Oddbjørg Ausdal Starrfelt (A): Begge foreldra har i utgangspunktet same forsytarplikt overfor barna, også etter ei skilsmisse. Dersom ein av foreldra arbeider mindre, må dette ha ein rimeleg grunn for å verta akseptert. Eg har kjennskap til saker som kan tyda på at skjønnet som vert utøvd når det gjeld kva som er rimeleg grunn, ikkje vert utøvd likt for mødre og fedre.
Kan statsråden bekrefta at forsytarplikta gjeld både mor og far, og at skjønn i høve til fastsetjing av inntekt skal utøvast kjønnsnøytralt?
Begrunnelse
Eg har inntrykk av at fedre ofte møter diskriminerande haldningar i sin kontakt med trygdekontoret i bidragssaker. Det er, så vidt eg kan skjøna, på ingen måte intensjonen i lov og forskrifter. I og med at ein i det nye bidragssystemet i nokon grad skal utlikna inntektsskilnadane mellom mor og far, får fastsetjing av inntekt som grunnlag for utrekning av bidrag for den eine, konsekvensar for den andre.
I eit oppslag i VG 24. mars kjem det fram at trygdekontoret ikkje har godtatt at ein fråskilt far vil arbeida i halv stilling for å ha meir tid til barna, og at han må betala bidrag ut frå ein stillingsstorleik på 80 pst. Eg kjenner samstundes til ei sak der ei mor med to fagbrev, meir enn full stilling og ei inntekt på minst 350 000 kr i året, har fått sett ned inntekta si til 175 000 kr pr. år fordi ho har valt å ta høgare utdanning. Dette har medført at far har fått høgare bidrag enn han elles ville ha hatt. Munnleg har far fått beskjed om at det ikkje ville ha vorte akseptert at han arbeidde mindre for å ha meir tid til dei to ungane frå tidlegare ekteskap og eit mindre barn i eit nytt ekteskap.
Dette er to av fleire døme som kan tyda på at skjønnet ikkje vert utøvd kjønnsnøytralt, men ulikt avhengig av om det er mor eller far.