Merknader frå komiteen
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Øystein Langholm Hansen, Kirsti Leirtrø, Sverre Myrli og Ingalill
Olsen, frå Høgre, Solveig Sundbø Abrahamsen, Jonny Finstad, Nils
Aage Jegstad og leiaren Helge Orten, frå Framstegspartiet, Tor André Johnsen,
Morten Stordalen og Bengt Rune Strifeldt, frå Senterpartiet, Siv
Mossleth og Ivar Odnes, frå Sosialistisk Venstreparti, Arne Nævra,
og frå Venstre, Jon Gunnes, viser til proposisjonen og forslag
om finansiering av prosjekt og tiltak på riks- og fylkesvegnettet
i kommunane Lindås, Meland, Radøy, Fedje, Austrheim, Masfjorden
og Modalen nord i Hordaland (Nordhordlandspakken). Komiteen viser til at prosjektet
vil knytte denne felles vekst-, bu- og arbeidsmarknadsregionen tettare
saman, samt leggje til rette med nødvendig infrastruktur for forventa
folketalsvekst som følgje av petroleumsutbygging og andre samfunnsinvesteringar
i regionen. Komiteen merkar
seg også at det leggast godt til rette for å auke trafikktryggleiken
gjennom ei rekkje tiltak for gåande og syklande samt styrking av kollektivtrafikken
og miljøvennlege løysingar. Komiteen viser til at Nordhordlandspakken
er forankra gjennom vedtak i kommunale og regionale myndigheiter
angåande både val av transport og finansieringsløysing med ei samla
økonomisk ramme på 1,5 mrd. kroner, inkludert bompengeinntekter
på 1 480 mill. kroner. Komiteen viser
til at dei siste kostnadsoverslaga viser ein samla kostnad på i
overkant av 1,8 mrd. kroner. Dette betyr at pakken ikkje er fullfinansiert. Komiteen legg
til grunn at porteføljen av prosjekt må tilpassast innanfor den
økonomiske ramma til pakken på om lag 1,5 mrd. kroner.
Komiteen legg til grunn at
bompengetakstane kan setjast lågare, basert på markedsrente eller
binding av renta, og meiner dette er ein moglegheit fylkeskommunen
kan gjere seg nytte av, dersom det er eit lokalt ønske om det.
Komiteens medlemmer
fra Høyre og Fremskrittspartiet merker seg at passeringstaket er
satt til 50 passeringer pr. måned for alle kjøretøy med gyldig brikke
og avtale. Disse
medlemmer mener at et passeringstak på 40 passeringer kan
etableres dersom det er lokalpolitisk enighet om dette, for å unngå
at noen får urimelige økonomiske belastninger.