Skriftlig spørsmål fra Siv Mossleth (Sp) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:1012 (2018-2019)
Innlevert: 18.02.2019
Sendt: 19.02.2019
Besvart: 01.03.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Siv Mossleth (Sp)

Spørsmål

Siv Mossleth (Sp): Fiskerihavnene langs kysten er viktige og skader må utbedres så raskt som mulig. Regjeringspartiene står fast på at fiskerihavnene skal overføres til fylkene fra 2020, men så langt er det ikke skissert hvordan fylker med mange fiskerihavner, skal få overført økonomiske midler for å bygge, vedlikeholde og reparere fiskerihavnene, inkludert moloer for framtiden.
Kan statsråden orientere om hvordan fylkene skal få overført midler til oppgavene med fiskerihavnene fra 2020?

Begrunnelse

Det har vært store skader på en molo i Bø i Vesterålen etter stormen som herjet i helga. Dette synliggjør alvorligheten med den usikkerhet som regjeringa har skapt om fiskerihavnene, inkludert moloene.
Fylkeskommunene har pekt på mange oppgaver som bør overføres til fylkene, men fiskerihavner er ikke en av oppgavene som ønskes overført. Kystverket håndterer oppgavene med fiskerihavner godt, men likevel ble fiskerihavnene besluttet overført fylkeskommunene før valget i 2017. Dette vedtok regjeringspartiene og sammarbeidspartiene V og KrF, uten noen form for utredning i forkant av beslutningen.
Senterpartiet fremmet forslag i fjor om at fiskerihavnene skulle forbli et statlig ansvar. Vi ønsket ikke å ta fiskerihavnene ut av NTP. Regjeringspartiene stemte mot forslaget, som ikke ble vedtatt. Arbeidet med planlegging og utredning av investeringer i fiskerihavner er stoppet opp, g det er ikke gitt noen signaler for hvordan fylkene med mange fiskerihavner skal få tildelt penger nok til å overta ansvaret for fiskerihavnene.
I Nordland er det for eksempel investeringsbehov på 1,3 milliarder til fiskerihavner i Andenes, Værøy, Røst og Ballstad.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Som stortingsrepresentant Mossleth viser til skal dei nye regionene overta forvaltningsansvaret for fiskerihamnene i 2020. Denne overtakelsen følgjer av Stortinget si behandling av Prop. 84 S (2016-2017) Ny inndeling av folkevalt regionalt nivå.
Samstundes med overføringa av dei statlege fiskerihamneanlegga til regionane, vil dei statlege midla til fiskerihamneanlegg over Kap. 1360 Post 30 og tilskot til kommunale fiskerihamneanlegg over Kap. 1360 Post 60 overførast til rammetilskotet til fylkeskommunane.
Regjeringa kjem tilbake til størrelsen på overføringa og fordelinga av denne i samband med budsjettframlegget for 2020.
Regjeringa satsar mykje på fiskerihamner, og har etablert fleire ordningar som skal styrke investeringar i hamner lang kysten, og berre forskoteringsordninga er på 550 millionar kronar. Ordninga er blitt svært godt motteke langs heile kysten.
Vidare vil regjeringa sikre ei vidare planlegging av prosjekta i NTP og har derfor bevilga midlar til ferdigprosjektering av fylkeskommunale eller kommunale fiskerihamnetiltak. Løyvinga er retta mot fiskerihamneprosjekt som ligg inne i Nasjonal transportplan. Dette vil saman med forskoteringsordninga bidra til vidareføring av både planlegging og utbygging av fiskerihamner medan fylkeskommunane kan førebu seg på overtakinga av ansvaret for fiskerihamneforvaltninga i tråd med intensjonen i regionreforma og Stortinget sitt vedtak, som eg føreset at Mossleth er kjend med.
Etter overføringa av fiskerihamneforvaltninga til fylkesregionane vil det vere opp til dei å prioritere mellom investeringar og vedlikehald. Vidare vil det vere opp til fylkesregionane om dei vil gjennomføre prosjekt i eigen regi eller opprette tilskotordningar for kommunane.
Eg har tillit til at fylkespolitikarane som innehar detaljert kunnskap om lokale og regionale utfordringar vil gjere dei rette prioriteringane, noko som òg er i tråd med intensjonen i regionreforma.