Åge Starheim (FrP): Vegvedlikehaldet i Sogn og Fjordane førre vinter og sist vinter er ikkje tilfredsstillande. Statens vegvesen har motteke mange klager. Statens vegvesen har no inngått vedlikehaldsavtaler om vedlikehaldet på fylkesvegar og riksvegar i indre Sogn, som gjeld frå sept. 2011 til sept. 2012.
Kan statsråden garantere at brukarane av desse vegane ikkje opplever same dårleg vinterstandard komande vinter som førre år og sist vinter, og kan statsråden garantere at Statens vegvesen foretar nødvendige kontrollar?
Begrunnelse
I svaret på mitt spørsmål nr. 825, besvart av statsråden 11.02.11 går det fram at Statens vegvesen stadfestar at det i år har vore mange klager på vinterstandarden på vegane i Sogn og Fjordane.
Entreprenørane fekk problem med å fjerne issålen, og etter kvart vart mange vegar ujamne og sporete. Det er desse forholda vegvesenet i denne delen av landet har fått mest klager på denne vinteren, og klagene har iflg. svaret frå statsråden i stor grad vore rettmessige. Vegvesenet har sett at entreprenørane i mange høve har brukt for lett utstyr for å fjerne snø- og issåle frå vegane.
Iflg. statsråden sitt svar går det fram at sjølv etter gjentekne førespurnader frå Statens vegvesen og trafikantar, vart ikkje forholda betre. Etter sterkt press frå Statens vegvesen leigde til slutt entreprenørane inn motorhøvlar, og forholda vart gradvis betre.
Entreprenørane har det fulle ansvaret for at tilstanden på vegnettet er slik som fastsett i kontraktane. Statens vegvesen skal foreta systematisk stikkprøvekontrollar av driftskontraktane etter eit omfattande kontrollsystem.
Iflg. svaret frå statsråden går det fram at det i driftskontraktane er det oppgitt korleis tilhøva på vegbana skal vere under vintertilhøve, men det er ikkje krav om type utstyr i alle driftskontraktane.
Dette er etter mitt syn ikkje tilfredsstillande.
I alle driftskontraktane burde det gå klart fram at entreprenørane er pålagt å ha nødvendig og tilfredsstillande utstyr til å kunne ta seg av snø- og issåler, eller dei kan dokumentere at dei har inngått leigekontrakt med andre om tilfredsstillande utstyr.
Ved at dette er konkretisert i driftskontraktane er alle entreprenørar som gjev tilbod til Statens vegvesen på vedlikehald på vegane fullstendig klar over kva utstyr dei må stille med, og vil også då syte for at dei tek omsyn til dette i pristilbodet til Statens vegvesen. I motsatt tilfelle vil det kunne vere entreprenørar som gjev pristilbod til Statens vegvesen som ikkje tek høgde for dette i sine pristilbod. Då kan ein oppleve at utførande entreprenør vegrar seg i det lengste for å ta i bruk slikt utstyr, noko som går sterkt ut over brukarane sine køyretøy, ikkje minst dei som driv med vare- og persontransport.
Det går også fram av svaret frå statsråden at ei viktig erfaring som vegvesenet har gjort dei siste åra, er at det er nødvendig med fleire stikkprøvekontrollar. Dette har eg fått mange tilbakemeldinga om at det er også brukarane si oppfatning.
Iflg. statsråden sitt svar følgjer Samferdsledepartementet opp både nivået på vegvesenet sine kontrollar, talet på avvik og manglar og omfanget på økonomiske sanksjonar som entreprenørane har motteke. I dei kontraktane som har oppstart komande haust, er det strengare føresegner enn tidlegare.
Det er heilt nødvendig at Samferdsleministeren syter for at innhaldet og krava til vintervedlikehalde komande vinter vert slik at brukarane av vegane ikkje må nytte unødvendig store midlar til vedlikehald på sine køyretøy.