort for at norske tunnelar har ein kvalitet i tråd med krava i tunneldirektivet.
Spørsmålsstillar ber om ei oversikt over det arbeidet som blir gjort for å sikre tunneltryggleiken på Vestlandet, og om statsråden meiner at rutinar for vedlikehaldsarbeid er gode nok i dag.