Petter Løvik (H): Sikkerheit på sjøen er viktig og må gå føre andre omsyn, men i enkelte tilfelle kan sikkerheitskrava bli oppfatta som urimelege. Kvalsafari i Vesterålen er eit unikt sommar- og godversreiselivsprodukt. Dei er underlagte strenge sikkerheitkrav som om det var heilårsaktivitet.
Vil statsråden vurdere om nivået på sikkerheitskrava til kvalsafari kan reduserast mot at det vert lagt restriksjonar på tid på året, veravgrensingar, dagslys etc. desse båtane kan operere i?
Begrunnelse
Sikkerheita på passasjerfarten i Noreg har blitt innskjerpa gjennom Rådsdirektiv 98/18/EF og vidare Forskrift av 28. mars 2000 nr. 305. Dei regulerer dei strenge sikkerheitskrava som ma. kvalsafaribåtane er underlagte. Det er for øvrig same regelverket som heilårsdrivne farty som hurtigrutene er omfatta av.
Kvalsafarien i Vesterålen er driven på sommarstid, i godt ver og berre som korte dagsturar, noko som i utgangspunktet skulle tilseie at desse båtane ikkje er direkte samanliknbare med heilårsdrivne farty. Det skal også finnast eksempel frå m.a. Hellas der enkeltfarty har fått dispensasjon frå rådsdirektivet på grunn av sin spesielle stilling.
Eit direktiv som skal omfatte all passasjertrafikk, både store og små farty, kan vanskeleg møte alle omsyn. Det kan verke urimeleg for enkeltaktørar å møte veldig omfattande sikkerheitkrav som er mynta på langt større farty og farty som opererar heile året.
Dette handlar om ei svært liten gruppe aktørar, men det er aktørar som er viktige i sine lokalsamfunn. Dei er med på å skape ein viktig aktivitet i sine lokalsamfunn. Krava til sikkerheit skal vere rimelige og muleg å etterleve. Myndigheitene bør vurdere om det er muleg å sjå på unntaksordningar der motkravet kan vere restriksjonar på bruken.