Robert Eriksson (FrP): En Nav-bruker opplyser at Nav-Bjerke har forfalsket hennes CV og ført opp utdanning hun ikke har, eller en gang skjønner hva innebærer! I CVen er det ikke ført opp utdanning hun faktisk har og som hun har gjennomgått med støtte fra Nav. Hun opplever også at det blir formidlet ærekrenkende og feilaktig informasjon om hennes opptreden og kunnskaper fra en saksbehandler som aldri har truffet henne.
Skal Nav-brukere være nødt til å finne seg i denne typen feilinformasjon og trakassering?
Begrunnelse
Denne kvinnen har bedt om å få en ny saksbehandler. Da hun leverte sin skriftlige klage på et vedtak om at hun ikke har rett til uføreytelser fikk hun beskjed om 3 måneders behandlingstid. Hun fikk trusler om at AAP ville bli fratatt henne dersom hun ikke godtok en ny periode på arbeidsavklaring og beskjed om at klagebehandlingen ville ta ytterligere 4 måneder. Opplysningene kommer fra kvinnen selv men fakta underbygges av dokumentasjon fra bl.a. Nav. Det virker som om språkvansker og lite "kundevennlig" behandling ofte er et problem i Nav.