Geir Pollestad (Sp): Kor attraktiv er no den norske luftfartsmarknaden i ein europeisk samanheng og kva er statsråden sitt syn på det som no skjer i norsk luftfart?
Begrunnelse
Korona har råka luftfarten hardt og selskapa, SAS, Norwegian og Widerøe, som saman har levert eit godt flytilbod i Noreg, er hardt råka. Luftfarten er viktig for all aktivitet i Noreg, men det er også ei sjølvstendig næring med tusenvis av tilsette både i lufta og på bakken.
I den krisa som no er ser me at einskilde aktørar ser ein moglegheit til å koma seg inn på marknaden. Ein ny aktør som ser føre seg tung statleg finansiering og eit internasjonalt flyselskap som vil inn i det norske innenriksmarkedet utan norske tilsette og med ei aktiv haldning mot fagforeninger. WizzAir sin modell er den motsette av Senterpartiet sin modell for eit velfungerande arbeidsliv og norsk næringsliv.
Statsministeren har så vidt det er registrert fyrst og fremst vore oppteken av og uttrykt seg positiv til den auka konkurransen.
Det er ynskjeleg at statsråden både gir ei vurdering av rettsreglar, rammevilkår og regjeringa sine mål for luftfarten sett i lys av desse to konkrete sakene. Det er og ynskjeleg å få vite kva vilkår som gjeld mellom anna til løn og arbeidsvilkår for å drive innenriks flyrute i Norge. Det er og ynskjeleg å få vite kor attraktivt det norske markedet no er i ein europeisk samanheng.