Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

1. Samandrag

Samferdselsdepartementet legg i proposisjonen fram forslag om finansiering av ny fv. 659 på strekninga Skjeltene–Harøya (Nordøyvegen) i Møre og Romsdal.

Prosjektet omfattar bygging av eitt brusamband og tre undersjøiske tunnelar som skal gje fast vegsamband mellom øyane Lepsøya, Haramsøya, Flemsøya, Fjørtofta og Harøya – Nordøyane.

Nordøyvegen vil gje fastlandssamband for rundt 2 900 personar.

Finansieringa av prosjektet fv. 659 Nordøyvegen er basert på fylkeskommunale midlar og bompengar. Det kan vere mogleg med anleggsstart i 2017 og opning for trafikk i 2023.

Eksisterande veg har varierande vegbreidde og delvis dårleg kurvatur. Årsdøgntrafikk (ÅDT) er på om lag 700 køyretøy. Trasé og standard vart fastsett gjennom vedtak av kommunedelplan med konsekvensutgreiing i 2006.

Prosjektet omfattar bygging av til saman om lag 5 km ny veg som skal binde nytt og eksisterande vegnett saman. Utbygginga omfattar totalt om lag 24 km ny veg.

Våren 2016 vart det gjennomført ekstern kvalitetssikring av prosjektet fv. 659 Nordøyvegen (KS2). Kvalitetssikringa omfatta prosjektunderlag, kostnadsoverslag og trafikkgrunnlag. Ekstern kvalitetssikrar tilrådde ei styringsramme for utbygginga på 3 250 mill. 2016-kroner og ei kostnadsramme på 3 670 mill. 2016-kroner.

Som følgje av at tunnelsikkerheitsforskrifta for fylkesveg m.m. tredde i kraft 1. januar 2015, vart det behov for nokre mindre endringar av reguleringsplanane. Desse endringane vart vedtekne hausten 2016. Statens vegvesen har på bakgrunn av dette gått gjennom kostnadene for prosjektet på nytt. Etter dette legg Møre og Romsdal fylkeskommune til grunn ei styringsramme på 3 442 mill. 2017-kroner og ei kostnadsramme på 3 786 mill. 2017-kroner. I proposisjonen er dette lagt til grunn.

Prosjektet sin samfunnsøkonomiske netto nytte er rekna til om lag -0,3 mrd. kroner. Netto nytte pr. budsjettkrone er rekna til -0,14. Netto nytte over totale kostnader er rekna til -0,09.

Finansieringsopplegget omfattar fylkeskommunale midlar og bompengar. Dette inneber at Møre og Romsdal fylkeskommune er ansvarleg for nødvendige låneopptak for å finansiere framtidige kommunale tilskot knytte til prosjektet, jf. kap. 3 i proposisjonen.

Fylkeskommunen har søkt om midlar til prosjektet frå ordninga med alternativ bruk av ferjetilskot for fylkesvegferjer. Samferdselsdepartementet har stadfesta at prosjektet fell inn under ordninga, men storleiken på tilskotet er enno ikkje fastsett. Det er ikkje teke atterhald om slikt tilskot i fylkeskommunen sitt vedtak, jf. kap. 3 i proposisjonen. Fylkeskommunen er ansvarleg for nødvendige låneopptak for å finansiere prosjektet, uavhengig av storleiken på framtidige ferjeavløysingsmidlar.

I tråd med dei lokalpolitiske vedtaka er det lagt opp til tovegs etterskotsinnkrevjing av bompengar i ein automatisk bomstasjon ved Skjeltene på fastlandet i Haram kommune. Mellom øyane skal det ikkje krevjast inn bompengar.

Gjennom vedtak i fylkestinget 14. desember 2016 har Møre og Romsdal fylkeskommune stilt sjølvskuldnargaranti for eit maksimalt bompengelån på 525 mill. 2016-kroner, jf. kap. 3 i proposisjonen.