Einar Horvei (SV): I Aftenposten 2. februar hevdar statsråden at mange planlagde tunneloppgraderingar er bortkasta og bør stoppast. Dette fordi det er planlagt nye vegtrasear på dei same strekningane. Strynefjellstunnelane og E16 Arna-Voss vert nemnt som eksempel. KVU om E16 set 2040 som mål for trygg og påliteleg transport på strekninga Arna-Voss.
Meiner statsråden at vegstandarden på den svært ulukkesbelasta vegstrekninga skal vera som no fram til ein ny vegtrasé er klar?
Begrunnelse
EU sine krav til ei rekkje nye tunnelar krev snarleg oppgradering. Ein snakkar då om oppgraderingar som må skje raskt. Dei tidshorisontane som ligg inne i dagens planverk, ligg langt frå det ein kan tolka som rask oppgradering.
Når det gjeld E16 Arna-Voss som statsråden nemner som eitt av oppgraderingsprosjekta som kan verta stoppa, har det sidan vegen vart opna i 1991 omkomme 57 menneske, og 148 er blitt alvorleg skadd. Vegstrekninga vert ofte omtalt som "dødsvegen".
I KVU om ny trasé vert det peika på at innan 2040 må minst 50 pst. av vegstrekninga ha mogeleg omkøyring på lokalvegnettet i korridoren for både små og store køyretøy. Det betyr at nåverande trasé vil vera i bruk også etter at ny vegtrasé er teken i bruk.
Med eksisterande og planlagd bygging av hytter i Vosseområdet vil trafikkauken halda fram, også i dei aller nærmaste åra. Viss ikkje planane for nye trasear for tog og jernbane får eit kortare tidsperspektiv enn det som ligg i dagens planverk, vil trafikkauken tvinga fram utbetringar på dagens trasé. Dersom ikkje, vil den dystre ulukkesstatistikken bli enno verre i åra som kjem.