Jorunn Ringstad (Sp): Det har i den seinare tida vore fokus på midtdelarar på vegane. Dette er eit tiltak som klart viser seg å redusere ulykker på belasta strekningar. På E6 ved Melhus har ein jobba aktivt for å kunne få midtdelarar. Her har det kome svar om at vegen er for smal for at ein kan nytte betongrekkverk som midtrekkverk.
Kva er grunngjevinga for at ein ikkje her vil vurdere å nytte vaierrekkverk, då dette både er mindre plasskrevande og ei billigare løysing?
Begrunnelse
Det har ikkje herska tvil om at det er ein god effekt av midtdelarar på ulykkesbelasta vegstrekningar. Av den grunn vil det vera viktig å få dette på plass så mange stader som mogleg slik at ein kan få redusert det store talet med trafikkulykker som Noreg har i dag.
Vegdirektoratet har fatta vedtak om et ein inntil vidare berre skal nytte betongrekkverk som midtdelarrekkverk på 2 og 3 felts vegar i Noreg. Denne løysinga krev meir breidde og har større kostnadar enn vaierrekkverk. Etter erfaringar frå E18 i Vestfold, er kostnadane pr. meter ein stad mellom 6 000 kr og 7 000 kr.
I Sverige har ein nytta vaierrekkverk som midtdelar på mange ulykkesbelasta strekningar, og erfaringane frå desse strekningane er svært gode. Det er av den grunn vanskeleg å forstå kvifor ein ikkje vurderar denne løysinga og i Noreg, då dette vil kunne vera ei løysing ein kan nytte svært mange stader og der kostnadane er lågare enn ved betongrekkverk.