Skriftlig spørsmål fra Øystein Langholm Hansen (A) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:2319 (2017-2018)
Innlevert: 20.09.2018
Sendt: 20.09.2018
Besvart: 02.10.2018 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Øystein Langholm Hansen (A)

Spørsmål

Øystein Langholm Hansen (A): Vil statsråden vurdere å framskynde planlegging, prosjektering og bygging av ny Eigerøy bro i Egersund dersom regionen greier å etablere en finansiell forskutteringsordning?

Begrunnelse

Eigerøy bro er bygget på begynnelsen av 1950 tallet, og er en betongbro med flere spenn mellom de bærende søyler. Med seilingshøyde på 23 meter er broen det daglige bindeleddet for all næring og industri på Eigerøy, med mange store aktører innen både verftsindustri, bygg og anlegg, fiskeindustri, maritim elektronikk, i tillegg til Eigersund Havn sitt hovedanlegg. Havna inngår i Kyststamveinettet, og broen er dermed en del av denne hovedferdselsåren. Statens Vegvesen har nå lagt ned restriksjoner med vektbegrensninger på broen. Dette betyr at transport av vindmøller til kraftutbygging i Bjerkreim ikke vil kunne gjøres over Egersund Havn, men må gjøres over andre havner, som vil bety lengre transportetapper og større usikkerhet med tanke på værforholdene ved skipsanløp. Ny bro er lagt inn fullfinansiert i gjeldende NTP 2018-2028, men først helt i slutten av perioden.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Rv 42, inkl. Eigerøy bru, er klassifisert i bruksklasse (Bk) 10/50 for normaltransport, dvs. at strekninga er tillaten for køyretøy med totalvekt inntil 50 tonn. I tillegg er strekninga tillaten for tømmertransport med totalvekt inntil 60 tonn. Strekninga inngår også i den delen av riksvegnettet der det er generell dispensasjon utan tidsavgrensing for totalvekt inntil 65 tonn og der det kan bli gitt tidsavgrensa dispensasjonar for totalvekt inntil 100 tonn. Dette inneber at all vanleg tungtransport og alle vanlege spesialtransportar kan bruke brua.
Avgrensingane som representanten Langholm Hansen viser til, er knytt til svært tunge transportar, dvs. transportar med totalvekt over 100 tonn. Slike transportar må det søkjast særskilt dispensasjon for.
I Nasjonal transportplan 2018-2029 er det prioritert statlege midlar til prosjektet rv 42 Eigerøy bru i siste seksårsperiode (2024-2029).
Eigerøy bru er open for all vanleg tungtransport, inkl. vanlege spesialtransportar. Etter det eg no kjenner til er det ikkje endeleg avklart kor stor bereevne denne brua faktisk har. Eg vil derfor be Vegdirektoratet om å foreta ei særskilt vurdering av det for å avklare om det kan tillatast tyngre transport enn det som i dag er løyve til.