Lars Gunnar Lie (KrF): Er det mogleg å utvide fritaket for passasjeravgift som i dag gjeld for flyruter i Nord-Noreg til å gjelde heile regionalnettet utan å komme i strid med EØS-avtala?
Begrunnelse
Frå 1. april gjeld passasjeravgifta for alle flyruter i Sør-Noreg, og flyruter frå Sør-Noreg. Flyruter til og innan Nord-Noreg er framleis fritatt frå avgifta, med unntak av ruter til/frå Sør-Noreg til Bodø og Tromsø, samt ruter mellom Bodø og Tromsø. Avgifta har ført til en kraftig prisauke på nokre strekningar, og slår prosentvis mest ut for billege billettar. Avgifta kan føre til at ei rekke ruter i Sør-Noreg som til no har vorte drive utan statstilskott, må leggast ut på anbud, jf. St.prp. nr. 1 Skatte-, avgifts- og tollvedtak, kap. 3.19. Dersom det vert naudsynt å leggje rutene ut på anbud, kan det fort koste like mykje som avgifta gjev i inntekt.