Liv Signe Navarsete (Sp): Det er eit generelt forbod mot å nytte sand på miltære flyplassar for å skape friksjon. Dette grunna skadar det kan føre til på underhengande last, sensorar, optikk, våpen og liknande. Evenes Lufthamn brukte 4264 tonn sand i sesongen 2016/17, Andøya brukte til samanlikning 100 tonn. Evenes har grunna si plassering nær sårbar natur eit lågt utsleppløyve av baneavisingskjemikaliar og forbod mot bruk av urea, det beste kjemikalet. I 2016/17, før militær aktivitet var lagt til Evenes, blei det likevel brukt 90.4% av det tillate utsleppet.
Korleis vil forsvarsministeren løyse dette problemet i høve Luftforsvaret sin aktivitet på Evenes flystasjon?
Begrunnelse
Kjemikalieproblemet på Evenes, relatert til banepreparering går ut på å fjerne snø og is ved å brøyte samt bruke kjemikaliar på rullebanesystemet for å skape friksjon til hjula på flya. God friksjon betyr god bremseeffekt slik at flya kan bremse, styre og ikkje bli skyvd av banen grunna sterk vind. Evenes flystasjon har innanlandsklima medan militære flystasjoner som Bodø, Andøya og Ørlandet har kystklima. Innlandsklima med mange minusgrader på vinterstid bidrar til at kjemikala verkar dårlegare. Dersom ein flystasjon har avgrensa løyve på bruk av baneavisingskjemikaliar må sand nyttast som erstatning. Problemet for Evenes lufthamn er at ein har eit svært lågt utsleppsløyve kombinert med eit forbod mot bruk av sand, ettersom det fører til skade på militært utstyr. For sivil luftfart er ikkje dette eit stor problem, ettersom ein ikkje nyttar slikt sensitivt og kostbart utstyr og samstundes skiftar ut flyparken med jamne mellomrom (8-10 år). Det er ikkje gjort greie for korleis ein tenkjer å løyse denne utfordringa og klare å holde Evenes lufthamn operativ.